/ Forside/ Interesser / Dyr / Hunde / Spørgsmål
10  vaxen 2670
Ringkøbing Amt
Fra : hundelene
Vist : 1567 gange
100 point
Dato : 30-08-07 09:40

Hej
Er der nogen af jer (lokalkendte), der ved om der mangler hundetrænings- og pasningsmuligheder for hunde og ejere i området omkring Skjern. Jeg er uddannet hundeinstruktør og overvejer at flytte til området og tilbyde ovenstående. Men det store spørgsmål er : Er der mon nogen potientelle kunder ???
Jeg er uddannet hos Irene H. Jarnved (www.etgladhundeliv.dk)
Håber I kan hjælpe!

Kommentar
Fra : knh15

Dato : 30-08-07 09:48

Hvorfor prøver du ikke og henvende dig til Kommunen eller aftenskoler, DKK eller DCH. de må da vide sådan noget.

Lykke til med dit projekt og flytning

Kommentar
Fra : akle

Dato : 30-08-07 10:15

http://www.etgladhundeliv.dk/forside.asp?MenuID=159 viser spørgerens link korrekt.
Lykke til med projektet!!!
MVH Akle

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 30-08-07 10:31

Nu er Irene Jarnved jo nærmest blevet et trademark

Så mon ikke du kunne henvende dig til hende og høre, om der er nogen i det område, der arbejder efter hendes metoder?
Hvis du under alle omstændigheder vil slå dig op med henvisning til hende, så har du jo på forhånd en fordel, da hun jo er vældig populær lige nu - således har du muligheden for at nappe lidt fra eventuelle konkurrenter.

Men så klart - det er jo mere end fornuftigt at undersøge territoriet, og jeg ønsker dig held og lykke med projektet

Vaxen

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 30-08-07 15:10

Jeg er ikke lokalkendt. Men har (som sædvanlig) alligevel et ord at sige..

For om der er kunder til dig er afhængig af, hvad det er, du har at tilbyde?

Er det en pension, du tænker på at åbne, -evt. med speciale i adfærdsproblemer?
Eller er hundepasning noget med at lufte hunde om dagen og have træningshold i week-enden?
---Lave priser lokker altid nye kunder til...

Og hvad er det, du vil?

Jeg tænker på, er dit mål at få en lille indtægt ved siden af din hovedindtægt så hverdagen glider lidt nemmere... Selvfølgelig på en interessant måde? Men helst lille tidsforbrug til en rimelig betaling..

Eller har du ambitioner om at videreudvikle dig og bruge dine erfaringer senere til forskning eller din egen skole eller noget helt tredie? Altså mindst fuldtids arbejde trods perioder med minimal løn.

Eller er det du søger en interessant hobby, hvor det at have noget at arbejde med er vigtigere end det økonomiske eller det egentlige faglige udbytte?

-----Det er nok noget du skal tænke over..

Kunder skal der såmænd nok være, hvis du tilbyder noget, de har brug for. F.eks. begyndertræning og pension til lav pris på passende tidspunkter... året rundt.
--Hvis du vil starte som fattig selvstændig...

Du kan også søge hyre i de store klubber, som andre nævner.. Det kan være en god start.... Selv i København mangler DKK lydighedstrænere til viderekomne.

Uanset hvad, så er det jo et kanon-interessant job hvis bare du kan komme til at leve af det, -hvis det er DET du vil.

Kommentar
Fra : hundelene

Dato : 30-08-07 15:42

Hej igen
Tak for alle jeres positive svar indtil videre.

Til dig Birgitta (eller andre interesserede) er min drøm at leve af at arbejde med hunde! Jeg ser mange muligheder og er fleksibel ift hvad jeg tilbyder. Så længe jeg kan leve af og med min hundepassion er jeg glad.
Hundehotel, hundedagpleje og træning på hold og enetimer er da bestemt nogle mulige emner...... På min hjemmeside står der jo noget af det jeg beskæftiger mig med, men det kan udviddes yderligere pga gode pladsforhold "på landet".
At det ikke er nogen økonomisk fest og at det vil give virkelig laaange arbejdsdage er jeg bevidst om. Men hellere arbejde med noget jeg elsker og de usikkerheder det vil give, end have et surt job og fast indkomst. Sådan har jeg fået det med alderen

Kommentar
Fra : knh15

Dato : 30-08-07 15:50

lyder meget dejligt............... Når du også er klar over "prisen".

Hunde er det skønneste dyr der findes.

