/ Forside/ Interesser / Fritid / Madlavning / Spørgsmål
10  dova 6027
Hvordan .........
Fra : frostnielsen
Vist : 1614 gange
100 point
Dato : 01-09-07 10:44

Hjælp jeg skal lave mad og jeg ved ikke hvordan man glassere skalotteløg.

Hvem kan hjælpe mig ?

S

Accepteret svar
Fra : fotowig

Modtaget 110 point
Dato : 01-09-07 10:49

Ligesom du laver brunede kartofler. Smelt sukker på panden. Når alt sukkeret er smeltet kommer du en klat smør (ikke margarine eller noget som helst andet). Kom løgene på og drej stille og roligt rundt i dem i ca. 5 minutter. Resultatet bliver bedst hvis løgene er fugtige når du kommer dem på panden. Afhængig af løgenes størrelse og det ønskede resultat kan du koge løgene inden du glaserer dem. Hvs du vælger at gøre det skal løgene køle af , inden du glaserer dem.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 01-09-07 10:49

Løg, glaseret. (4 – 6 port.)

½ kg chalotteløg

vand

salt

2 spsk. sukker

2 spsk. smør/margarine

Løgene pilles og dampes næsten møre 3 – 5 min i letsaltet kogende vand, hvorpå de løber godt af i en sigte. Sukkeret smeltes på panden. Når det er gyldent, blandes smørret/margarinen i under omrøring. Løgene tilsættes og snurrer i karamelsukkeret, til de er blanke og gyldne.

http://www.gamledanskeopskrifter.dk/page1152.html

Kommentar
Fra : Laika_pigen

Dato : 01-09-07 10:50

Hejsa

Glaserede skalotteløg
600 g små skalotteløg skoldes, pilles og koges 3-5 min. i letsaltet vand. Drypper godt af. 3 spsk. sukker smeltes på en pande. Når det er gyldent og skummer, hældes løgene i og ristes i karamellen til de er gyldne. Læg låg på og løgene mørner i 10-15 min. ved svag varme. Er der for meget væde ved løgene, står de uden låg de sidste 5 min. Glaserede løg serveres til stegte kød- og farsretter.

Det er hentet fra siden her: http://www.systemfrugt.dk/docs/products.item.asp?pid=65

Håber du kan bruge det.

VH Laika_Pigen.

Kommentar
Fra : ans

Dato : 01-09-07 10:55
Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 01-09-07 12:41

Og hvis du ikke har mod på at smelte sukker, kan du i stedet bruge sirup

Kommentar
Fra : Ysseven

Dato : 01-09-07 13:48

Er også lækkert med perleløg fra glas eller almindelige store løg, som bare dele i grove dele (og steges rå...)

Kommentar
Fra : annette-sejr

Dato : 07-09-07 08:14

www.dkkogebogen.dk er en rigtig god side hvis du står og mangler en opskrift. Mvh. Annette

Godkendelse af svar
Fra : frostnielsen

Dato : 07-09-07 16:04

Tak for svaret fotowig.