/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
startploblem Yamaha fs1
Fra : konsul
Vist : 2322 gange
300 point
Dato : 02-09-07 22:53

Jeg har et lidt mystisk startproblem med min yammy fs1:

Startproblem er både ved kold og varm motor.

Ved første startforsøg kold, med choker, kan jeg høre at benzinblanding antændes en gang, hvilket gentager sig adskillige gange. Herefter kan jeg forsøge at starte flere gange, hvor den er helt "død".
Efter lille pause og flere startførsøg hvor der et kortvarig tænding, starter dyret og kører fint.

Stort set samme fænomen sker efter kortvarigt stop ved varm motor. Motor kan startes efter flere førsøg med ingen, eller kortvarig tænding.

Tændrør er altid tørt når dette afmonteres, så det er altså ikke tændingssvigt.
Der monteret papir benzinfilter.
Ved afmontering af benzinslange ved karburator løber benzin frit, altså som jeg vurdere det...

Nogen der har et bud på dette mystiske problem ???

Hilsen

Zagato

Kommentar
Fra : pallebhansen

Dato : 03-09-07 00:09

Et nyt tændrør og tændrørshætte er måske en god ide.
Hvorfor løber du den ikke igang ?
Hvis den er slidt meget, eller har knækket stempelring, kan du mærke der ikke er meget komprission, og den kan løbes igang i 1`st gear.
Tjek at den er tæt i top og bundpakning, med motoren igang, ved at lade en vandslange løbe lidt ind hvor pakningerne er, så kan du se det bobler der, hvis den er utæt.
Tjek også om den starter lettere hvis tændrørets elektrode er slået lidt tættere på midterelektroden, så kun en halv tændstik kan komme imellem.
En sjat sprit i benzinen er heller ikke dårligt.
Tjek at choker virker, ved kortvarig at trække den med varm motor.
VH Palle Hansen

Kommentar
Fra : lordfs1nelson

Dato : 03-09-07 08:29

Prøv med et nyt platinsæt og selvfølgelig en justering af disse. Har selv prøvet det med tørt tændrør og var helt fokuseret på at det var benzin tilførelsen den var galt med.

Kommentar
Fra : konsul

Dato : 03-09-07 21:18

ALT er nyt. og som jeg beskrev er tændrør tørt når den ikke vil slå igang, hvilket vil sige at det ikke kan være et tændingsproblem, men mangel på brændstof.
Desuden kører den perfekt, NÅR dyret er vækket til live.

Kommentar
Fra : lordfs1nelson

Dato : 03-09-07 22:10

Er der gnist på tændrøret ? Har selv haft problemet hvor der kom gnist feks. 5 gange man trådte i kickstarteren men ikke de næste 5 gange. Mine platiner var også så godt som nye, men det hjalp at skifte dem.

Kommentar
Fra : konsul

Dato : 03-09-07 23:31

Der er meget fin gnist, og som sagt: Tændrør er ikke vådt af uforbrændt benzin.

Kommentar
Fra : lordfs1nelson

Dato : 04-09-07 07:18

Jeg vil mene der vil være problemer med at køre hvis det var benzin tilførelsen den var gal med ( når først den er startet ). Jeg vil sætte mine penge på at det er platinerne eller en finindstilling af disse den trænger til. Men det virke da lidt mystisk.

Kommentar
Fra : lordfs1nelson

Dato : 07-09-07 18:40

Hvad med din membranplade er den OK ?