/ Forside/ Teknologi / Internet / Hjemme sider / Spørgsmål
10  refi 3578
skabelon på en bestillingsside
Fra : klanger
Vist : 938 gange
50 point
Dato : 29-08-07 12:37

Hej

Er ved at opbygge en mindre hjemmeside hvor der skulle kunne bestilles nogle få ting.

Kan ikke lige finde "den gyldne ting"....altså hvordan siden kunne se ud....

Bestillingsiden skal "bare" sendes tilbage som mail med oplysningerne.

Er der evt. ind der ligger inde med en sådan smart side, eller ved hvor jeg finder en sådan side/skabelon? (gratis)

På forhånd tak!

Kommentar
Fra : kathy

Dato : 29-08-07 18:17

Hvis du selv vil svare, kan du vælge at oprette en formmail, hvor folk kan vinge af, hvad de ønsker.
Den mail returnerer du, og folk kan se hvad de har bestilt. På Dynamic drive kan du finde et script, der tillader folk selv at udprinte, hvad de har bestilt.
Hvis du bruger en af de lidt størrer udbydere så som Dandomain eller Scannet f.eks, har de formmail skabeloner, du frit kan downloade og tilpasse.

Hvis du vil have en automatisk besvarelse, kræver det noget helt andet skyts, og dermed et noget mere omkostningstungt hotel.

mvh
kathy

Kommentar
Fra : 100

Dato : 29-08-07 22:32

Hej,

Skabeloner (forudlavede designs) finder du hos de fleste webhoteller - fx Surftown.dk

Webshops eller lignende kan nemt købes - fx samme sted: Surftown.dk

Men det du er på udkig efter er gratis.. Og i det tilfælde ville det være rart hvis du har forstand på noget html.. Bare basis forstand - det kan man komme langt med.

Html.dk har flere vejledninger til mail-forms altså en form, som afsender en mail. Dette kan laves som java-script. Bare lav en hurtig søgning på siden.

Venligst 100

Kommentar
Fra : jomfruane

Dato : 30-08-07 09:25

Jeg bruger bricksite.com hvor der følger et katalog med der kan det du beskriver - men nu kunne dte lyde somom du allerede har valgt en side. Kan ellers anbefale bricksite, da der INGEN rekvalmer er og deres skabeloner fås næsten helt uden lir.

Accepteret svar
Fra : kathy

Modtaget 50 point
Dato : 30-08-07 09:48

På dansk:
http://www.hjemmesideskolen.dk/scripts/mailform.asp

Her finder du alt hvad hjertet begærer, men det er på engelsk:
http://www.dynamicdrive.com/

Selvgjort er velgjort, og så er du fri for reklamer og standardiserede sider, der lyser langt væk af skabelon.

mvh
kathy

Godkendelse af svar
Fra : klanger

Dato : 30-08-07 12:46

Tak for svaret kathy.