/ Forside/ Interesser / Helbred / Andet helbred / Spørgsmål
10  transor 1971
Hårfarve på hud
Fra : Nanabanana
Vist : 5878 gange
200 point
Dato : 01-09-07 16:05

Jeg har fået hårfarve (fra Garnier) på huden i ansigtet. Hvordan får jeg det af igen? Nogle siger citroner, andre siger neglelakfjerner.

Ved godt, at jeg burde have smurt mig i panden/ansigtet med vaseline eller anden creme.

Nogle gode råd?

Kommentar
Fra : Papadelle

Dato : 01-09-07 16:08

Mal resten af kroppen så du er ensfarvet.......

Kommentar
Fra : Papadelle

Dato : 01-09-07 16:10

Jeg har ikke spor forstand på det, men jeg tror ikke du skal bruge neglelakfjerner. Der er mig bekendt acetone i, og det har den tynde hud i ansigtet ikke godt af

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 01-09-07 16:11

Tredie siger brintoverilte!
Neglelakfjerner er vist lidt skrapt.

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 01-09-07 16:16

Dæk med pudder indtil det forsvinder af sig selv
Klormidler vil blege en smule.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 01-09-07 16:17

sæbe jeg har også oplevet det engang for længe siden og det forsvandt sig hurtigt med ganske almindelig afvaskning med en god sæbe

Brinoverilte og acetone på ansigtshuden - det er kun problemer og kan give eftervirkninger du slet ikke vil have.

Kommentar
Fra : Thomas.Haugaard

Dato : 01-09-07 16:26

Det kan fjernes med skin tonic

ps normalt står det i brugervejledningen i pakken siger fruen

VH

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 01-09-07 16:27

jeg har aldrig set nogen tage skade af brintoverilete!
Neglelakfjernerner kan opløse farver der indeholder lak: men det gør hårfarve da ikke, så den giver ingen nyttevirkning,
Jeg har arbejdet meget med brintoverilte i laboratoriet(Op til 30%) Uden skade,

Accepteret svar
Fra : ans

Modtaget 210 point
Dato : 01-09-07 16:37

Nanabanana

Tag dig et bad ....vask dit hår og brug også den hårshampoo i ansigtet.

Vand og sæbe kan fjerne det.

Husk så lige en creme i ansigtet bagefter.

Kommentar
Fra : Nanabanana

Dato : 01-09-07 17:00

Tusind tak for de mange gode råd. Vil starte med badet og dermed sæben/shampoo'en.
Hvis det ikke virker, vil jeg prøve skin tonic, og i sidste ende vil jeg overveje brintoverilte. Hvis vi har det! Og ellers puder...

Kommentar
Fra : Thomas.Haugaard

Dato : 01-09-07 17:09

Hvis badet fjerner den er farven ikke god nok

Kommentar
Fra : Nanabanana

Dato : 01-09-07 17:42

Nej... prøvede med Skintonic! Det hjalp på halsen, men ikke i panden... men måske er det små hår, der i panden er farvet, og så kan jeg jo ikke gøre noget ved det.
Tak for hjælpen alle sammen! :)
Lader lige spørgsmålet stå åbent et stykke tid mere

Kommentar
Fra : Papadelle

Dato : 01-09-07 20:23

Citat
Jeg har arbejdet meget med brintoverilte i laboratoriet(Op til 30%) Uden skade

Hmmm

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 01-09-07 20:39

Nanabanana - farven rundt i hårkanten slides hurtigt af igen!

Ingen grund til panik!

Vask håret et par gange, så er dén ged barberet

Moster modefrisør (engang hehe)

Hår tager godt imod hårfarve - huden knap så godt - og det er jo ret heldigt

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 01-09-07 21:09

Papadellle - Tvivler du på at brintoverilte fås i 30 procent til laboratorie brug ?- eller hvad mener du med dit hmmm.
Nej man bruger ikke 30 procent i ansigtet. Jeg tvivler på at du kan købe det mer koncentreret end 3 procent.

Er det små hår der giver det brunlige, er shaveren måske løsningen.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 01-09-07 21:24

valde.

Du burde blive kosmetolog

Citat
Er det små hår der giver det brunlige, er shaveren måske løsningen.

Nanabanana

Vand og sæbe gør underværker

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 01-09-07 21:38

Citat
Indsæt din tekst herDu burde blive kosmetolog

Ans jeg har ikke noget forslag til hvad du kan bruges til

Kommentar
Fra : Ysseven

Dato : 01-09-07 22:20

Afhængig af, om det er en ægte farve eller en skyllefarve, så kan balsam måske klare opgaven. Det tager i alle fald hurtigt holdbarheden fra en skyllefarve...

Min gamle frisør fik i sin læretid besked på at hente "det franske pulver", når der skulle fjernes overskudsfarve ved bryn og vipper. Det blev påført med en våd vat-tot og så kunne det gnides af. Og det franske pulver var? Hentet fra askebægeret...!

Men bare rolig, det forsvinder efter en gang bad eller to. Oplever det selv, når det svipser ind imellem!

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 02-09-07 03:35

Aske er rigtigt nok.

Aldrig brintoverilte på huden (kun 3%) - undtaget sårrensning.

Når huden er våd, suger den alt til sig og det kommer ind i kroppen - 30%

Balsam også ok.

Da jeg var i frisørlære, brugte vi permanentvæske - uha!

Hvis det er de små nye hår, er huden under også farvet.

Det jævner sig hurtigt, så hårene "falder i" med resten af dit hår.

Kommentar
Fra : Nanabanana

Dato : 02-09-07 15:36

Camillasmoster: ja... det er ved at forsvinde nu, grunden var bare, at jeg skulle til fest om aftenen! ;) Men det gik fint! :)

Har ikke tænkt mig ta barbere nogle hovedhår af overhovedet!!!

Tak for svarene... aske lyder lidt klamt, men vil da overveje det en anden gang! ;)
(selv om der ikke bliver nogen anden gang, for til den tid har jeg creme i i panden mens jeg farver håret!)

Godkendelse af svar
Fra : Nanabanana

Dato : 02-09-07 15:38

Tak for svaret ans.

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 02-09-07 16:32

Nåe jamen så ved camillasmoster ikke hvad brintoverilre er: Det er endnu aldrig trukket gennem nogens hud

Kommentar
Fra : ans

Dato : 02-09-07 17:51

Citat
det er ved at forsvinde nu, grunden var bare, at jeg skulle til fest om aftenen!

Så husker du en anden gang, at det er en dårlig ide at farve håret den dag, du skal til fest.

Godt at det gik fint ..... og tak

Kommentar
Fra : Nanabanana

Dato : 02-09-07 18:55

Heh... ja... det var nu også aftenen før egentlig... men alligevel... du har ret! skulle jo bare lige være lidt lækker - fandt jeg ud af i sidste øjeblik!

Kommentar
Fra : Camillasmoster

Dato : 02-09-07 21:13

Citat
Så husker du en anden gang, at det er en dårlig ide at farve håret den dag, du skal til fest.

Klassisk smutter!

Man lærer, sålænge, man lever