/ Forside/ Karriere / Uddannelse / Andet uddannelse / Spørgsmål
10  granner01 525
Mindmap hvordan brugr jeg det?
Fra : nosunshine5
Vist : 1540 gange
50 point
Dato : 27-08-07 21:59

Jeg har brug for at bruge mindmap.
Har du et forslag til et nemt program og som er freeware. Behøves ikke (for guds skyld) at være avanceret...
Da jeg ikke kender til hvordan jeg laver et mindmap optimalt. På pc eller på papir søger jeg også gerne instrukser i det...

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-08-07 22:08
Kommentar
Fra : Kortoververden

Dato : 28-08-07 07:03

Hvis du ikke ved hvordan man laver Mindmaps, så var det måske et andet sted du skulle starte, det er jo noget der bliver tilbudt kurser i rundt omkring.

Med hensyn til software så er det bedste der findes det du kan købe her: www.mindjet.com

Accepteret svar
Fra : amandaKanDu

Modtaget 50 point
Dato : 28-08-07 09:39

der findes gratis programmer - søg evt. på free mindmap i Google eller lign.

f.eks. her: http://freemind.sourceforge.net/wiki/index.php/Main_Page

Jeg har mindjet, men har fået langt de bedste resultater ved at tage et stk. papir og en stak farvestrålende tusser, blyanter og kuglepenne. Hjernen arbejder bedre når man ikke også skal tænke på at have det ind i et pc program og så kan man jo altid skanne sit flotte resultat bagefter.

her kan du se hvordan du laver mindmaps:
http://www.mindmap.dk/

god fornøjelse!

Kommentar
Fra : nosunshine5

Dato : 28-08-07 14:52

Jeg har lige så meget brug for at vide hvordan jeg laver et.

Det er fint nok at sige jeg starter med en overskrift i midten og så trækker streger ud til undergrupper. Og så videre derfra. Men uanset om jeg laver den med mange eller få undergrupper. Så ligner det bare en gang misk-mask. Så er jeg lige vidt.

Det er første gang jeg støder på det som andet et ord. Altså at jeg skal til at bruge det i min undervisning så jeg kan få mest muligt ud af det.
Jeg har googlet på det en hel del og fandt dog et kursus i Nordsjælland. Det er dog for langt væk til jeg kan deltage. Da jeg ikke har råd til at miste nogen undervisningstimer.

Et par oppensource programmer fandt jeg også. Men da jeg ikk kender dem. Kunne det være rart at høre andres erfaringer med dem de nu kender.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 28-08-07 15:10

Så må du øve dig og prøve dig frem.....

Der var jo ingen grund til at lave kurser hvis man bare kunne smide et spørgsmål på kandu og derved blive "oplært"

Kommentar
Fra : nosunshine5

Dato : 30-08-07 15:05

:) Der bliver lavet kursuser på de mærkeligste ting.

At der ligefrem var brug for det til et mindmap havde jeg ikke indtrykket af. I hvertfald ikke på det niveu jeg har brug for.
Men mere nogen guideline jeg var ude efter.

Godkendelse af svar
Fra : nosunshine5

Dato : 30-08-07 15:08

Tak for svaret amandaKanDu.

Kommentar
Fra : nosunshine5

Dato : 30-08-07 16:05

En veninde som er kontorassistent sendte mig lige et link med guideline på hvordan man kan lave et mindmap. ;)

http://www.laer-it.dk/fag/generelt/mindmap.htm