Kommentar
Fra : akle

Dato : 30-08-07 16:09

... knh15
Nåh, nåh, ... der findes da også andre skønne dyr, som er de skønneste der findes !
Hvad med katte !!!!? (Jeg har begge dele)!
MVH Akle

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 30-08-07 16:16

Jeg har vist ikke set din hjemmeside.. --får man et link?

Der ER bare lige det ved det, at de allerfleste af de mennesker, der arbejder med hunde, -ikke kan leve af det.

Selv opdrættere har jo oftest et andet erhverv også.

Hvis jeg selv skulle skabe et hundeliv (i mit næste liv) så ville jeg investere en pose penge i en hundesvømmehal.
Og samtidig ville jeg så lave bifortjenester på opdræt,foder, pasning, træning og problemløsning.

Der er næppe en hundesvømmehal i Ringkøbing Amt.. Det må relativt nemt kunne undersøges.

Men det kræver en stor pose penge.

Kommentar
Fra : knh15

Dato : 30-08-07 16:43

Selvfølgelig gør der det Akle.............. Hunden er det bare for mig. Men jeg kan bestemt også lide katte og mange andre.....bare ikke edderkopper, dem spiser Sigurd for mig. endnu en grund til at han er så skøn.

Kommentar
Fra : Bertlov

Dato : 30-08-07 19:00

Hej Hundelene.

Ja, der findes flere hundepensioner herovre vestpå..
I Lyne, i Torsted, i Ulfborg og ved Ringkøbing.
Der er også pensioner både i Herning og Holstebro.
Har aldrig selv brugt dem, så jeg ved ikke hvor stort "run" der er på dem.
Kan finde tlfnr. hvis du vil?!
Men jeg ved at jeg ikke kan finde nogle træning/hundeskole herovre når jeg kigger på DKK's / Hundeweb's hjemmeside.
Kan kun finde en hundepsykolog i Vinderup.

Ellers kan jeg kun sige:

KOM BARE TIL VESTJYLLAND!!

Jeg er sjællænder, men er uendelig glad for at jeg er flyttet vestpå!!

Accepteret svar
Fra : Bertlov

Modtaget 100 point
Dato : 30-08-07 23:22

Jeps.. nu har jeg det.......
Hvad???

Jo, i min søgen efter kenneler der opdrætter bernersennen faldt jeg over dette:
midtjysk-hundecenter.dk/Hundesvømmebadet.aspx
Det ligger ved Møldrup (Nord for Viborg)
Og endelig fandt jeg nogle der gider træne min kommende hvalp...
dch-danmark.dk (danmarks civile hundeføreforening) Der kan du sikkert hører om der er brug for folk herovre...
Formanden i Skjern/Tarm er Søren Nicolaisen 97369900....

Håber det gir' dig lidt hjælp!!

Godkendelse af svar
Fra : hundelene

Dato : 31-08-07 18:31

Tak for svaret Bertlov.
Held og lykke med hvalpen.
Min træning er lidt anderledes end DKK og DCH. Vi bruger en lidt anden indlæring, som det måske fremgår på Irene´s hjemmeside.
Glæder mig, at du trives "vestpå". Frygter lidt, at det er svært at blive accepteret eller tager lang tid, men det er måske bare min fordom......
Havde overvejet selv at starte træning op og har netop overvejet en svømmehal, men det koster!!

Kommentar
Fra : hundelene

Dato : 31-08-07 18:44

Og her er så et link , som der blev efterlyst: www.centerforhundeglæde.dk .Såfremt der er problemer med at få det frem kan det "googles", og derved bliver man sendt videre af omveje, - desværre. Har lidt problemer med at få det til at fungere.
Feed-back på hjemmesiden er velkommen, men det har jeg skrevet før så jeg håber ikke, at nogle bliver irriterede

Kommentar
Fra : Bertlov

Dato : 31-08-07 20:10

Hej hundelene
Tak for points..
Hvis du snart kommer herover, vil jeg med glæde bruge dig til hvalpetræning og lydighed!!

Det kan være svært at flytte til vestjylland,
men hvis man stikker fingeren i jorden, og lige kan holde sin mening for sig selv,
det første stykke tid, så.....
Altså, man starter ikke med at "kloge op" om hvordan ting kunne gøres bedre!!
Man er psykologisk! (Det kan du garanteret godt!!)
Lægger småbidder ud, og vupti, tror folk (læs vestjyder!!) de selv fik en genial idé!!

Nej tag ikke fejl.
Jeg er meget glad for at bo her, men det tager lidt tid at blive accepteret..

Accept trods alt!!