/ Forside/ Interesser / Hus og have / Vand og VVS / Spørgsmål
10  e.c 2605
avta / vandvarmer
Fra : steffentams
Vist : 569 gange
40 point
Dato : 02-09-07 17:51

hej
Jeg har ladet mig fortælle at jeg skulle købe mig en danfoss avta ventil 50/90 gr.
til at styre min varmvands beholder,så den ikke bliver kold når jeg ikke lige har fået fyre op i mit fastbrændels fyr.
men jeg er ikke helt sikker på hvordan den skal monteres korrekt..
håber der er nogle der kan hjælpe..
på forhånd tak......

Kommentar
Fra : Snedig

Dato : 02-09-07 18:14

Hvis jeg ikke husker helt galt, er der en fornuftig vejledning i Danfoss katalog. Men uden at kende dii installation er det jo nærmest umuligt at give dig et ordentligt svar.

Kommentar
Fra : trimare46

Dato : 02-09-07 18:34

du skal bare montere en ganske normal radiator-thermostat på returen fra vandvarmeren

Kommentar
Fra : steffentams

Dato : 02-09-07 18:57

tak for jeres svar.
mener du at jeg skal montere en fremløbs føler på returen...
er ikke helt med, meningen med avtaèn var at vandet skulle være oppe på en tempertur over 50 gr før det blev lukket ind i vandvarmeren....

Kommentar
Fra : Snedig

Dato : 02-09-07 19:28

Netop. Returventilen vil bare tømme din varmtvandsbeholder for varme

Kommentar
Fra : steffentams

Dato : 02-09-07 19:34

okay det var en nem og billig løsning kan du forklare nærmere hvordan det fungere...?

Accepteret svar
Fra : Snedig

Modtaget 40 point
Dato : 02-09-07 19:41

http://varme.danfoss.dk/pcmfiles/14/pdf/vvs-guide_4/5-vvs-guide_4.pdf hvis du kan læse den. Min PC laver lidt knuder.

Men monter Avtaen sådan at den kun åbner når du har knald på kedlen. Så ungår du uønsket afkøling når der ikke er ild i den.

Kommentar
Fra : Snedig

Dato : 02-09-07 19:43
Kommentar
Fra : steffentams

Dato : 02-09-07 19:59

okay nu er jeg med mange tak for hjælpen....

Godkendelse af svar
Fra : steffentams

Dato : 02-09-07 20:00

Tak for svaret Snedig.