/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Andet multimedie / Spørgsmål
10  miritdk 2644
Video regionskode
Fra : tararam
Vist : 427 gange
100 point
Dato : 29-08-07 13:03

Min phillips DVD afspiller nægter at spille visse DVD'er jeg har med fra udlandet. Den viser en "error" og noget med en regionskode.
Det sker ikke med alle jeg har købt i Asien, men er der nogen der ved om man kæn ændre eller fjerne det regionskode l***.
Der står intet i manualen om det.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 29-08-07 13:11

Måske, måske ikke....

Det kræver lige den fulde modelbetegnelse....

At det ikke sker med alle fra asien skyldes sikkert at de allerede er lavet til region2 (europa)

Kommentar
Fra : refi

Dato : 29-08-07 13:12

Citat
Der står intet i manualen om det

Det er forståeligt......

Kommentar
Fra : tararam

Dato : 29-08-07 13:20

Det er vel også fordi man har købt en dyr DVD maskine. De er fandme så fintfølende at de ikke afspiller mange DVD'er.
Jeg skulle måske have købt en billig 300kr DVD maskine istedet. De spiller alt.

Kommentar
Fra : Nordsted1

Dato : 29-08-07 13:23
Kommentar
Fra : refi

Dato : 29-08-07 13:29

Der er ikke så mange der er regionsfri......

Det er lavet fuldt bevidst fra producenterne af både afspillere og DVDer.....

Xbox bygynder også på regionskoder på deres spil for at forhindre kopiering (og salg fra andre steder) .....

Langt det meste ulovlige kopierings/salgs-materiale kommer jo fra østen.....

Du kan sammenligne det lidt med en SIMlås på en telefon.....

PS...
Det er IKKE ulovligt at gøre afspilleren regionsfri - men det er ikke alle det er muligt.....

Accepteret svar
Fra : jangchr

Modtaget 110 point
Dato : 29-08-07 13:30

I DVD Shrink kan du lave en DVD back up, vælge hvilken region der skal være på din DVD-R, eller om den skal være helt regions fri.

http://www.dvdshrink--download.com/shrinkdvd/index.asp?gclid=CLfwkM3Pmo4CFQQdEgodejV_Yw

Eller DVD Decrypter

http://www.codecs.dk/fil.php?filid=247

Godkendelse af svar
Fra : tararam

Dato : 15-09-07 09:21

Tak for svaret jangchr.