/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Audacity alternativ
Fra : Teil
Vist : 792 gange
100 point
Dato : 01-09-07 12:23

En numark TTUSB pladespiller med audacity.
Kører udmærket, men men.
Med pladespillerens USB stik tilsluttet pc sker
det underlige at mediaplayer ikke vil gi lyd fra sig.
Programmet audacity er lukket, hjælper ikke på stilheden.
Hardware- eller softwareproblem det er spørgsmålet.
Ev et alternativ til audacity.

Accepteret svar
Fra : fotowig

Modtaget 110 point
Dato : 01-09-07 12:27

Min (ringe) erfaring med Numarks USB pladespiller siger at den gerne vil konflikte med hvad som helst. Sæt den til lydkortet og rip på normal vis. Så undgår du indlæggelse på afdelingen hvor der kun er håndtag udvendigt på dørene..

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 01-09-07 12:27

Er det Windows MediaPlayer som ikke vil sige noget ? Hvilken alternativ søger du ? Redigering eller optager ?

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 01-09-07 12:32

En optager, hvis det kan hjælpe.
Jeg prøver lige fotowigs forslag.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 01-09-07 12:33

Ja mediaplayer lukker for højtalerne når
usb fra numark er tilsluttet.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 01-09-07 12:46

Det er jeg IKKE overbevist om er pladespillerens skyld....

Det der efter al sandsynlighed sker er at USB-stikker aut. afbruder din højtalere.... (den tror du sætter microfon og hovedtelefon i)

Om løsningen ligger i dine lydindstillinger eller det ligger i din hardware ved jeg så ikke, men f.eks. et skype hovedtelefonsæt med micro gør det samme....

Hvis ikke lyden kommer igen når stikket bliver fjernet (den burde selv slå tilbage) så er det i dine indstillinger der er en fejl....

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 01-09-07 12:46

Jamen så ved jeg ikke om en anden optager vil hjælpe jeg har selv skiftet Audacity ud med Free Sound Recorder, der følger link/genvej med til Cool Record Edit redigerings program, som de gerne vil sælge til dig http://www.sound-recorder.biz/

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 01-09-07 12:48

Citat
Så undgår du indlæggelse på afdelingen hvor der kun er håndtag udvendigt på dørene..
jeg ville også afprøve Fotowigs forslag i den situation

Kommentar
Fra : refi

Dato : 01-09-07 12:51

Ja - som fotowig er inde på....

Prøv at undgå usb-tilslutning og brug phonostikkene..... (eller brug hovedtelefoner, de virker sikkert)

Godkendelse af svar
Fra : Teil

Dato : 01-09-07 16:57

Tak for svaret fotowig.
Første mand får points, i er lige gode alle tre.
Jeg mangler et stk ledning med phono hun stik og
3,5 mm stereo jack.
Så forbindelsen til lydkortet afprøves mandag.
refi har styr på tingene, lyden kommer tilbage
når USB stikket fjernes.
Jeg kigger lidt på dit link o.v.n.