/ Forside/ Teknologi / Hardware / Skærme / Spørgsmål
10  peet49 1562
Nyt tv (Fladskærm)
Fra : oleeliassen
Vist : 909 gange
400 point
Dato : 30-08-07 20:20

Jeg står for at skal have mig et nyt tv i næste uge vil jeg tro. Jeg hælder mest til plasma da det tilsyneladene har det bedste billede og har dette i tankerne: http://www.justbuyit.dk/shop/lg-42pc1rr-plasma-1829p.html

Er der nogle der kender dette tv, jeg synes at det er smart med den indbyggede harddisk. Er der evt. andre tv'er som kan anbefales til max 10.000 og helst med 2 tunere, men i hvert fald med digital tuner, men kan jeg så stadig se stofa kabel tv som er analog?

Og er der nogle som har erfaringer med LG Plasma?

-Ole

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 410 point
Dato : 30-08-07 20:27
Kommentar
Fra : oleeliassen

Dato : 30-08-07 20:35

Det ser fint ud, bygger du på egne erfaringer? Og kan jeg også bruge den som pc-skærm hvilket jeg glemte at nævne at den skulle kunne? Og er det nok med een HDMI indgang? (kan man også tilslutte pc via HDMI?)

-Ole

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-08-07 21:13

Citat
du på egne erfaringer

Yep....

Citat
Og kan jeg også bruge den som pc-skærm hvilket jeg glemte at nævne at den skulle kunne

Yep

Citat
Og er det nok med een HDMI indgang

Det har "componenttilslutning - så du kan teoretisk tilslutte ALT...

Kommentar
Fra : oleeliassen

Dato : 30-08-07 21:14

Den ser spændene ud, hvordan er lyden?

-Ole

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-08-07 21:20

Super....

Men et surroundanlæg gør alligevel underværker

Kommentar
Fra : oleeliassen

Dato : 30-08-07 21:32

refi! Du er på vej til at overbevise mig, men jeg lader lige andre få chancen også. Panasonic plasma har været kendt for at brumme meget pga. køleren til skærmen, har de fået styr på det?
Og kender du noget til LG Plasma?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-08-07 21:43

Kender ikke LGs.....

Men Pana laver nogen af de bedste skærme der findes indenfor plasma....

Kommentar
Fra : paperboy

Dato : 30-08-07 22:13

Refi
Kode
Men Pana laver nogen af de bedste skærme der findes indenfor plasma....

Det må skyldes, du aldrig har kigget ind i et Pioneer fjernsyn.
Der er altså en grund til at Pioneer i de sidste to år er kåret som årets TV i Europa.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 30-08-07 22:30

Citat
Det må skyldes, du aldrig har kigget ind i et Pioneer fjernsyn

Måske.....

Taler "kun" af erfaring

Kommentar
Fra : paperboy

Dato : 30-08-07 22:43

Ja, det samme gør jeg

Kommentar
Fra : Stouenberg

Dato : 31-08-07 19:02

- hvor stor skærm har du tænkt dig Ole?

Kommentar
Fra : chicapigen

Dato : 31-08-07 19:06

ja her vil jeg også " blande " mig refi du har selvfølgelig fuldstændig ret panasonic 42" plasma

er et rigtig godt tv , jeg har det selv og jeg kender ikke noget til at det skulle larme i køleren , vi har også kigget på flere skærme da vi skulle ha ny tv, og vi valgte så panasonic plasma 42" til stuen og panasonic 32" lcd til soveværelset hvor tv´et også bliver brugt til spillekonsoller og det har vi ikke fortrudt, der er faktisk flere af vores venner der efterfølgende også har købt panasonic så helt tosset kan det ikke være

venlig hilsen chicapigen

Kommentar
Fra : refi

Dato : 31-08-07 19:17

Nu ringer jeg snart til PANA og forlanger kommision

Kommentar
Fra : refi

Dato : 31-08-07 19:21

Spøg tilside.....

Selvfølgelig findes der andre mærker der sikkert er ligeså gode (næppe bedre ).....

Men pris osv. taget i betragtning er det et valg ALLE burde være tilfredse med.....

Har da heller ALDRIG læst en negativ omtale af deres plasmaskærme....

Jeg har heller ikke indtrykket af at det er et der opholder sig på "værksted" hver anden dag.....

Men det bedste råd er og bliver:

Gå i en af de store kæder og se dem alle i aktion - det er DINE øjne der i den sidste ende skal kigge på det....

Kommentar
Fra : oleeliassen

Dato : 31-08-07 19:37

Jeg lytter og læser ivrigt, bare fortsæt
Jeg burde måske have nævnt at det er ca. 42" jeg går efter.

-Ole

Kommentar
Fra : oleeliassen

Dato : 31-08-07 21:44

refi. Du nævnte surround tidligere, kender du eller andre dette anlæg eller er der nogen som kan anbefale noget i samme prisklasse?

http://www.crtv.dk/panasonic/sc-pt850/showprodukter/917#

Kommentar
Fra : paperboy

Dato : 31-08-07 22:03

Du får hvad du betaler for Ole. Har du først set en Pioneer en gang, så vil du se klasse TV.
Jeg ved godt prisen er meget højere, men forskellen er givet godt ud.
Så gør dig selv den tjeneste, at se en Pioneer.

Kommentar
Fra : oleeliassen

Dato : 31-08-07 22:11

Jeg tror dig gerne paperboy og jeg har også hørt fra andre at pioneer laver nogle superskærme. Men når man kun har 10-12.000 til rådighed og gerne vil have surround samtidig må man jo handle derefter, og nu leder jeg så efter det bedste kompromis.

-Ole

Kommentar
Fra : chicapigen

Dato : 31-08-07 23:08

http://www.tapeconnection.dk/tcasp/default.asp?menulag=4&emne=visprodukt&Gruppenr=60&ID_infoside=5060022

her finder du et panasonic 42 " til en rimelig pris og de har også pioneer m.m og de har også surround anlæg

venlig hilsen chicapigen

Kommentar
Fra : chicapigen

Dato : 31-08-07 23:12

hov glemte lige det skulle være med digital tuner så er linket til det

http://www.tapeconnection.dk/tcasp/default.asp?menulag=4&emne=visprodukt&Gruppenr=60&ID_infoside=5060015

venlig hilsen chicapigen

Kommentar
Fra : refi

Dato : 01-09-07 07:02

Det panasonicanlæg du henviser til er det samme som det vi har....

Og vi er udmærket tilfredse.....

Det er "rimeligt" diskret - afspiller ALT - Gode lydjusteringsmuligheder - usb stik i front (til f.eks. sticks med mp3 el. billeder) - radio..... Ja kort sagt det hele.....

Godkendelse af svar
Fra : oleeliassen

Dato : 04-09-07 21:49

Tak for svaret refi. Du fik mig overtalt og jeg har netop bestilt dit anbefalede tv samt nævnte surround anlæg. Kan du også svare mig på hvad målene er på centerhøjttaleren af hensyn til det tv-møbel jeg skal købe i morgen?

http://www.crtv.dk/panasonic/sc-pt850/showprodukter/917#

-Ole

Kommentar
Fra : refi

Dato : 05-09-07 07:34

Selv tak...

Kan ikke lige komme til at måle nu, men den er ca. som en "formindsket komputer" i størrelse.....