/ Forside/ Interesser / Hus og have / El-installationer / Spørgsmål
10  Bassebo 2677
Antenneforstærker, stofa
Fra : Palmen
Vist : 13233 gange
100 point
Dato : 28-08-07 14:52

Jeg får mit tv-signal fra Stofa og har en fordeler på således at der tv-signal i soveværelset, børneværelset og stuen.

Jeg er ikke helt tilfreds med signalet. Jeg har den rette fordeler har jeg fået oplyst fra den lokale tv-mand.

Jeg har forsøgt at forstærke signalet med en antenneforstærker fra Harald Nyborg men det resulterede kun i en masse flimmer på skærmen.

Er der nogen der har et godt tip til en antenneforstærker - der virker ?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-08-07 14:59

http://www.avxperten.dk/antennemateriel/antenne-fordeler-f-stik/antenne-fordeler-f-stik.asp

en ordentlig fordeler burde være nok..

Hvor mange fjernsyn drejer det sig om....

Kommentar
Fra : pjakobsen

Dato : 28-08-07 15:48

Har selv haft samme problem. H Nyborg forstærker er bredbåndet og dur ikke til Stofa. Du må få en fra din Stofanetbutik - de virker super godt. Vi har et TV der står ca. 30 m fra forstærkeren plus 3 andre på ca 12 m afstand. AQælle TV kører flot og fint nu.
Håber du vil ofre de få kroner en Stofa-forstærker koster - det vil glæde alle i familien.
Jeg er radioamatør og har også bygget en forstærker selv - virker rimeligt, men ikke som Stofa^s.
Held og lykke med projektet.
MVH
Per

Accepteret svar
Fra : pjakobsen

Modtaget 100 point
Dato : 28-08-07 15:57

Fandt lige denne forstærker til nu nedsat pris - [I][B]bemærk tekniske data[/B][/I]:

http://www.avxperten.dk/antennemateriel/antenneforstaerker/antenneforstaerker-30-db.asp

MVH
Per

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 28-08-07 16:16

Du skal have den forstærker, Stofa sælger for Kr. 800,00
Den virker (har selv købt en) Den kan forsyne 6 stk. radio/tv udtagsdåser (magen til den du har en af). De 3 af disse kan også have internetforbindelsen.
Jeg har prøvet alt muligt andet, men det her virker perfekt.

MVH

Kommentar
Fra : pjakobsen

Dato : 28-08-07 16:28

OK viskinge - du skrev det samme som jeg. Menj se data på forstærker i mit tidl. indlæg - samme data som Stofanet, så ingen grund til at smide over 500 kr mere ud til vores "stofapenjgemaskine" når du for 299 kr får samme vare - men som sagt jeg anvender selv stofas, men når den står af - så bliver det den som koster 299 kr og er lige god (se data).

Men TV skal vi se i god kvalitet

MVH
Per

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 28-08-07 16:32

pjakobsen:
Så vidt jeg kan se, har den du nævner, ikke dataudgang, hvilket er nødvendigt hvis man har stofa internet!! (det har jeg feks.)

MVH

Kommentar
Fra : pjakobsen

Dato : 28-08-07 16:43

Hmmm.... viskinge!

Fortæl venligst hvordan man kan fortærke analoge og digitale signaler samtidig i samme forstærker - se lige beggte frekvenområder - begge kører i - men saa maa jeg have skolepengene igen

Men det er godt at lære nyt viskinge - saa vi lytter og takker.

MVH
Per

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 28-08-07 17:15

Ved ikke hvordan den er opbygget, men der 3 udgange radio/tv/data og 3 andre udgange radio/tv.
Det er kun på de 3 første du kan tilslutte dit modem. Om der blot er tale om noget filterhalløj, skal jeg ikke kunne udtale mig om.

MVH

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-08-07 17:33

Citat
Fortæl venligst hvordan man kan fortærke analoge og digitale signaler samtidig i samme forstærker

Hvorfor tror du begge signaler forstærkes.... ??????

Kommentar
Fra : Palmen

Dato : 29-08-07 09:38

Jeg har købt den forstærker, som pjakobsen omtaler.

Vender tilbage når resultatet foreligger.

Kommentar
Fra : pjakobsen

Dato : 29-08-07 17:14

Held og lykke med dit valg - og hvis det ikke bliver godt - uha jeg tøt næsten ikke skrive det!

Så må du gå alle kabler og stik igennem, kabler kan blive eller vær-e af så dårlig kvalitet, så de bør skiftes ud med nye i god kvalitet. Når alt er gennemgået og hvis du stadig ikke er tilfreds - ringer du til STOFA og beder dem komme og måle gain på det indkommende signal på dit stofastik på væggen.

Og Vupti - så skulle alle muligheder for fejl opklaret - du ser flot TV og om natten.

Per

PS. Har lige bestilt den forstærker til 299 kr. til min gamle mor

Godkendelse af svar
Fra : Palmen

Dato : 30-08-07 11:36

Så har jeg fået tilsendt og afprøvet forstærkeren fra av-experten, og den er bare super.

Billedet står rigtigt skarpt. Der er tale om en klar forbedring af signalet, ikke mindst på soveværelset og børneværelset.

