/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Jamo sw600 subwoofer brummer
Fra : thomazo
Vist : 4516 gange
100 point
Dato : 31-08-07 22:30

Hejsa
Min subwoofer brummer. Det er en aktiv subwoofer Jamo sw600 og den brummer så snart der er sat strøm til, uden den er tilsluttet anlægget. Når jeg så tilslutter den anlægget og tænder, begynder den at brumme endnu højere. Når jeg så slukker for den lyder der et stort brum og et piv, der ligesom fader ud. Den kan godt spille, men det er vildt træls med al den brummen.

Er der nogen der kan indkredse hvad problemet kan være og forklare hvordan jeg lige fikser den??

Håber på lidt assistance

Kommentar
Fra : chicapigen

Dato : 31-08-07 23:23

prøv at tage phonokablet af, og se om den stadig brummer hvis ikke så er der noget galt med dit phonokabel , eller også har du sat kablet i udgang istedet for indgang.

håber det hjælper

venlig hilsen chicapigen

Kommentar
Fra : thomazo

Dato : 01-09-07 17:59

Hej

Jeg har prøvet at hive phono stikket ud, men den brummer stadig. Bare ikke lige så højt. Underligt. Jeg har skilt den ad, så jeg har hevet forstærkeren ud, for at tjekke evtuelle løse forbindelser. Har ikke fundet nogen. Tænker der kan være noget i vejen med elektronikken, men hvad.. Er der nogen bud på det??

Kommentar
Fra : thomazo

Dato : 09-09-07 18:26

Ingen der har et bud på hvor problemet skal findes?

Kommentar
Fra : chicapigen

Dato : 09-09-07 21:55

En subwoofer er ikke en højttaler, men består af dem. En subwoofer er den kasse vi kender fra under bordet eller ved siden af Tvet, der står og brummer. I subwoofere bruges woofere (der kan sagtens være flere af dem i en subwoofer) som er en højttaler. Formålet med en subwoofer er at reproducere lave frekvenser som opfattes som en rungren fordi lave frekvenser er langsomme. Denne effekt kaldes også for bass, og er som al anden lyd vibrationer gennem luften.

En ting jeg lige vil nævne om subwoofere er, at mange af jer sikkert tit oplever at jeres subwoofer brummer når i ikke bruger den. Dette er fordi AC adapteren er ustabil, og skaber svingninger i højttaler materialet der så skaber en lavfrekvens brumme/summe lyd. Dette gælder kun for aktive subwoofere, men også for for aktive højttalere hvis vi tager dem med ind i billedet. Det kan også være fordi der er gjort brug af en underdimensioneret magnet, og altså antyder at ens subwoofer er lavet af billige komponenter.

jeg fandt denne artikkel og tænkte om det kunne være sådan en slags brummen du taler om

venlig hilsen chicapigen

men ellers kunne det godt tyde på at din subwoofer er defekt

Kommentar
Fra : BoA1967

Dato : 22-10-07 16:24

Prøv at sætte Subwooferen, til en strømkilde der ikke tilsluttet andet. Jeg har prøvet at en halogen lampe lavet en masse støj i min sub.
Det kan også være en fejl i Subwooferen, der skaber støjen.