/ Forside/ Teknologi / Hardware / Harddiske / Spørgsmål
10  tedd 4561
Åbner ikke straks
Fra : Fattig
Vist : 552 gange
100 point
Dato : 31-08-07 18:33

Hvorfor åbner Denne computer ikke straks. Når jeg går i denne computer fra skrivebordet for at se hvad den indeholder går der lang tid før de enkelte drev bliver vist. For det meste kommer der først en "lommelygte" og så derefter hvad der er af drev.
Det er kun første gang efter at computeren er startet, og jeg vil åbne at der er stor forsinkelse.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 31-08-07 18:36

Det kan være din sikkerhed som undersøger dine drev.
Men det kan også være at den leder efter noget som du har taget fra men ikke afmonteret.

Kommentar
Fra : ocorner

Dato : 31-08-07 18:47

Køre din computer generalt meget langsom, skal du nok have den tjekket for malware

Men prøv i første omgang at køre en scandisk

Kommentar
Fra : severino

Dato : 31-08-07 20:48

Yeps en cleaning af systemet, sletning af unødvendige filer, tømning af papirkurven, kontrol for hvad der starter op ved koldstart, samt en defragmentering.
Alle ting som bør være noget man jævnligt gør, for at holde nullermændene væk fra maskinen.

Kommentar
Fra : Fattig

Dato : 31-08-07 22:05

Hvordan køres en scandisk?
I denne computer ser det ud til at der skulle være en flytbar disk (G:), det eneste der er tilsluttet er en canon printer. Når jeg går i egenskaber for G: er der 3 strenge:
Excelstor teghnology J8160S Diskdrev
Canon MP MEMORY CARD USB DEVICE diskdrev
TSST corp cd/dvdw SH-s182d dvd-/cd-r

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 31-08-07 22:29

Kontroller og reparer din disk ved at åbne Denne computer, højre klik på det drev du vil undersøge (drev C) vælg Egenskaber, klik på fanebladet Funktioner og på Undersøg nu, sæt markering i begge felter, i Ret fejl i filsystemet automatisk og i Søg efter/genopret beskadigede sektorer, klik på Start, nu kommer en meddelelse om at kontrollen ikke kunne udføres da Windows skal have uhindret adgang til drevet og om du vil planlægge Disk kontrol næste gang computeren startes, klik OK og genstart computeren, der vil gå nogen tid (lang tid) med en blå skærm, hvor der vises hvor langt disk kontrollen er kommet, når den er færdig genstartes computeren, og skulle nu gerne arbejde lidt hurtigere, det at du oplever lommelygte søgningen, er det et nyt fænomen eller har det stået på altid ?

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 100 point
Dato : 31-08-07 22:31

Drev G, kan det være en kortlæser som du har "glemt" at du har tilsluttet ?

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 31-08-07 22:40

Når du defragmenter, så få lige sidefilen defragmenteret også: http://www.microsoft.com/technet/sysinternals/utilities/PageDefrag.mspx

Kommentar
Fra : Fattig

Dato : 31-08-07 23:07

Så er der kørt en Chkdsk.
Problemet var tilsyneladende omkring sikker fjernelse af hardvare. jeg er ihvertfald kommet af med flytbar disk G. Nu vil jeg genstarte computeren og se om alt er ok

Kommentar
Fra : Fattig

Dato : 31-08-07 23:25

Det var ikke ok, usb-lagerenhed kom igen som flytbar disk (G:) hver gang jeg startede computeren op.
D.v.s. indtil jeg lukkede min printer (Canon pixma MP130) Det er altså den der er årsag til forsinkelsen. Dette fænomen optrådte ikke med den computer jeg havde tidligere.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 31-08-07 23:41

Kan den printer være fejl installeret ?

Kommentar
Fra : Fattig

Dato : 01-09-07 00:25

Printeren er korekt instaleret, det må være kortlæseren i printeren der kobler sig på, og dermed laver forsinkelsen. jeg lukker spørgsmålet. takker for alles deltagelse.

Godkendelse af svar
Fra : Fattig

Dato : 01-09-07 00:26

Tak for svaret o.v.n..

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 01-09-07 00:32

Selv tak god hurtig computer weekend til dig