/ Forside/ Interesser / Fritid / Biler / Spørgsmål
10  Nordsted1 11856
Motorproblem Toyota Camry 2,2
Fra : vagn2901
Vist : 522 gange
300 point
Dato : 03-09-07 10:06

Bilen er fra 1997 og har kørt 260.000 km. Motoren starter altid fint om morgenen.
Når vi har kørt noget, og har parkeret et stykke tid, er der af og til problemer ved start. Startmotoren må køre et stykke tid før der kommer liv.
Under kørsel går motoren af og til i stå, når der holdes ved rødt lys. Det sker ved at motoren umotiveret går op i omdrejninger til ca. 2500, for straks derefter at falde ned til 300-400 og gå i stå. Den kan så normalt nemt startes igen, men sommetider må starmotoren dog også her køre ekstra længe.
Under langsom kørsel mærkes sommetider nogle små ryk, måske fordi motoren ikke får benzin et øjeblik?
Der har ikke været problemer, ved kørsel over længere stræk og højere hastighed på f. eks. motorveje.
Problemerne har været, der siden bilen sidst var til service hos det autorisede værksted Monkbiler i Valby i maj måned.
Bilen har derfor i juli været til ekstra kontrol . Der blev den - for den nette sum af godt 1.100 kr. - testet ved hjælp af "Toyota intelligent tester". Resultatet heraf var, at der ingen fejl kunne findes.
Der var selvfølgelig heller ingen problemer, da mekanikeren prøvekørte bilen.
Er der nogen, der har oplevet tilsvarende problemer? Eller som kender et værksted, som måske bedre kan klare sagen?

Kommentar
Fra : kogalejy

Dato : 05-09-07 23:14

prøv at køre med benzindækslet aftaget, for at prøve om det er tillukket så der danner sig vacuum
i tanken, det er en lumsk fejl der får motoren til at mangle brændstof efter en tid.
Mvh. K.

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 07-09-07 21:22

Har du prøvet at hælde karburatorsprit i din benzin, og benzindyserens også,- det er en god ide at gøre for ca. hver 15-20000 km.
Umiddelbart ville jeg have troet det kunne være en fejl på motorstyringen, men så skulle man jo tro at de opdagede det da du ofrede de 1100 kr.

Annuller spørgsmålet
Fra : vagn2901

Dato : 13-09-07 12:47

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål