/ Forside/ Teknologi / Internet / Andet internet / Spørgsmål
10  stl_s 3378
Fjerne Yahoo toolbar
Fra : vith
Vist : 938 gange
50 point
Dato : 27-08-07 16:31

Hvordan fjerner jeg den. Tilføj/fjern virker ikke.

Så andetsteds på kandu at "arlet" ved hvordan man gør.

Er du der, arlet?

Kommentar
Fra : vith

Dato : 27-08-07 16:38

Jeg har forsøgt at gå i Søg, som chaufrat foreslog, men ved ikke hvilken jeg skal slette. Der er 7 hits på yahoo. De første 5 er cookies, de sidste 2 hedder hhv. yahoo! (filmappe) og YAHOO.BM_ (BM_-fil).

Er det en af dem?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-08-07 16:48

Gå ind på www.malwarecheck.dk der er arlet - det går nok hurtigere......

Kommentar
Fra : Klojs

Dato : 27-08-07 16:49

Du kan fjerne den via Hijackthis, hvor du efter scan sætter flueben ved Yahoo toolbar linien og fixer, men det kræver nok lidt mere vejledning end jeg lige kan give. Så prøv www.spywarefri.dk

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 27-08-07 17:29

Har du prøvet at højreklikke på den, - og hvad har du så af muligheder?
Eller kan du finde den inde i C:/programmer, og slette den derfra ?

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 27-08-07 17:47

hvis du ikke bruger yahoo så

gå i C:/Programmer og slet mappen Yahoo derfra så er den væk

og husk at kigge efter når du downloader noget - der er ofte en toolbar tilknyttet

ps - hvorfor kan du ikke bruge tilføj fjern ?????

Kommentar
Fra : vith

Dato : 27-08-07 18:04

Til refi:
Det behøver ikke nødvendigvis at gå hurtigt, det skal bare være nemt. Kender ikke malwarecheck og kan blive helt nervøs for at det er nogle kloge hoveder, der taler et sprog jeg ikke forstår.

Til Klojs:
Det lyder lidt indviklet!

Til stilkene:
Når jeg højreklikker på den kan jeg fjerne fluebenet, og så forsvinder den, men kommer igen næste gang jeg åbner et vindue. Jeg ved ikke om jeg kan finde den i C:/programmer, for jeg ved ikke hvad den hedder og jeg er bange for at komme til at slette noget jeg bruger.

Til miritdk:
Jeg ved ikke om jeg bruger yahoo, det er ihvertfald bare den toolbar jeg gerne vil af med. Når jeg går ind i tilføj/fjern og klikker på fjern sker der ingenting.

Jeg afventer lige og ser om der er en der har en hurtig, nem løsning, ellers må jeg nok prøve refi's eller Klojs's forslag.

Kommentar
Fra : Klojs

Dato : 27-08-07 18:06

Du kan også forsøge dig med www.exp.dk

Der kan de også guide dig, men du skal være oprettet som bruger ligesom her.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-08-07 18:13

Citat
Til refi:
Det behøver ikke nødvendigvis at gå hurtigt, det skal bare være nemt. Kender ikke malwarecheck og kan blive helt nervøs for at det er nogle kloge hoveder, der taler et sprog jeg ikke forstår.

Det var dig selv der søgte arlet.....

Han er der sammen med stl_s.....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-08-07 18:13

Og de snakker et sprog du kan forstå - vær sikker på det....

Kommentar
Fra : vith

Dato : 27-08-07 18:53

Til refi:

Det er da rigtigt at jeg selv søgte arlet, men det var fordi han i dette tip

http://www.kandu.dk/tip16498.aspx

tilbød en anden at hjælpe med at fjerne yahoo toolbar, hvis vedkommende oprettede det som et spørgsmål. Det gjorde vedkommende så ikke, derfor gjorde jeg det selv. Jeg vidste ikke han var på malware. Jeg har ikke været på kandu så længe!

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-08-07 19:36

Gå du bare derind - hvis de andre råd ikke virker....

Kommentar
Fra : anyway

Dato : 27-08-07 20:12
Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 27-08-07 20:39

du burde kunne fjerne den i tilføj/fjern programmer - prøv igen - (nogen gange lægger boksen sig nede i proceslinjen)

hent så denne regcleaner: http://www.tweaknow.com/RegCleaner.html

gå i start - kør - skriv regedit - find yahoo under HKEY_LOCAL_MACHINE - slet hvad der står med yahoo (hvis du ikke lige bruger yahoo messenger - så skal du passe på ikke at slette den også) -

kør regcleaneren og delete hvad der er safe to delete

genstart - gå i stifinder og se om der stadig er noget yahoo tilbage - slet i så fald - kør regcleaneren på samme måde som før - genstart og du skulle gerne være af med toolbaren

Kommentar
Fra : vith

Dato : 27-08-07 20:54

Til miritdk:
Jeg KAN virkelig ikke slette den i tilføj/fjern programmer - jeg tror jeg har prøvet 40 gange det sidste halve år.

