/ Forside/ Interesser / Fritid / Film / Spørgsmål
10  granner01 2400
Optage en DVD
Fra : tararam
Vist : 908 gange
50 point
Dato : 25-08-07 18:18

Jeg har downloaded en film i formatet Windows Media Audio/ Video file, 287 MB

Med Ashampoo eller Nero laver jeg så en DVD, men Video afspilleren (ny) vil ikke vedkende formatet og skriver "disc error" "Can't play the format"
Er det ikke muligt at lave en DVD med windows media player, Nero, Ashampoo som kan ses på TV, eller skal jeg absolut bruge noget som MAGIX MOVIE MAKER, PINAPPLE STUDIO eller lign for at det kan lade sig gøre.
Nogle tips ?

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-08-07 19:07

Start lige med at fortælle HVAD det er for en afspiller....
Dernæst HVAD det er for en DVD + eller -

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-08-07 19:09

Citat
Med Ashampoo eller Nero laver

Hvordan laver du den ?????? og med hvad ????

Kommentar
Fra : IceCap

Dato : 25-08-07 19:50

Du skal bruge +R skiver. Du skal vælge at afslutte disken - altså ikke lave en multisession disk.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 25-08-07 19:55

Citat
Du skal bruge +R skiver

Hvor ved du det fra....

Ved du hvilken afspiller spørger har....

Kommentar
Fra : tararam

Dato : 26-08-07 10:56

Det er en Phillips video afspiller der kan afspille både+ og - skiver.
Men det jeg vil vide er bare om nogle af jer derude der brænder film ned på DVD'er - hvad format i anvender, så det kan ses på TV, eller om i coder dem om først.
Jeg kan lave udemærkede DVD film selv, ved hjælp af Magix Movie Maker, men det tager ca,3,5 time både at konvertere filmen og derefter brænde den. Og det er lang tid. Jeg ville mene der var hurtigere udgaver, og det er derfor jeg spørger jer.
Hvor lang tid tager det for jer at brænde f.eks en 1,5 times WMA film ned på en DVD, og hvad brænderprogram anvendes.
Også om det måske er hurtigere at brænde alm Video CD'er end DVD'er

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-08-07 11:02

Citat
men det tager ca,3,5 time både at konvertere filmen og derefter brænde den. Og det er lang tid

Næh - det er meget normalt....

Den skal jo konverteres først.....

Du kan ikke brænde en Wmv direkte som DVD - det kræver konvertering. Det var derfor jeg var nysgerrig efter hvordan du gør det i Nero.....

Det kan den mig bekendt IKKE....

VideoCDer (VCD) går væsentlig hurtigere da det bare er mpeg filer....

Men så er begrænsningen jo de 700 Mb....

Accepteret svar
Fra : Daxxa

Modtaget 50 point
Dato : 26-08-07 11:12

Prøv dette: http://www.vso-software.fr/products/convert_x_to_dvd/

Bruger det selv, en film på omkring 1½ time tar mig ca. 2 timer at brænde ned... Spørg hvis du er i tvivl om noget med programmet ;p

Kommentar
Fra : IceCap

Dato : 26-08-07 14:13

Det er afhængig af processorstyrke og hvor meget RAM du har, hvor lang tid det tager at konvertere.

Kommentar
Fra : Gucci1704

Dato : 26-08-07 16:11

Her bruger vi clone dvd.- Købt over nettet, men du har en prøve tid på, så vidt jeg husker ca. 21 dage. Det tager ca. 1½ time at brænde en 2 timers film. - Men det er et program der gerne vil have ro mens det arbejder, så man kan ikke lave andet på pc i mens.
Fordel - hvis du ikke kan køre dem ind med clone dvd sparer du en dvd skive.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 26-08-07 16:44

Citat
Fordel - hvis du ikke kan køre dem ind med clone dvd sparer du en dvd skive.

CloneDVD kan IKKE konvertere......
Så den dur kun hvis det i forvejen er DVD.....
Ellers udmærket at kopiere med....

Godkendelse af svar
Fra : tararam

Dato : 15-09-07 09:19

Tak for svaret Daxxa.