/ Forside/ Interesser / Fritid / Musik / Spørgsmål
10  tedd 8824
Lydoptager
Fra : yearhouse
Vist : 641 gange
100 point
Dato : 31-08-07 10:37

Hejsa med jer....

INDEN jeg begynder at eksperimentere:

Jeg kunne godt tænke mig at indspille fra mit Yamaha-Keyboard.
Kan jeg blot køre det ind i lydingangen....altså Line fra keyboardet, eller skal der absolut alt det "MIDI"-halløj til?

Dét, jeg gerne vil er, at indspille flere gange oven i hindenden....altså flere spor. Og allerhelst på en enkelt måde?

....Og ellers go´ weekenden til jer

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 31-08-07 12:02

Allerførst, jeg ved intet om hvordan en sådan keyboard virker, men hvis den udsender en signal lignede det som kommer fra en radio eller cd/bånd afspiller, så kan du sætte den i Line in eller Microfon stikket på computeren og bruge Audacity som optage software, den kan nemlig lægge flere lag ovenpå hinanden og du kan redigere i det du optager: http://audacity.sourceforge.net/download/windows hvis du vil gemme dit projekt som mp3 så skal du bruge Lame encoderen, der er link til at hente den på siden

Kommentar
Fra : yearhouse

Dato : 31-08-07 13:10

TAK O.V.N.

Præcis det jeg skal bruge.

Jeg skal nemli´ indspille éen ting a´ gangen. Derfor er det vigtigt at jeg kan afspille det forrige "spor" mens jeg indspiller et nyt.

Nu er jeg ikke så go´ til engelsk, men mon ikke dette kan lade sig gøre?.....Måske du kan forklare det påDansk????

TOM

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 31-08-07 13:26

Audacite kan sættes til dansk, hvis det betjeningen du mener, ellers vil jeg gerne efter bedste evne, prøve at forklare mere

Accepteret svar
Fra : o.v.n.

Modtaget 100 point
Dato : 31-08-07 13:51

Citat
Audacity

Audacity bruger vi mere og mere. Den er pletfri til f.eks. mikrofonoptagelser i flere spor. Det er fuldstændig fri software-udvikling der ligger bag, og den fås også på dansk. Audacity er et must på enhver computer, hvor man vil arbejde med flerspors-optagelser
kopieret fra en side fra Roskilde musik efterskole.
Lidt mere her: http://sorenpeo.homepage.dk/dansk/vaerksted/freeware/audacity.html
mere beskrivelse her: http://www.frankix.dk/ds/ds42005/audacity2.htm og her: http://www.frankix.dk/ds/ds62002/Audacity.htm hvis du læser indlægget og alle kommenterer her, så tror jeg du er godt på vej: http://blogs.fagbladet.dk/it/sadan-optager-du-al-lyd-med-audacity/

Kommentar
Fra : yearhouse

Dato : 31-08-07 15:22

Fantastisk OVN

Nu har jeg gemt samlige links/oplysninger. Så er der bare dømt weekend-nørderi.

Hvis jeg har for meget bøvl, håber jeg at jeg må......osv osv osv????

Godkendelse af svar
Fra : yearhouse

Dato : 31-08-07 15:23

Tak for svaret o.v.n.. og go´ weekenden til dig

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 31-08-07 15:38

Tak for at du kunne bruge mine indlæg god weekend nørderi