/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Langsom til at lukke ned
Fra : joker
Vist : 376 gange
50 point
Dato : 31-01-03 14:59

Hej

Det er nok et gammelt kendt problem, men jeg har bare ikke lige set svaret før.....
Jeg kører win2k på en af mine computere og den er ufattelig laaaaaangsom til at lukke ned. Når jeg vælger lukned, så bliver skæmen godt nok "grålig" som den skal, men hvis jeg trykker på musen så går det væk igen. Jeg kan dog ikke starte nogle programmer, da den siger den er igang med at lukke ned..... Nogle gange kan den godt, hvis jeg lukker baggrundsprogrammer, som MSN, iTouch, HP LaserJet Director. Hvorfor vil den ikke????

Kommentar
Fra : Steffansteffan

Dato : 31-01-03 15:20

Prøv:

Start > Kør > Skriv msconfig > Start > Fjern fluebenet fra de programmer som du ikke bruger.

Er kun en mulighed

/Steffan

Kommentar
Fra : Steffansteffan

Dato : 31-01-03 15:25

Jeg formaterede lige en computer for en af mine venner, og den have det samme problem, men efter dette kørte det normalt igen.

/Steffan

Kommentar
Fra : joker

Dato : 31-01-03 15:55

Steffansteffan--> det virker ikke

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 31-01-03 20:01

Hej joker

Prøv med programmet jv16 PowerTools. Udover at det kan udføre det samme arbejde som msconfig, kan det også bruges til at rense registreringsdatabasen og meget andet godt. I samtlige anmeldelser, jeg har set af dette program, har det fået seks stjerner af seks mulige - og så er det oven i købet ganske gratis!!!
Du kan hente det her: http://www.vtoy.fi/jv16/shtml/jv16powertools.shtml

De bedste hilsner
Rellom

Kommentar
Fra : Rellom

Dato : 31-01-03 20:09

NB! Bare for en ordens skyld: Selv den bedste kan fejle, så sørg for, at PowerTools back-up funktion er aktiveret, inden du fjerner noget.
Programmet kan også bruges til at finde tvillingefiler o.lign., men dem skal du ikke bare fjerne uden videre.
Som alle kraftfulde utilities har jv16PowerTools den ulempe, at det kan køre computeren fuldstændig rabundus, hvis det bruges forkert.
De nøgler og værdier i registreringsbasen, som er mærket med grønt, kan du dog roligt fjerne.

Kommentar
Fra : thomas5

Dato : 04-02-03 12:13

Har selv prøvet problematikken, og løsningen kunne være dette:

- Åbn 'kør' og skriv 'regedit' , Vælg 'Rediger>Find Næste (F3) , Søg efter: LARGESYSTEMCACHE, skrives som beset.

- Når LARGESYSTEMCACHE er fundet ændres den til 1, såfremt den ikke gjorde i forvejen.

- Genstart.