/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Plastic vinduer
Fra : peter1215
Vist : 3025 gange
100 point
Dato : 27-08-07 22:28

Hej. Kan man male plastic vinduer udvendigt, så de kommer til at se ordentlig ud og så det holder ? De er falmede nu pga. solen.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-08-07 22:48

Citat
og så det holder

Nej

Kommentar
Fra : taunusanden

Dato : 27-08-07 23:03

enig med refi..

Det kommer helt sikkert til at skalle af.

Idéen med plastik vinduer er jo at man slipper for at male

Kommentar
Fra : Laika_pigen

Dato : 27-08-07 23:55

Hejsa.

Prøv engang at se her hvis det er fordi dine vinduer er blevet matte og triste.

http://handyman.dk/goderaad/goderaad_raad.asp?id=82

http://handyman.dk/goderaad/goderaad_raad.asp?id=83

Venlig Hilsen Laika_Pigen.

Kommentar
Fra : Laika_pigen

Dato : 27-08-07 23:58

Et andet link siger dog noget helt andet.

http://www.handyman.dk/debat/vis.asp?id=948

Her kan du nemlig godt male på plastvinduer.

VH Laika_Pigen.

Kommentar
Fra : Laika_pigen

Dato : 28-08-07 00:02

Og til sidst er der så det her som også siger man sagtens kan male på plastvinduer.
Jeg har som maler godt nok aldrig været ude for nogen ville ha malet deres plastvinduer, men hvorfor skulle der ikke være muligt? Man kan jo nærmest male på alt idag med den rette maling.

http://www.mit-hus.dk/gpage.html

VH Laika_Pigen.

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 28-08-07 08:20

Jeg har indtil videre malet 1 vindue (hvid, sidste år), Jeg har i sinde at male de resterende, som jeg har der er brune.
Jeg afrensede med malerens, afdækkede alt som skal afdækkes, og gav 2 gange grund, da det ikke kan bære ret meget af gangen, uden at løbe, - derefter sprøjtede jeg i flere lag, indtil resultatet var tilfredsstillende. Men det tog nogle dåser, måske fordi det var fra Jem og Fix, -en har senere sagt til mig at malingen derfra ikke har så godt dækkeevne.
Men i dag er resultatet stadig nydeligt.

Kommentar
Fra : marc43

Dato : 28-08-07 08:47

Det kan man godt. Gå til din lokale malerforretning og få den korrekte grunder. Så er det ikke noget problem.

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 28-08-07 09:31

Desuden kan jeg supplere med:
For 3 år siden bestilte/købte vi en karnap. og jeg ønskede den i brun, da vores øvrige vinduer var brune. Det kunne sagtens lade sig gøre, selvom man ikke lavede gennemfarvet brun plastic mere, - så den skulle bare males ved den lokale autolakerer, og da jeg tidligere har malet biler, aftalte vi at jeg selv kunne male den, for at spare disse penge. Jeg fortrød så at male brunt, fordi jeg syntes at det hvide var pænt.
Siden har vi udvidet med en udestue, og bevarede det hvide, derfor malede jeg et vindue hvidt, for så var gavlen og den ene side af huset hvidt.
Så derfor mangler jeg nogle vinduer at male endnu, og det bliver gjort.

Kommentar
Fra : e.c

Dato : 28-08-07 09:58

Motip laver en plastic primer som er grundlaget for at den efterfølgende maling hænger fast.
Sadolin i glostrup (hovedvejen) har den primer på spray.