/ Forside/ Interesser / Hus og have / Andet hus og have / Spørgsmål
10  Stouenberg 3232
Badeforhæng
Fra : TariLiex
Vist : 2738 gange
119 point
Dato : 31-08-07 12:57

Hey

Er jeg den eneste som er ved at gå fuldstændig amok over det kolde badeforhæng som klæber sig ind til kroppen af en mens man er i bad....

Er der ikk en løsning på dette?

Takker....

Kommentar
Fra : vith

Dato : 31-08-07 13:04

Du kan købe nogle af de der dugholdere men klipser på og sætte dem fast på badeforhænget!

Kommentar
Fra : Carner

Dato : 31-08-07 13:06

Her tarilex.

Jeg tror det har noget at gøre med at din bruseneice ikke er så stor, og at du måske også bruger for varmt vand, jeg har oplevet dette du beskriver når jeg har været ude, her hjemme er det ikke noget problem idet vores bruse niece har en god størrelse.

For at løse problemet: Brug ikke så varmt vand - Udvid din bruseniece. Det er hvad jeg kan se.

Hilsen Carner.

Accepteret svar
Fra : pve

Modtaget 129 point
Dato : 31-08-07 13:17

Det skyldes at den varme luft kan have svært ved at komme ud af brucenichen/forbi badeforhænget.

Du kan evt. hvis muligt forsøge at skabe lidt luft mellem det øverste af dit badeforhæng og loftet samt evt. også et par cm. for neden. Det er selvfølgelig nemmest hvis du kan flytte rundt på badeforhængstangen uden at skulle bore/skrue alt for meget.

Ellers er Vith' løsning også værd at forsøge.

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 31-08-07 13:19

Nu spørger jeg, i stedet for at svare. Jeg kendet nemlig ikke problemet. Er det ikke statisk elektricitet? og kan det ikke forhindres ved brug af de skyllemidler der forhindrer statisk elektricitet. Vas /Skyl forhænget med skyllemiddel.

Kommentar
Fra : vith

Dato : 31-08-07 13:45

En anden mulighed er at sy et blybånd (eller 2) på forneden - fås i de fleste stofbutikker/Jysk

Kommentar
Fra : vith

Dato : 31-08-07 13:46

Eller - en 3. mulighed - køb et badeforhæng af stof, det er ikke koldt som dem af plastic.

Kommentar
Fra : Thorendal

Dato : 31-08-07 14:55

I tv-programmet Er du rigtig klog havde de en forklaring på fænomenet:

http://programmer.tv2.dk/klog/forsoeg/article.php/id-3781709.html

Jeg ved ikke, om det lige hjælper dig, men så kender du da grunden

Kommentar
Fra : pbp_et

Dato : 31-08-07 15:03

tyngde på forneden fortynder problemet ganske meget.

Godkendelse af svar
Fra : TariLiex

Dato : 04-09-07 12:08

Tak for svaret... Jeg bor i lejet lejlighed, så kan nok ikk udvide brusenichen... så jeg prøvede det her, og det har hjulpet lidt... :D