Lige nu kæmper jeg mig gennem malwarechecks små bogstaver og mange rubrikker der skal udfyldes for at blive indmeldt.

Det er da utroligt at det skal være så svært at slette en toolbar!

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 27-08-07 21:49

og du har prøvet at gå ind og fjerne i c:/programmer og fjerne derfra ????

ps.. ingen bider på malwarecheck.dk

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 27-08-07 21:55

ps..ps hvis du er i tvivl om hvor du skal lægge spørgsmålet på malwarecheck.dk så bare læg det i kategorien hijackthis eller jeg har fået malware - du skal nok få svar o g hjælp til at komme videre

Kommentar
Fra : Klojs

Dato : 27-08-07 22:17

Det eneste jeg har oplevet der kan fjerne en uønsket toolbar er Hijackthis, så du er nød til at opsøge de fora hvor der er hjælp til at fjerne den.

Har du forsøgt www.exp.dk eller www.spywarefri.dk ?

Kommentar
Fra : Klojs

Dato : 27-08-07 22:20

Ellers send en pm til mig, så skal jeg guide dig vi msn hvis du har det

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 27-08-07 22:20

klojs - har du egentlig lagt mærke til hvem der giver support på www.malwarecheck.dk ???

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 27-08-07 22:25

Slet den mappe der hedder Companion, så er den væk (Jeg er fra Malwarecheck.dk)

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 27-08-07 22:27

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-08-07 22:28

Citat
(Jeg er fra Malwarecheck.dk)

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 27-08-07 22:30

jaja så vidt jeg kunne se gik muhammed til bjerget og bjerget til muhammed

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-08-07 22:34

Dobbelttjek.......

Kommentar
Fra : refi

Dato : 27-08-07 22:35

Dobbelttjek.......

Kommentar
Fra : vith

Dato : 27-08-07 23:05

Mens I har muntret jer, har jeg været inde på malware, men jeg fandt aldrig et sted, hvor jeg kunne stille spørgsmål.

Til gengæld var der en slags selvhjælp med superantispyware, som fandt 133 "trusler", der nu er fjernet - men yahoo toolbaren er der stadig.

Jeg prøver lige at slette den mappe, der hedder companion, som stl_s anbefaler.

Kommentar
Fra : vith

Dato : 27-08-07 23:10

Forsøgte at slette companion - det lykkedes ikke!

Den skrev:
"Det er ikke muligt at slette pubmod.dll: Adgang nægtet.

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 27-08-07 23:17

Gør lige dette inden du sletter mappen:

Gå i Start -> Kør, skriv cmd og klik ok. I det sorte vindue skriver eller kopierer du dette ind:

regsvr32 /u pubmod.dll og taster <enter>

Kommentar
Fra : vith

Dato : 27-08-07 23:23

Regsvr32 skriver:

LoadLibrary (pubmod.dll*) mislykkedes - det angivne modul blev ikke fundet.

???

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 27-08-07 23:27

Du lavede vel ikke den der * efter filnavnet
?

Kommentar
Fra : vith

Dato : 27-08-07 23:28

Nej - jeg kopierede det du skrev (uden*)

Kommentar
Fra : vith

Dato : 27-08-07 23:30

jeg tager lige briller på og ser at det ikke er en *, men at der står "pubmod.dll"

Accepteret svar
Fra : stl_s

Modtaget 50 point
Dato : 27-08-07 23:34

Ok, så prøv at slette mappen i fejlsikret tilstand.

Hvis du ikke ved hvordan så kig her (Scroll ned til "Sådan får du adgang til fejlsikret tilstand") http://kimludvigsen.dk/tips-windows-fejlsikret.html

Kommentar
Fra : vith

Dato : 27-08-07 23:44

Nu får jeg da for alvor sved på panden! Alene det at baggrunden er sort er angstprovokerende!

Nå, bortset fra min fobi, skal det så være med eller uden netværk?

Kommentar
Fra : vith

Dato : 27-08-07 23:47

Jeg har aldrig været i fejlsikret tilstand før - det er "sort" land for mig!

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 27-08-07 23:49

Tag bare uden netværk. Log ind med din egen bruger.

Det bliver lyst igen

Kommentar
Fra : vith

Dato : 27-08-07 23:52

ok, jeg prøver!

Kommentar
Fra : vith

Dato : 28-08-07 00:11

Nå, jeg troede fejlsikret tilstand var noget farligt noget - du kunne da godt have skrevet at computeren virker som normalt, bare med lidt andre farver!

pubmod.dll ville ikke lade sig slette, meeeeeen ... det ville companion!

DET LYKKEDES! Yahoo toolbaren er væk!

TUSIND TAK, stl_s !

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 28-08-07 00:18

Det var da godt .

Tjaeh, fejlsikret er såmænd ikke så farlig. Der er bare ikke så meget aktivt, så man lettere kan rette fejl der.

Godkendelse af svar
Fra : vith

Dato : 28-08-07 00:19

Tak for svaret stl_s.

Og tak til jer andre for alle gode råd.

Nu har jeg igen lært noget nyt!

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 28-08-07 00:21

Selv tak