/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Lille let bærbar til rygsækken
Fra : hansilei
Vist : 1537 gange
100 point
Dato : 29-08-07 13:07

Jeg har brug for en bærbar computer til internet og tekstbehandling - dvd-drev + højtaler er ikke nødvendigt. Den skal veje og fylde mindst muligt - et alternativ til macbook.
Har du et godt forslag til, hvad der findes?

Kommentar
Fra : me67

Dato : 29-08-07 13:12
Kommentar
Fra : hansilei

Dato : 29-08-07 14:18

Jeg leder efter noget lettere/mindre- også 10" - muskelkraft er ikke nødvendig

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 29-08-07 18:30

http://www.medisoncelebrity.com/

hvad med en der er billig

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 29-08-07 18:35
Kommentar
Fra : e.c

Dato : 29-08-07 19:44

Husk at når du kigge på comp. vægten - så er der lige en strømforsyning med som vejer lidt.
CD/DVD drev kan uden videre tages af, så du ikke skal slæbe på den.

Kommentar
Fra : me67

Dato : 29-08-07 20:42

Citat
Jeg leder efter noget lettere/mindre- også 10" - muskelkraft er ikke nødvendig

Hvad så med at købe dig en PDA.

Mindre og lettere får du det jo nok ikke.

Venligst ME67

Accepteret svar
Fra : 100

Modtaget 100 point
Dato : 29-08-07 22:08

Med din beskrivelse i hovedet, danner der sig hurtigt et billede af en lille lækker sort IBM.

Den er ikke tung og har ikke for meget dikkedar..

Her kan du se forskellene på de forskellige serier fra IBM: http://www.pc.ibm.com/dk/thinkpad/
I dit tilfælde ville valget nok falde på den lille lætte og tynde serie - nemlig X serien. (http://www5.pc.ibm.com/dk/products.nsf/Products?openagent&brand=Thinkpad&series=ThinkPad+X+Series)

Den er super slank (1.22kg) og samtidig kraftfuld. Og så skal de jo lige nævnes at IBM er kendt for god kvalitet - der holder.

X serien er godt eftertraktet da den kan tages med overalt, og fylder næsten ingenting. Samtidig har de puttet masser af sikkerhed og kraft i maskinen, så du ikke kommer til at mangle.

Du kan selvfølgelig også tage et kig på Lenovo serierne (overtagerne af IBM), men disser er nærmere udviklet til multimedie og lign.

Et godt råd herfra vælg en maskine med Windows XP! (ikke vista) - dette kan selvfølgelig diskuteres, men det er min personlige erfraing, at XP simpelthen kørere bedre (og mere smertefrit). Specielt på mindre maskiner, som fx bærbare.

Og hvis du nu ikke kan lide tanken om "det tidsløse design" som IBM så fint har valgt, så kan du tage et kig på Zepto. De er nemlig også kendt for god kvalitet. (der skal du dog tænke på størrelsen, de har ikke helt så slanke modeller)

Jeg er personligt en Mac fan, men dette er skrevet på en IBM (T serien).

Hvis du nu vælger at det skal være en IBM, så tjek Laptops.dk - de har rigtig god service. Og hvis du ringer til dem, kan du altid forhandle om pris (fx ved køb af ekstra udstyr). De har forresten nogle af de bedste priser. Bare et godt tip herfra.

Al held og lykke med dit valg af computer. - Og skriv lige hvad du bestemmer dig for, ik?

Venligst 100

Godkendelse af svar
Fra : hansilei

Dato : 29-08-07 22:56

Tak for svaret 100 - Der er nok ikke noget marked længere for en ren text maskine, så jo mindre de er, jo mere 'proffesionelle' bliver de nok også. Min søgen er sat igang efter at min datter har fået den sidste nye mac - så det kan være jeg ender der alligevel Jeg har forresten hørt at der har været en konkurrence om en 'bærbar' til børnene i 3.lande - ca. 500kr måtte den koste - til stor ærgrelse for bl.a. microsoft - det vil nok påvirke markedet

Kommentar
Fra : 100

Dato : 29-08-07 23:02

Det er mig en ære.. høhø

Mac's er lære - det er ikke til at løbe udenom. Men der findes selvfølgelig masser af maskiner på markedet, som tildfredsstiller de fleste.

Jeg har også godt hørt om det med 3. lande bærbaren. Faktisk var der endda på et tidspunkt rygter om at Apple var med i dette.. Det vides dog ikke om dette er sandt. - vi får se

Men endnu engang held og lykke med valget af bærbar.

Venligst 100

Kommentar
Fra : hansilei

Dato : 29-08-07 23:41

Jeg har lige selv været inde og rode: Lg 10" 1kg samt 'flybook w5' - men de er hundemig også dyre

Tak for kommentarerne