/ Forside/ Interesser / Fritid / Knallert / Spørgsmål
10  dova 3104
Derbi Gp1
Fra : spooff
Vist : 535 gange
500 point
Dato : 02-09-07 14:29

Har lavet min knallert lovlig igen. Har problemer med at den går ud når jeg giver både mellem og fuldgas. kan holdde tomgang. Har forsøgt alle indstillinger på nålen, forskellige dysestørrelser og checket membran. Hvad er der mon galt.???

Kommentar
Fra : suzuki-k50

Dato : 02-09-07 17:29

har du prøvet luft skruen

Kommentar
Fra : spooff

Dato : 02-09-07 17:54

Alt er prøvet, osse luftskruen, der er ikke forskel på hvor den står

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 02-09-07 18:09

En utæt pakning på indsugningssiden. (falsk luft)

Kommentar
Fra : NoShyGuy

Dato : 03-09-07 11:01

hvad mener du helt med at den går ud?
hvad gør den helt præcist.

Kommentar
Fra : spooff

Dato : 03-09-07 17:24

Jeg mener at hvis jeg skal køre og giver gas går den ud! Det er ligemeget om det er fuld gas eller mellengas. Kan trille afsted med lidt gas men går ud hvis man drejer lidt op for gassen. Har sku ikke prøvet det før!

Kommentar
Fra : NoShyGuy

Dato : 03-09-07 19:51

har du prøvet både at hæve nålen og sætte større dyse i den?
Prøv også med karburatorsprit.

Kommentar
Fra : spooff

Dato : 03-09-07 20:09

Ja har hævet nålen og sat større dyse i. Tidligere sad der en 56 i da begrænsninger var fjrnet, men har haft variende størrelser i op til 80. Det er vel ikk koldt nok til at bruge sprit endnu??

Kommentar
Fra : NoShyGuy

Dato : 03-09-07 20:58

Den skal nok være over 80, dysen.
Har du skiftet luftfilter eller lavet andet ved den?

Kommentar
Fra : spooff

Dato : 04-09-07 08:09

Kørte jo med nøjagtig samme opsætning som nu så dysen skal vel ikke lige pludselig være så markant større. ? Har en mistanke om at der er en utæthed mellem karburatorslangen der går til standardluftfilteret, måske der fejlen ligger?

Kommentar
Fra : NoShyGuy

Dato : 04-09-07 14:57

ja, ellers er det falsk luft.

Kommentar
Fra : spooff

Dato : 04-09-07 16:48

Falsk luft hvor?

Accepteret svar
Fra : NoShyGuy

Modtaget 500 point
Dato : 04-09-07 23:04

karburator og studs eller studs motor.
det er ikke til at sige, men det er nok noget derhen af.
ellers forkert varmetal på tændrøret.

Godkendelse af svar
Fra : spooff

Dato : 07-09-07 15:18

Tak for svaret NoShyGuy.

Kommentar
Fra : jonhedin

Dato : 03-01-08 16:42

Blev problemet fikset? Jeg har samme problem med min datters scooter, så jeg har stor interresse for at få problemet ud af verden.

Kommentar
Fra : spooff

Dato : 11-02-08 15:10

Det var falsk luft mellem motorblok og membran der var årsagen!

Kommentar
Fra : jonhedin

Dato : 11-02-08 17:05

Jeg fik fikset problemet. Det var bland andet luftskruen. Jeg skiftede bensinen ud, og da virkede det som det skulle. Kan være, at der har været vand i bensinen.