/ Forside/ Teknologi / Internet / E-Mail / Spørgsmål
10  bentjuul 3460
Mails væk efter komprimering
Fra : Kirstineka
Vist : 1582 gange
100 point
Dato : 28-08-07 12:11

Jeg har Outlook Expres 6. I formiddag ville programmet gerne komprimere (det har det spurgt om et par dage) så jeg valgte "ja" til komprimering.
Nu er mails modtaget mellem den 24. april og til og med i går piiiiissst væk (det er trods alt et stykke tid).
Er der nogle forslag til hvordan jeg jeg kan "redde" røven.
Mails, som enten er lagt i slette / gemt / eller anden mappe fra omhandlede tidsrum er i mapperne. Det er kun "indbakken" der har taget skade.
Jeg har søgt på .dbx-filer, men her ligger mange bl.a. indbakke.dbx, men med har tidspunktet for komprimeringen.
Er der hjælp at hente?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-08-07 12:35

Prøv at kigge her

C:\Documents and Settings\DITNAVN\Lokale indstillinger\Application Data\Identities\{BD0246D9-7900-4FE0-A112-6215F1CFF866}\Microsoft\Outlook Express

Kommentar
Fra : Kirstineka

Dato : 28-08-07 12:58

Refi : Jeg har kigget på den mappe, men det er jo den som blev "tryllet om" ved komprimeringen. Lige nu har den klokkeslæt 12.42. Kan jeg åbne og se hvad der er i den?
Jeg har prøvet at lave et gendannelsestidspunkt i går kl. 12.00 - det hjælper heller ikke.

Kommentar
Fra : Kirstineka

Dato : 28-08-07 13:00

Jeg har en smpt.log og en pop3.log - kan du bruges til noget?

Kommentar
Fra : clou

Dato : 28-08-07 13:04

Det kan være at de ligger i din Papirkurv, prøv at tjekke der!

Clou

ps: Når jeg siger ja til komprimering, sletter den ikke mine filer

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 28-08-07 13:04

Vis du ikke har tømt papitkurven så kan de ligge der som bak filer,gendan dem og omdøb dem i de respektive mapper.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 28-08-07 13:05

papit

Kommentar
Fra : Kirstineka

Dato : 28-08-07 13:13

I er bare sååååå gode - Yes der ligger .bak af alle mapper fra kl. 10.47. Nu må jer heller lige tage en kopi af de filer jeg har, og så prøve at gendanne dem. Tror I jeg skal lukke Outlook Expres ned mens jeg gendanner?
Jeg vender frygteligt tilbage med hvordan det går.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 28-08-07 13:15

ja luk den,det kan blive et større detektiv arbejde,refi har vist dig stien til mappen.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-08-07 13:21

Du har tilsyneladende en fejl i Express siden den sletter dem......

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 28-08-07 13:24

C:\Documents and Settings\DITNAVN\Lokale indstillinger\Application Data\Identities\{BD0246D9-7900-4FE0-A112-6215F1CFF866}\Microsoft\Outlook Express>>

Outlook Express>>åben denne mappe>marker alle filer>kopier
dem til en mappe efter eget valg(navngiv)så kan du altid
lægge dem tilbage i mappen vis du mister noget.
Du kan også henvise OE til denne mappe(f.eks på et andet drev)så kan du bare henvise OE til denne mappe vis du f.eks skal formatere eller mister filer,det har jeg og tager en kopi/backup af samme ne gang om md eller
når jeg har fået mange mails jeg skal gemme,vis så bare spørg.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 28-08-07 13:27

refi,jeg har oplevet at den sletter til papirkurv men i mit
tilfælde var det uden at miste noget,det var kun bak filerne den slettede af eksisterende filer.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-08-07 13:30

Ja - det kan vel heller ikke vare længe før OE6 skal på pension.....

Efterløn har den vist opnået

Accepteret svar
Fra : Manse9933

Modtaget 100 point
Dato : 28-08-07 13:36

Ja,den har efterhånden nogle år på bagen,jeg bruger den kun som sorterings program og lager,sætter man den til af sorterer mails efter samtale
så lægger den f.eks mail fra kandu i række følge undr +
så man bare kan slette de under liggende og beholde en enkelt fra hver tråd så man ikke
skal åbne alle samtaler.

Godkendelse af svar
Fra : Kirstineka

Dato : 28-08-07 14:02

Tak for svaret Manse9933.
Hurra - Hurra
Det lykkedes. Her kommer så min handlingsbeskrivelse:
Alle mine "gamle mapper" lå i papirkurven som -bak-filer (Clou og Manse9933).
Jeg tog en sikkerhedskopi af det "forkerte indhold" der nu engang var tilbage i indbakken. Lukkede outlook. Gik i papirkurv og valgte gendan.
Gik i mappen C:\Documents and Settings\DITNAVN\Lokale indstillinger\Application Data\Identities\{BD0246D9-7900-4FE0-A112-6215F1CFF866}\Microsoft\Outlook Express (refi) og døbte indbakke.dbx (den fejlagtige) om til "indbakked.bx" (bare for ikke at slette den helt), og derefter døbte jeg indbakke.bak om til indbakke.dbx. Åbnede Outlook.
Det virker!!!
Tak til alle for diverse forslag og kommentarer men mest af alt hjælpen.
Hvor er det dejligt er være her på Kandu
I har været dygtige og hjælpsomme alle 3 - og det er svært at skulle give de "rådne points". I dag blev det altså Manse9933 der fik dem.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-08-07 14:07

Dem har han da fortjent

Kommentar
Fra : Kirstineka

Dato : 28-08-07 14:22

Det synes jeg også at han har, men det har I faktisk alle 3 - sammen kan man udrette noget stort tilsyneladende kan man ikke splitte points op - eller bare acceptere alle 3 - eller hva'?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-08-07 14:23

Næ næ - kun 1.......

Og du er "diktatoren"

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 28-08-07 14:35

Kirstineka, jeg har ordnet det

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-08-07 14:44

Åhhhh - denne juletid