/ Forside/ Teknologi / Udvikling / Java Scripts / Spørgsmål
10  konsulent.. 626
flere combo box
Fra : mr.funny
Vist : 243 gange
49 point
Dato : 26-08-07 18:48

Hej...

Jeg er i gang med at lave en menu på min hjemmeside, men er løbet ind i et problem:

Hvordan skal man gøre hvis man gerne vil lægge flere "combo-box" ind under hinanden? Har prøvet bare at sætte koden ind under hinanden, for på den måde at få flere. men der kommer fejl på siden hver gang. Skal man på en eller måde lægge dem sammen eller ??? hjælp

det er scripts jeg bruger:
http://www.javascriptkit.com/script/script2/combodescrip2.shtml

Kommentar
Fra : severino

Dato : 26-08-07 19:28

Hvis du nu lagde dit forsøg ud på din hjemmeside, og lagde et link her, så var der måske en eller anden der kunne se hvad du havde gjort (forkert)

Kommentar
Fra : disken

Dato : 26-08-07 19:44

Citat
Hvordan skal man gøre hvis man gerne vil lægge flere "combo-box" ind under hinanden? Har prøvet bare at sætte koden ind under hinanden, for på den måde at få flere. men der kommer fejl på siden hver gang. Skal man på en eller måde lægge dem sammen eller ??? hjælp

Så skal du lave flere nye_ HEAD´S/ BODY/S ELLER`s VIRKER DET IKKE.
Du kan ikke bare lige GEN_BRUGE samme, der skal laves nye ? head + body_ TAGS
Men dæleme da irriterende, hvis DU bare kunne lave et DIREKTE LINK /S
ville alle brugere da foretrække det.
Hader at kome ind på en side, hvor man selv skal finde VEJ_ o.s.v +++
Du risikere at siden overhovedet ikke virker = som den er ment.

Kommentar
Fra : mr.funny

Dato : 26-08-07 19:44

<form name="combowithtext">
<font size="4" face="Century Gothic">Test:</font><p>
<select name="example" size="1" onChange="showtext()">
<option value=>Vælg Test</option>
<option value="Test_1.htm">Test 1</option>
<option value="Test_2.htm">Test 2</option>
<option value="Test_3.htm">Test 3</option>
</select>
<input type="button" value="Go!"
onClick="gothere()">
<script language="javascript">
<!--

var shortcut=document.combowithtext
var descriptions=new Array()

//extend this list if neccessary to accomodate more selections
descriptions[0]="vælg test"
descriptions[1]="vælg test 1"
descriptions[2]="vælg test 2"
descriptions[3]="vælg test 3"

function gothere(){
location=shortcut.example.options[shortcut.example.selectedIndex].value
}

function showtext(){
window.status=descriptions[shortcut.example.selectedIndex]
}
//-->
</script>

</p>

</form>

</font>
</p>

<p>
<form name="combowithtext1">
<p><font face="Century Gothic" size="4">Farve:</font></p>
<form name="combowithtext2">
<select name="example" size="1" onChange="showtext()">
<option value=>Vælg Test 2</option>
<option value="test_5.htm">Test 5</option>
<option value="test_6.thm">Test 6</option>
</select>
<input type="button" value="Go!"
onClick="gothere()">
<script language="javascript">
<!--

var shortcut=document.combowithtext
var descriptions=new Array()

//extend this list if neccessary to accomodate more selections
descriptions[0]="Click here for test 5"
descriptions[1]="Click here for test 6"

function gothere(){
location=shortcut.example.options[shortcut.example.selectedIndex].value
}

function showtext(){
window.status=descriptions[shortcut.example.selectedIndex]
}
//-->
</script>

Kommentar
Fra : mr.funny

Dato : 26-08-07 19:48

Det er en hjemmeside vi skal lave i skolen, som skal sælge noget, også er det menigen at man kan vælge sig ind på grupper og videre...

Annuller spørgsmålet
Fra : mr.funny

Dato : 26-08-07 22:08

Jeg har fundet en anden løsning på mit problem...