/ Forside/ Interesser / Familie & Relationer / Slægtsforskning / Spørgsmål
10  Varla 8031
Marie Petra Camilla Pedersen
Fra : gedestalden
Vist : 784 gange
200 point
Dato : 02-09-07 12:53

Jeg søger aner til Marie Petra Camilla Pedersen, der bliver født den 29. marts 1871 i Kerteminde, som datter af ugift Pouline Hansen 31 år. Udlagt barnefader Carl Johannes Pedersen, murer i Kjerteminde.
Jeg har forgæves søgt både Pouline og Carl; men har ikke kunnet finde dem, hverken i kirkebog for Kerteminde eller i folketællinger.
Er der nogen, der kan hjælpe ?

Kommentar
Fra : svendgiversen

Dato : 02-09-07 17:55

Den eneste Carl Johannes Pedersen jeg finder med passene alder er født på Sjælland:
"
PEDERSEN, Carl Johannes
   Birth Date:   23 Mar 1845
   Christening Date:   8 Jun 1845   Recorded in:   Sludstrup, Soro, Denmark
   Father:   Peder THOMSEN
   Mother:   Magdalene JOHANNESDR
"
Naturligvis lidt tvivlsomt at han blev far på Fyn i de tider, Svend

Accepteret svar
Fra : senta

Modtaget 200 point
Dato : 03-09-07 10:07

Dansk Demografisk Database

kan det evt. være din marie petra ....
???
senta
Samtlige personer i husstanden

Odense, Bjerge, Revninge, Revninge sogn og by, et hus, 13, FT-1880, B0142
Navn: Alder: Civilstand: Stilling i husstanden: Erhverv: Fødested:
Lars Hansen 43 Gift husfader, skovarbeider do [Revninge]
Karen Rasmussen 52 Gift hans hustru Norup sogn, Odense Amt
Karl Kristian Hansen 14 Ugift deres børn her i sognet [Revninge]
Karen Marie Hansen 12 Ugift deres børn do [Revninge]
Marie Petra Camille Petersen 8 Ugift deres pleiebørn Kjerteminde
Lavra Hansine Petersen 3 Ugift deres pleiebørn her i sognet [Revninge]
Hans Larsen 77 Enke(mand) husfaderens fa

Kommentar
Fra : senta

Dato : 03-09-07 10:21

Revninge Bjerge Odense Revninge 1838 1855
opslag 26 nr. 3 pauline hansen født osv.
kan det være din ???
senta

Kommentar
Fra : senta

Dato : 03-09-07 10:31

Carl Johannes Pedersen og Pouline Hansen får igen en datter i 1876
Revninge Bjerge Odense Revninge 1856 1891
opslag 67 nr.4
senta

Kommentar
Fra : senta

Dato : 03-09-07 10:41

kan det evt. være din????
fra dda
senta
Samtlige personer i husstanden

København, Smørum, Herstedvester, Vridsløselille Straffeanstalt, Straffeanstalten, Fange, FT-1880, C8192
Carl Johannes Petersen 40 Gift Husfader, Murersvend i Frederiksborg Aarhus

Kommentar
Fra : senta

Dato : 03-09-07 10:47

fra dda. 1885 dette kan evt. være din carl ? gift
og pauline er død eller ???

senta
Samtlige personer i husstanden
København, København (Staden), Charlottegade (Ulige numre), No. 7, Matrikel 1184, 4. Sal, 14, FT-1885, C9142
Navn:Alder:Civilstand:Stilling i husstanden:Erhverv:Fødested:
Carl Johannes Petersen45 GiftHusfaderMurersvendAarhus
Ane Margrethe Petersen41 GiftHusmoderFlintinge, Maribo Amt
Alberth Vilhelm Petersen8 UgiftBarnKjøbenhavn
Hjalmar Josef Petersen5 UgiftBarnKjøbenhavn
Alfride Christine Petersen2 UgiftBarnKjøbenhavn
Drengebarn uden NavnUnder 1 Aar UgiftBarnKjøbenhavn

Kommentar
Fra : senta

Dato : 03-09-07 13:27

Marie Petra Camilla Pedersenfinder du konf. ...i
Revninge Bjerge Odense Revninge 1856 1891
opslag 53 1885 nr. 1
senta

Kommentar
Fra : gedestalden

Dato : 03-09-07 21:51

Jamen Senta, så aktiv du er. Tak for det. Har ikke haft tid at studere det nærmere; men noget af det ser lovende ud

Kommentar
Fra : senta

Dato : 03-09-07 22:02

kanske det er carls mor ????
Dansk Demografisk Database

Samtlige personer i husstanden

Aarhus, Hasle, Aarhus Købstad, FRUE KIRKE STRÆDE - BAGHUUSET, AARHUS KØBSTAD, 843 LTR.B, FT-1840, A4182
Navn: Alder: Civilstand: Stilling i husstanden: Erhverv: Fødested:
KIRSTINE MARIE NIELSDATTER 36 enke GAAER MED BRØDKURV
ANE JOHANNE HANSDATTER 7 ugift HENDES BARN
NIELS PETER CHRISTENSEN 6 ugift HENDES BARN
CARL JOHANNES PETERSEN 1 ugift

Kommentar
Fra : senta

Dato : 03-09-07 22:07

fra denne adresse
senta
http://www.folketimidten.dk/
Alle 4 personer i husstanden:
Folketælling: 1845 By: Århus Købstad Amt: Århus
Gadenavn: Møllegyden Husnr: 677 Husstand: 2

--------------------------------------------------------------------------------
Der er mere end en husstand i denne bygning. Se alle husstandene.
--------------------------------------------------------------------------------
Navn: Kirstine Marie Nielsdatter Alder: 42 Civilstand: ugift
Fødesogn: Åby Fødeamt: Århus
Stilling: brødhandlerske
Noter:

--------------------------------------------------------------------------------
Navn: Ane Hansdatter Alder: 13 Civilstand: ugift
Fødesogn: Århus Fødeamt: Århus
Stilling: hendes datter
Noter:

--------------------------------------------------------------------------------
Navn: Peter Christiansen Alder: 11 Civilstand: ugift
Fødesogn: Århus Fødeamt: Århus
Stilling: hendes søn
Noter:

--------------------------------------------------------------------------------
Navn: Carl Petersen Alder: 5 Civilstand: ugift
Fødesogn: Århus Fødeamt: Århus
Stilling: hendes søn
Noter:

Godkendelse af svar
Fra : gedestalden

Dato : 07-09-07 08:31

Tak for svaret senta. Stort arbejde du har gjort, og jeg tror i hvert fald, at du har fundet noget, jeg kan arbejde med. Der er nok ikke så mange i Kerteminde, der hedder Marie Petra Camille Petersen, så det må være hende, du har fundet.
Om det er min Carl Johannes Pedersen, du har fundet skal jeg lige arbejde lidt videre med. Men tak for dit arbejde.

Flemming

Kommentar
Fra : senta

Dato : 07-09-07 09:49

ved Marie Petra Camille Petersen konfm...i 1885 står der ugifte Pouline Hansen , det kan næsten ikke være andre en din ane.
tak for point
held og lykke
senta