Af en eller anden grund så er der en anelse udfald på DR1 nogle gange - sådan at kvaliteten går fra super til ok og så tilbage til super. Det er kun på DR1, så det er til at leve med.

Alt i alt er jeg meget tilfreds.

Tak for svaret pjakobsen. Det var bare alletiders.

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 30-08-07 12:12

Hej palmen

Jeg syntes lige at skylder at svare på om du også kører internet i gennem forstærkeren???
Jeg er da ikke i tvivl om at den ville hjælpe på radio/tv signalet.

MVH

Kommentar
Fra : pjakobsen

Dato : 30-08-07 12:30

Hej Palmen!

Til lykke - det glæder mig på din families vegne - så nu skal jeg ud og glæde min mor med et bedre billede -så snart jeg modtager forstærkeren.

God fornøjelse

Per

Kommentar
Fra : Palmen

Dato : 30-08-07 20:13

Til viskinge: Jeg har på intet tidspunkt selv skrevet noget om internet og forstærkeren. Det er andre, der har bragt det på banen. Så derfor er svaret selvsagt nej til at internettet kører gennem forstærkeren. Jeg har stofa-internet, og det kører på normalt vis og helt fint. Udgangen til tv og internet sker gennem 2 forskellige stik hos mig.

Vedr. DR1 så er det hele tiden super også nu - efter jeg fik drejet lidt på styrken af forstærkeren.

Så alle tv-billederne er bare helt flotte - hele tiden.

Jeg fik en mail fra Stofa, fordi jeg havde forespurgt dem om hvad de skulle have for at løse problemet. Jeg fik en besked om at der skulle en tekniker ud og det hele kostede 1200.

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 30-08-07 21:59

De to udgange (til tv og til internet og 1 tilradio) sidder de i samme dåse???
Det gjorde de ved mig. det er hele den dåse forstærkeren byttes med. således at den org. dåse har jeg ikke mere, kun forstærkeren.

MVH

Kommentar
Fra : Palmen

Dato : 31-08-07 09:41

Ja, de sidder i samme dåse, men jeg fører jo kun kablet fra tv-udgangen over i forstærkeren og kablet med internet ryger i computeren.

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 31-08-07 10:11

Ja OK.

Den fra stofa, skal jo sættes direkte til kablet der kommer udefra. Det gamle udtag skal jo helt fjernes, og erstattes af forstærkeren. Så i stedet for "kun" at have 1 udgang til TV, 1 Udgang til radio og 1 udgang til internet, får man 6 udgange, hvor man kan sætte radio og TV til alle 6, og internettet til 3 af udgangene.

Du har ingen antenneforstærker på radioudgangen nu, hvis jeg forstår det korrekt.

Så det er altså ikke helt det samme vi snakker om. Forstærkeren fra stofa, virker jo som en helt lille antenneanlæg, hvor man kan sætte 6 TV, 6 radioer og 3 modemer på.

MVH

Kommentar
Fra : Palmen

Dato : 31-08-07 11:01

Ja, det er korrekt - der er ingen forstærker på radioen.

Så ja - det er ikke helt det samme vi taler om, men jeg er meget godt tilfreds, for det var kun tv-signalet jeg var utilfreds med.

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 31-08-07 11:13

OK

Det var bare lige for at forstå det hele korrekt, da der er mange der spørger mig om, hvordan jeg kan sætte 4 TV på stofa, som jeg har, med perfekt billed.

Jeg har så valgt den dyre løsning, men jeg havde også problemer med radiosignalet. Det er samtidigt helt forsvundet. Endvidre har jeg nu mulighed for at placere modemet 3 forskellige steder i huset.

Jeg kan da godt se, at man kan spare Kr. 500,00, men så har man ikke helt de samme muligheder/fordele. Det er da helt fint, hvis det kun er TV signalet man er utilfreds med.

MVH

Kommentar
Fra : Palmen

Dato : 31-08-07 12:11

Ja, det kommer jo også an på hvordan man har indrettet sig. Nu er vores stik-dåse i underetagen, hvor vores stue er, men ovenpå har vi 2 fjernsyn, og der kører vi kun 1 ledning op, som vi så deler i 2 deroppe.

Vores computer står ved siden af stikdåsen og den har vi kun 1 af.

Men jeg er meget imporneret over hvor godt billedet er blevet efter vi fik sat forstærkeren på.

I øvrigt skrev Stofa til mig, at det kostede 1200 incl. opsætning. Måske 800 hvis man selv sætter den op ? Det skrev de bare ikke noget om til mig.

Men jeg kan godt se, at der er flere muligheder ved deres forstærker. Jeg har bare ikke lige brug for de muligheder.

Kommentar
Fra : viskinge

Dato : 31-08-07 12:22

Ja de Kr. 800,00 er hvad man skal betale i butikken, tage den med hjem, og så selv montere den.
Jeg ved godt, at de er ikke meget for, at man selv laver noget. De vil helst sælge den med et servicebesøg. (plattenslagere)

MVH

Kommentar
Fra : Andyboy

Dato : 18-11-11 23:47

Såfremt andre har problemer med tv-signalet og vide om de har behov for en forstærker - har jeg skrevet en kort artikel om det her: http://www.tv-pakke.dk/114/antenneforstaerker-tv-signal/

/Anders