/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Litteratur / Spørgsmål
10  dova 560
Hulebjørnens klan
Fra : Bertlov
Vist : 2280 gange
50 point
Dato : 30-08-07 23:46

Eller Jordens børn som serien jo hedder....

Kanonlæsning!!!

Er der nogle som ved eller har hørt om, om der kommer et 6. bind,
som Jean M. Auel jo lovede i starten af serien?
Er den mon kommet på engelsk??

Er der nogen der har forslag til andre romaner / serier i samme genre??

Engang fandtes der en lille pjece, der hed "mens vi venter på bind 5".
Den gav gode idéer til bøger der var værd at læse....
Nogen der har hørt om den??

Kommentar
Fra : annfriis

Dato : 31-08-07 00:49

Kender du Linda Lay Shulers romantrilogi:

1. Kvinden der husker - (She Who Remembers)
2. Ørnens stemme - (The Voice of the Eagle)
3. Lad trommen tale - (Let the Drum Speak)

Dem har jeg været vild med siden jeg læste dem første gang for måske 20 år siden

Kommentar
Fra : annfriis

Dato : 31-08-07 00:59

Du kan da lige få det her med:

KVINDEN DER HUSKER
Linda Lay Shuler

Hovedpersonen i denne roman, der foregår i Amerika cirka to hundrede år før Columbus, er Kwani, en ung indianerkvinde. På grund af sine blå øjne mistænkes hun af sin stamme for at være heks, og fordrives. Men i stedet for blot at slå sig til tåls hermed begynder hun en rejse gennem det uvejsomme amerikanske landskab for at lede efter sine forældre - hun har nemlig hørt, at der et sted findes en stamme, hvis høvding har samme øjenfarve som hun.
På sin vej møder hun troldmanden Kokopelli, der redder hende fra en tidlig død og tager hende med til Ørneklanens hjemsted, hvor Kwani forandres fra at være den forkuede og bange udstødte til Kvinden Der Husker, en af Guds udvalgte.

Jeg beundrer Mrs. Shuler for hendes omhyggelige research, men jeg holder endnu mere af hendes fængslende historie om kærlighed og eventyr. Jeg kunne ikke slippe Kvinden der husker.
- Jean M. Auel

Kommentar
Fra : Bertlov

Dato : 31-08-07 01:11

annfriis

Tak..
Tror faktisk de stod på den pjece jeg nævnte..?
Tror også jeg har læst dem på et tidspunkt, hvor ikke ret meget blev hængende!!
Prøver at låne dem på bib. igen..

Kommentar
Fra : annfriis

Dato : 31-08-07 01:19

Der er også:

W. Michael Gear og Kathleen O'Neal Gear: Ulvens folk

Kommentar
Fra : annfriis

Dato : 31-08-07 01:35

Margit Sandemos: Sagaen om Isfolket

Men tag en dyb indånding her. Så vidt jeg husker var der over 40 bind i den gamle udgivelse fra Winthers fra 80´erne

Mener den blev genudgivet for 5-6 år siden

Saga Borg: Jarastavens vandring

9 bind tror jeg - og NU - godnat herfra

Kommentar
Fra : klars

Dato : 31-08-07 01:49

Hej

En lille tilføjelse til:W. Michael Gear og Kathleen O'Neal Gear: Ulvens folk Isamme serie, er der Jordens folk og Ildens folk

MVH
klars

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 31-08-07 08:10

Jeg har også hørt om en sidste bog, som jeg bare ikke ahr fået læst - mon ikke en god boghandler ved noget?

Jeg har et par som jeg ikke kan skille mig af med, fordi jeg slugte dem i samme periode som jeg læste hulbjørn osv. Det er to bøger skrevet af MARION ZIMMER BRADLEY og de heder solgudens kald og kærlighedsgudindens kald. tilsammen heder de flammer over troja. Måske er der flere bind, men disse heder 1 og 2.
Jeg kan sende dem til dig hvis du betaler portoen - der ryddes op her....

Kommentar
Fra : Balcanard

Dato : 31-08-07 09:26

Der er jo også

Det år hestene kom - Hestene i folden & Forårets bål af Mary Mackey

Rensdyrmåne & Dyrekvinden af Elizabeth Marshall Thomas

Shamanens datter af Nan F. Salerno og Rosamond M. Vanderburgh

Colorado-sagaen af James A. Michener

Accepteret svar
Fra : eln

Modtaget 50 point
Dato : 31-08-07 10:02

http://www.litteratursiden.dk/sw1742.asp

prøv at se på denne adresse

mvh.eln

Kommentar
Fra : Bertlov

Dato : 31-08-07 18:42

Tak..
Lader det lige stå åbent lidt endnu..
Vil jo gerne have så mange titler som muligt!!!!
Og bogbussen får overlæs på når den skal herud!!

Godkendelse af svar
Fra : Bertlov

Dato : 03-09-07 00:41

Tak for svaret eln.

Men tak til jer alle!
Der skulle være læsestof nok til en "isvinter"!!

Håber ikke!!!!!!!!!