/ Forside/ Interesser / Dyr / Hunde / Spørgsmål
10  vaxen 2670
snegle på trædepuder
Fra : snusi
Vist : 600 gange
200 point
Dato : 30-08-07 21:22

Jeg ved ikke om der er andre der har været ude for at jeres hund har trådt på en snegl eller måske en død snegl, det har jeg. Der er sådan noget ulækkert slimet noget mellem trædepuderne som jeg ikke kan få vasket af. Er der evt nogen der har en idè til hvad jeg kan gøre, for det er rimeligt ulækkert, snasket, slimet og meget glat og ikke til at få af

snusi

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 30-08-07 22:12

Det har aldrig været problem hos os.
Opvaskemiddel løser alt slim.
Og er mildt for poterne

Kommentar
Fra : qfha

Dato : 30-08-07 22:42

Prøv rodalonvand. Eller en tur til stranden og i saltvandet.
mvh
qfha

Kommentar
Fra : lexiben2

Dato : 31-08-07 01:42

Dræbersneglens slim kan være som halvtør iriterende kontakt lim, som er håbløs at gnide væk,
jeg vil prøve med fint savsmuld, da det virker fortrintlig ved silikonelims afrensning på bordplader.
evt. kaffegrums, men måske synd for hundens lugtesans !!!

M.v.h. Lexiben2

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 31-08-07 13:42

ej... jeg ville nok bruge lidt mild hundeshampoo..:
---En skål med lunkent vand, -skyller poten grundigt- masserer en dråbe shampoo ind i alle potens kroge og gemmer, -skyller igen grundigt.

Hvis ikke poten er ren efter den omgang, så får den en tur til.

Jeg ville IKKE!!! bruge hverken opvaskesæbe, eller rodalonvand eller andre underlige ting.

Men Silke har temmelig sarte poter... så det er nok derfor jeg ikke ville risikere noget.

Det bedste er helt sikkert en tur til stranden..

Kommentar
Fra : snusi

Dato : 31-08-07 22:59

Jeg har prøvet med hundeshampoo, men der sidder stadig noget ulækkert slimet "noget" tilbage.
Hun kan selvfølgelig bare komme ind i stuen og tørre poterne af i gulvtæppet men så bliver vi vist uvenner med farmand

Vi bor sådan at vi kan gå tur i vores egen skov og begge hunde nyder det jo, så det vil vi blive ved med. Hvis jeg skulle smutte til stranden hver gang de har været i skoven, skal jeg køre en til to gange daglig og der er meget langt til en strand. Havde derfor håbet at der var nogen her der havde idèen

Er det virkelig kun mine hunde der har prøvet at få "slim" fra dræbersneglene mellem trædepuderne?

snusi

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 01-09-07 13:54

Næ... Det har Silke da også jævnligt... Men det er nok ikke et større problem end man gør det til.....

Hvis ikke det går af ved hjælp af lunkent vand og shampoo, så smitter det nok heller ikke af på det tørre tæppe i stuen.

Og når hunden er inde i varmen, så tørrer evt. resterende slim hurtigt ind til ingenting.

Hvis jeres gulvtæppe er MEGET lyst og sart, så prøv at tørre poterne godt med en hårtørrer.. For så tørrer slimet helt ind, --hvis det er fra snegle.

Hvis det er olie, så er det selvfølgelig en anden sag. --Så er det om at finde ud af, hvor det kommer fra...

Annuller spørgsmålet
Fra : snusi

Dato : 01-09-07 22:12

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål

Jeg har fundet ud af hvad jeg kan gøre for at få det ulækre slim af. Jeg har købt en lille tandbørste som jeg forsigtig børster med mellem trædepuderne når jeg alligevel vasker poter på hunden

snusi