/ Forside/ Teknologi / Internet / Hjemme sider / Spørgsmål
10  refi 3578
Hjemmeside
Fra : Tropou
Vist : 467 gange
10 point
Dato : 31-01-03 14:00

Jeg har prøvet at lave en hjemmeside på puplisher, som jeg gerne vil have på nettet, men ved ikke hvordan man gør ?
Jeg har en "hjemmeside" som er: www.sitecenter.dk/tropou eller:
home22.inet.tele.dk , men det er noget Lo..
Håber nogen kan hjælpe, da jeg er nybegynder.
Mvh
tropou

Kommentar
Fra : olaf

Dato : 31-01-03 14:25

Hej Tropou,
hvad, helt nøjagtigt er dit problem ?
Det ser ud til at du har lagt en side ud, så hvad er det du søger hjælp til ?

Olaf

Kommentar
Fra : Uffe29

Dato : 31-01-03 14:28

Jeps, det ser da fint ud

Accepteret svar
Fra : Steffansteffan

Modtaget 20 point
Dato : 31-01-03 14:42

Det første du skal have er et webhotel til at uploade dine filer til. Det næste er et domæne f.eks. http://ww.ditnavn.dk og ikke www.sitecenter.dk/tropou som du bruge nu.

på denne sdie kan du bestille et webhotel og et domæne til rimlige penge.
http://www.Cliche.dk

Oprettelse af .dk domæne koster 200 kr. at oprette og herefter 60 kr. om året
Oprettelse af hotel 100 kr. Hvis du skal have et billige webhotel koster det 1 kr. om måneden.

Total:

Oprettelse: 300 kr.
Gebyr om året: 72 kr.

Du for også en 155 M/bit hastighed som er en god web-hastighed.

så har du også det hele det er der til at komme over ikke

Jeg har selv et webhotel ved denne side, min side hedder http://www.Crazy-cars.dk

/Steffan

Kommentar
Fra : Tropou

Dato : 31-01-03 15:03

Stefan.
OK, men hvordan får jeg min nye hjemmeside på den hjemmeside jeg har ?
Mvh
tropou

Kommentar
Fra : Steffansteffan

Dato : 31-01-03 17:57

tak for pointen

altså du tænker hvordan du uploader den gamle side www.sitecenter.dk/tropou til den nye hjemmeside du for fra Cliche.dk, eller hvad?

/Steffan

Kommentar
Fra : Steffansteffan

Dato : 31-01-03 18:02

Du uploader bare dine filer til dit webhotel med nogle koder som cliche.dk giver dig. Du skal bruge et ftp-program til at uploade med.

Hvis du ikke forstår det så kan du bare oprette et spørgsmål om dette på kandu.dk ik´

/Steffan

Kommentar
Fra : martinussen

Dato : 31-01-03 18:08

*Tropou

Mener du ikke hvordan du får lavet din(e) publisher filer om til et brugbart format..`?

Kommentar
Fra : Tropou

Dato : 31-01-03 18:26

Hej igen Stefan.
men? hvad koder bruger jeg. jeg har "spurgt" tdc , men vil ikke svare på mit spørgsmål.
Jeg har koder til min nuværende hjemmeside, men ? får jeg den nye hjemmeside på ?
Ps. skal have en ny måde ?
Mvh
tropou

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 31-01-03 23:01

jo martinussen - det handler det nok osse om

tropou HVIS du ikke har koderne ( brugernavn og adgangskode ) til din eksisterende side, får du problemer med at få din nye side lagt op - det er da helt sikkert - uden dem kommer du ikke videre.

Kan du ikke skaffe dem fra TDC - så er der kun den mulighed at købe et nyt domæne, og så lægge det derop ( eller friserverplads eller hvad det hedder )

Men på et eller andet tidspunkt har TDC da sendt adgangskoder og brugernavn til dig - at du så har smidt det væk er mildt sagt "muggen" røv

Kommentar
Fra : Tropou

Dato : 02-02-03 14:18

Hej igen
Jeg har koder,og kan komme på min hjemmeside:www.sitecenter.dk/tropou, men
jeg har lavet en NY hjemmeside på " puplisher" som jeg gerne vil have på nettet i stedet for den der er der nu.
Mvh
tropou

Kommentar
Fra : martinussen

Dato : 02-02-03 14:25

Hvad er dit spørgsmål så nu`?:

Hvordan du får overført den til nettet`?
Eller
Hvordan den omdøbes til html.. el. ligende`?

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 02-02-03 14:39

------------------tydeligt formulerede spørgsmål giver tydelige svar

du skal uploade den - hvis du har publisher har du sandsynligvis osse Frontpage, der kan du uploade dine filer - men filerne skal altså hedde .htm og ikke .pub og har du ikke Frontpage skal du bruge et andet uploadings program ....

Nu plejer man jo ikke altid ( man kan da godt ) at lave sine hjemmesider i publisher, men som sagt de skal omdøbes til htm filer for at kunne vises på Internettet - og er det her heller ikke svar nok, er det måske din formulering der skal finpudses lidt

-

Kommentar
Fra : martinussen

Dato : 02-02-03 14:44

Fnollerpige... Sandsynligeheden er sgu da lav, for personen både har Publisher og Frontpage. Fordi Frontpage kun ligger i den store pakke fra Microsoft. Men ja, der er en sandsynlighed.

Kommentar
Fra : Fnollerpige

Dato : 02-02-03 14:46

Martinussen>>>>

Nå er den "sgu" da det - men som du selv så rigtigt slutter af med "Men ja, der er en sandsynlighed"

Kommentar
Fra : martinussen

Dato : 02-02-03 14:48

okay så..