/ Forside/ Interesser / Hus og have / Møbel-reparationer / Spørgsmål
10  transor 665
Udskiftning af siddeflader
Fra : bluesky
Vist : 722 gange
200 point
Dato : 03-09-07 19:20

Hejsa

Vi har 2 rigtig gode sorte analin lædersofaer som godt kunne trænge til at få nye siddeflader. Jeg har brugt "Gold" serien tidligere med godt resultat men nu er de simpelthen for tyndslidte og skal have skiftet overlæderet. Alle 4 puder kan nemt afmonteres for bolster og jeg søger derfor om der er nogen her som kan anbefale mig en saddelmager i Nordsjælland eller anden "handy" person som kan gøre dette ? Vi har fundet tilsvarende læder i Læderhuset ved Rundetårn så det er "kun" selve syningen af disse kvadranter som vi gerne vil have hjælp til

Pft.
Bluesky

Kommentar
Fra : Bertlov

Dato : 03-09-07 19:36

Hej..
Googlet lidt efter andet men fandt dette:
www.autosadelmageren.dk
måske det kan bruges??
Elsker når det "gamle skrammel" kommer til ære og værdighed igen!!

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 03-09-07 19:38

hvad er gold serien - ????

Kommentar
Fra : bluesky

Dato : 03-09-07 20:55

Hej igen

Først til miritdk: Gold er et læderbehandlings produktvifte som jeg fik anbefalet i forbindelse med at jeg havde et par stole samt indtræk i bil som jeg skulle have frisket op. Det virker forrygende og selvom det er et knokle arbejde at rense - farve og fedte læderet er det det hele værd !
Du kan finde dem her : http://www.roc.dk/

Og til Bertlov - "skrammel" ???? Så har jeg sovet mangt en "skønhedssøvn" på disse sofaer og har endnu ikke fundet en værdig afløser - derfor MÅ jeg få dem up-datet Tak for linket - jeg kigger på det imorgen.

Bluesky

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 04-09-07 03:08

bluesky tak for linket og beskrivelsen - lige hvad jeg kunne bruge - sjovt spørgsmålet dukkede op netop som der var tanker i den retning her

Kommentar
Fra : refi

Dato : 04-09-07 09:02

Der er masser af "de gamle saddelmagere/møbelpolstere" i Nordsjælland, men du skal have fat i telefonbogen og ikke nettet.....

De fleste af dem har slet ikke hjemmesider - de lever af mund til mund metoden.....

Så din lokalbog for området er et godt sted at starte....

Kommentar
Fra : Bertlov

Dato : 04-09-07 15:08

Nej refi...
De lever ikke af "mund til mund" metoden
- hvilket enten er meget alvorligt eller meget intimt!!!

Ved godt det er det man plejer at sige...........
Glade kunders vidreformidling!!!

Kommentar
Fra : refi

Dato : 04-09-07 15:11

Citat
hvilket enten er meget alvorligt eller meget intimt!!!

Ja - det danske sprog er lunefuldt....

Kommentar
Fra : bluesky

Dato : 04-09-07 17:33

Hej igen

Tak for jeres input som bestem indeholder god humor.

Refi: Du har selvfølgelig ret mht. at de findes i telefonbogen, men jeg havde måske en chance for at få direkte erfaringer herfra. Det kan godt være lidt svært at tolke professionalismen hos en saddelmager ud fra oplysningerne i telefonbogen - You know - mouth to mouth is better than reading about it !

mirit.dk: Hvis du er interesseret i at se hvilken forskel Gold produktet kan gøre, kan jeg up-loade et par "før-efter" billeder af en gammel arkitekttegnet stol, som jeg havde under behandling tidligere i år. Den skiftede samtidig farve fra brun til sort.

Men er der virkelig ingen af jer som har draget egne erfaringer med Saddelmagere (lædermøbelrenovation) i Nordsjælland ??

Bluesky

Kommentar
Fra : refi

Dato : 04-09-07 17:49

Citat
Det kan godt være lidt svært at tolke professionalismen hos en saddelmager ud fra oplysningerne i telefonbogen

Du skal selvfølgelig tage ud og besøge dem....

Er værkstedet fyldt med møbler er det en der travlt - og dermed sikkert et godt ry.....

Citat
Men er der virkelig ingen af jer som har draget egne erfaringer med Saddelmagere (lædermøbelrenovation) i Nordsjælland ??

Jo - kendte personligt 3 i Hillerød.....

Men det er år tilbage og de er alle holdt op....

Men som sagt - jo mere "ryddeligt" værkstedet er - jo mindre arbejde....

De gode har slet ikke tid til at rydde op - og arbejder det halve af natten

Kommentar
Fra : bluesky

Dato : 04-09-07 18:22

Hej igen

Refi: Selvfølgelig har du ret at et besøg fortæller alt ...... men det kunne "Kan Du" måske også Jeg har simpelthen ikke tid eller tålmodighed til at tage rundt til de enkelte. Der må da være nogen som har haft en god oplevelse mht. faglig kvalitet

Hilsen
Bluesky