/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Problemer med XP og netkort
Fra : tuggi99
Vist : 698 gange
100 point
Dato : 31-01-03 15:17

Jeg har lige instaleret Win XP på min computer. Det har dog betydet problemer med min netforbindelse da XP ser mit netkort som et Asound og ikke som et Surecom hvilket det er. Jeg går ud fra at det er derfor at jeg heller ikke instalere den driver som hører til netkortet og derfor ikke kan få forbindelse til internette.
Er der nogen der har en ide om hvad problemet kan være?

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 31-01-03 15:25

Det lyder godt nok underligt det er vel ikke fordi at der også sidder et inboard i

Kommentar
Fra : tuggi99

Dato : 31-01-03 15:31

Til uffe29.

Det tror jeg ikke. Jeg dog ikke lige hvad et inboard er, men det sandsynliggør vel også at der ikke sidder et i.

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 31-01-03 15:32

Har du prøvet at gå ind i enhedshåndtering og afinstallere, og genstarte

Kommentar
Fra : tuggi99

Dato : 31-01-03 15:40

Det har jeg også prøvet. Jeg har og prøvet at tage kortet ud, starte computeren, lukke ned igen, sætte kortet tilbage og tænde. Og samme problem opstod igen. Jeg synes også selv at det er meget mærkeligt.

Kommentar
Fra : xou

Dato : 31-01-03 17:37

Havde selv problemmer med mit netkort under xp,dem fandt det ok men under forkert navn
skriv i et KØR vindue(start-kør): devmgmt.msc
briger dig til ENEHÅNDTERING find så netværkskort-klik-her stå det forkerte netkort;klik på
det.vælg så fanen DRIVER -tryk på OPDATER DRIVER-
Du har to vælg-vælg "indstaller fra en liste"-"søg ikke jeg vælger driveren" -"har diskette/cd",
find den rigtige XP driver som du forhåbelig har,indstallere ,
selvom xp klager over driveren,med at det kan give problemmer med en 3.pants driver eller
sådan noget SKAL du vælge forsæt.Efter genstart virkede min,håber det er det somme med DIN.

Kommentar
Fra : tuggi99

Dato : 31-01-03 18:00

I har alle gode bud - desværre har jeg allerede prøvet det hele. Problemet er at det latterlige og evindeligt problematiske styresystem windows netop som hos dig Xou finder et netkort(bare det forkerte) og at der derfor ikke er et gult tegn ved det. Ydermere kan jeg slet ikke instalere min driver(og den skulle passe til XP) da jeg får besked om at der ikke kan findes en bedre driver på den angivne placering(mappen winxp, under drivermappen fra surecom), end den der allerede er i brug. Det virker også ret logisk eftersom xp jo tror at der er tale om et Asound kort og derfor ikke vil bruge en Surecom, driver.
Desuden burde kortet virke til xp, da jeg kender flere der bruger samme model sammen med dette.
Jeg forventer ikke at nogen kan svarer, men måske er der en der har haft samme problem og har været heldig og finde en løsning.

Kommentar
Fra : xou

Dato : 31-01-03 18:10

Det må xp ikke kunne sige hvis du følger min vejledning punkt for punkt...men jeg kan selvfølge tage fejl,
men prøv lige en gang til ..altså punkt for punkt ...

Kommentar
Fra : xou

Dato : 31-01-03 19:24

Er der sp1 på din xp,eller har du opdate ALT til XP.sp1 retter mange net problemmer.

Kommentar
Fra : tuggi99

Dato : 01-02-03 14:05

Jeg har efterhånden kørt det hele igennem nogle gange. Jeg tror at jeg vil låne et andet netkort og se om det hjælper. Der er iøvrigt sp1 på min xp(så vidt jeg ved) men jeg har - da jeg jo ikke kan komme på nette med den computer - ikke ydeligere opdateringer.

Kommentar
Fra : Caine

Dato : 01-02-03 14:06

Hej

hvis du har stofanet eller bare en kabel forbindelse.. skal du huske at nulstille dit modem... dvs. tag strømen fra modemet i et stykke tid (15-30sek.) ... så koble dig til igen..

/Caine

Kommentar
Fra : tuggi99

Dato : 01-02-03 14:08

Der er tale om et bredbånds netværk(bolignet århus)

Accepteret svar
Fra : xou

Modtaget 100 point
Dato : 02-02-03 19:55

hihi mit netkort vises af xp som
asound 10/100 based fast ethernet card
men er et :
100/10m ethernet pci adapter
eller købt som sandberg,men det har nok noget at gøre med chippen på kortet.
men måske skal jeg sende det som en zip-fil til dig,for at prøve med den driver.

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 02-02-03 20:35

Prøv lige at vælge start ---> kør --> skriv cmd ---> vælg ok
skriv så:
ping 127.0.0.1 ---> tryk enter

Får du svar tilbage ????

Kommentar
Fra : tuggi99

Dato : 05-02-03 00:45

Jeg har givet op og bestilt et andet netkort. Jeg lånte et fra denne computer, og det viste sig at virke. Det koster mig sølle 100 kr, så jeg acceptere mit nedelag til den manifestation af kapitalismens ondskab, som windows' elendige funtionalitet er.
Det var bare lige det. Men tak for svarene.

Godkendelse af svar
Fra : tuggi99

Dato : 05-02-03 00:47

Tak for svaret. Jeg har dog givet op og købt et andet netkort