/ Forside/ Teknologi / Hardware / Pc'er / Spørgsmål
10  severino 10622
Bedste CPU og RAM
Fra : ruffi
Vist : 653 gange
150 point
Dato : 28-08-07 23:02

Bundkortet er et ASUS P5KC
Hvad får jeg mest ud af ?
Intel Core 2 Duo E6750 2.66 GHz / 1333 MHz og 1GB DDR3 ram med FB på 1333 eller
Intel Core 2 Quad Q6600 2.4 GHz / 1066 MHz og 1GB DDR3 ram med FB på 1066
Hvad er i øvrigt bedst 1GB eller 2x512MB dual ?
Kan nogen anbefale en god ram?
Ram med FB1333 er ca. dobbelt så dyr som 1066, så der er jo lidt at sparre eller ofre på mere ram
hvis Quad er bedre end Duo
Ruffi

Kommentar
Fra : refi

Dato : 29-08-07 09:27

Du kan ikke lave sammenligninger på den måde for at få det bedste resultat......

Det kommer jo helt an på hvad det skal lave og arbejde sammen med.....

Du kunne også spare ved at lægge en ferrarimotor i en fiat500 , men det bliver det ikke en ferrari af selvom det går ligeså stærkt....

Kommentar
Fra : tararam

Dato : 29-08-07 13:06

Prøv at ring til BJ trading, som er eksperter og samler computere til daglig.

her et link til deres hjemmeside.
http://www.bj-trading.dk/menu.asp

Accepteret svar
Fra : Fijala

Modtaget 150 point
Dato : 29-08-07 16:24

Umiddelbart ved direkte sammenligning er den første den hurtigste, men som refi siger er det meget svært at sammenligne. Jeg tror ikke at du vil komme til at køre processoren i sænk foreløbig da de begge er helt overkill. Men med den smule ram du tænker på render du snart mod loftet. Det dobbelte vil være mere passende. Men det kommer selvfølgelig an på hvad pcen skal bruges til.

Vælg endelig 1 blok med 1 GB frem for 2 med hver ½ GB

Godkendelse af svar
Fra : ruffi

Dato : 25-09-07 22:58

Tak for svaret Fijala.