/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
Word-fil direkte i Outlook
Fra : Lufc67
Vist : 454 gange
100 point
Dato : 28-08-07 12:43

Hej

Jeg har lavet en indbydelse i Word - helt simpel med enkelte clip-art tegninger.

Nu vil jeg gerne sende denne indbydelse som e-mail, men så den vises direkte i mailen, og altså ikke som vedhæftet fil.
Jeg har prøvet at maile den direkte fra Word, men det kikser altså noget på formatteringen.

Kommentar
Fra : pve

Dato : 28-08-07 12:49

Jeg antager at du dermed ikke kan se kommandoen "Vedhæft som fil" fra word?

Hvis ikke, så prøv at gå ind i Tools (jeg har den engelske version) men antager at der står værkstøjer øverst i den danske version. Her vælger du nederst Options (Muligheder ?) - vælger fanen benævnt General (generelt) og sætter hak i Mail as attachment (mail som vedhæftning?)

Så tror jeg det virker.

Kommentar
Fra : Lufc67

Dato : 28-08-07 12:58

Hej pve

Kan ikke lige finde de kommandoer, som du angiver, men vil det ikke også netop vedhæfte mit word-dokument til mailen, og ikke vise selve indholdet af dokumentet direkte i mailen?

Jeg bruger i øvrigt Office 2003

Kommentar
Fra : IBM760

Dato : 28-08-07 12:59

Jeg er bange for, at du kun kan gøre på Jørgen Clevin metoden:

Kopier hele din tekstside med billeder og indsæt den i den ønskede mail.
Husk, at omstille din mail til "HTML" og ikke kun ren tekst.

Mvh
Ivan

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-08-07 13:24

Lav dit worddukument om til et billede - det kan du indsætte.....

Du kan IKKE indsætte et worddokument (som et stykke papir) ind i din mail - kun vedhæfte....

Men som billede kan du.....

Kommentar
Fra : Lufc67

Dato : 28-08-07 13:34

Hej refi

Havde selv tænkt på det samme, men hvordan får jeg konverteret mit word-dokument til et billede? Har forsøgt med "Gem som", men der kan jeg ikke vælge et billede-format.

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 100 point
Dato : 28-08-07 13:46

Marker det hele og sæt det ind i f.eks. PaintShop (eller hvad du nu har) - så har du et billede (skal evt. skæres til)

Godkendelse af svar
Fra : Lufc67

Dato : 28-08-07 13:59

Tak for svaret refi.

Det virker perfekt nu.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-08-07 14:02

Selv tak......