/ Forside/ Interesser / Dyr / Gnavere / Spørgsmål
10  sofus.dk 275
Bygge udendørs bur - sjælland
Fra : maler-fidusen
Vist : 875 gange
50 point
Dato : 29-08-07 08:48

Findes der ikke en på sjælland( vestegnen som bygger billige udendørsburer til kaniner (dværgvæddere) efter bestillign? eller evt. en tømre som godt ville hjælpe for en billig penge?
Jeg har pt. 6 (snart 8) dværgvæddere og de 6 enkelte burer fylder en hel del og det ser meget rodet ud i carporten med de mange burer.

Håber der er nogle som kan hjælpe.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 29-08-07 14:07

Det laver du da selv.......

Kommentar
Fra : maler-fidusen

Dato : 29-08-07 15:24

Ja hvis jeg da bare havde tiden (mor til 3 små børn) og snilden.... og min mand gider ikke ha noget med mine kaniner at gøre

Kommentar
Fra : refi

Dato : 29-08-07 15:31

Det lyder til du er fornuftig gift

Citat
Elsker gør det selv-arbejde

Det var den jeg faldt over.....

Enhver tømrer/snedker kan da hjælpe.....

Er der slet ingen i omgangskredsen - eller en fingernem nabo.....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 29-08-07 15:32

Vi andre byggede dem da selv da vi var 10år.....

Kommentar
Fra : maler-fidusen

Dato : 29-08-07 16:13

ja men hvordan pokker så det så ikke ud neih ingen med håndværksmæssig snilde i vennekredsen eller familien .... men jeg må vel selv kaste mig ud i en storm p løsning så...

Kommentar
Fra : refi

Dato : 29-08-07 16:22

Citat
som bygger billige udendørsburer til kaniner (dværgvæddere) efter bestillign

Hvis du er villig til at betale er det da bare at ringe til den nærmeste snedker.....

De lever af det....

Kommentar
Fra : maler-fidusen

Dato : 29-08-07 18:28

Neih de gider ikke- har forsøgt flere tømrere - det må være gyldne tider for håndværkerne

Kommentar
Fra : refi

Dato : 29-08-07 19:07

Det er nok fordi de ikke vil være bekendt at forlange flere tusinde for et sådant bur.....

Og det koster det jo hurtigt med en timeløn på måske 500.-

Kommentar
Fra : refi

Dato : 29-08-07 19:07

Men det ville nok også være bedre med en snedker.....

Kommentar
Fra : KSGP

Dato : 29-08-07 19:27

Jeg ved at dem her:

http://www.kaninhuset.dk/bure-bygning.htm

tidligere har haft stående på deres side at de bygger kaninbure for andre. Det er så godt nok ikke lige Vestegnen, men det er altså ikke fordi det vrimler med folk der bygger kaninbure for andre - og det er der nok ikke noget at sige til, for det er SÅ dyrt i materialer at folk er ved at besvime, når de hører prisen.
Jeg undersøgte sidste år, hvad de ville komme til at koste hvis jeg skulle bygge 2 dværgvædderbure i rimelig størrelse (122 x 122 cm pr kanin) i vandfast krydsfiner og voilerenet og det løb op i knapt 900 kr. Så kan man selv lægge timeløn oveni...

Mvh KSGP

Kommentar
Fra : Bertlov

Dato : 29-08-07 19:34

Prøv at annoncere i "lokabrugsen" eller hvor du nu handler efter en "erfaren" handymand, gerne ældre, der kan hjælpe dine kaniner, dig og dine børn!
De vil ofte blive glade for at hjælpe, men selvfølgelig skal han/hun også have penge for det.
Har du forhørt dig på den lokale foderstof? og hvad med kaninavlerhjemmesiderne?? Måske du kan finde reklame for noget der??
Der er noget der hedder "Land og Fritid" ved ikke om de har hvad du søger?
Hvordan med Harald Nyborg??
Hvis alt andet slår fejl:
Gå på biblioteket og lån bøger om emnet, måske er det ikke så svært at bygge alligevel!

Kommentar
Fra : Bjerner

Dato : 29-08-07 19:43

Se evt. her: http://kanintid.forumup.dk/viewtopic.php?t=1493&mforum=kanintid
Der kan du i hvert tilfælde finde frem til en, som kan lave gode bure på bestilling, men billige er de nok ikke og han bor i Jylland.

MVH
Bjerner
www.kaninhop.dk

Annuller spørgsmålet
Fra : maler-fidusen

Dato : 07-09-07 11:57

Jeg har desværre ikke modtaget et gyldigt svar, og annullerer derfor dette spørgsmål