/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
msn messenger firewall-fejl
Fra : Nanabanana
Vist : 537 gange
100 point
Dato : 25-08-07 15:51

Jeg har før haft msn messenger, men ville installere det nye live messenger... Jeg kunne dog ikke logge ind, og derfor slettede jeg det igen. Nu har installeret forfra, og den siger stadig det samme: Fejl med fire-wall, eller sådan noget... Nogen der har en idé om, hvad jeg skal gøre?

Kommentar
Fra : Fijala

Dato : 25-08-07 16:35

slå din firewall fra mens du installerer programmet. Efterfølgende skal du så huske at slå det til igen og så tillade at msn kører

Kommentar
Fra : Nanabanana

Dato : 25-08-07 16:45

firewall har været slået fra det sidste stykke tid... har også prøvet at slå det til...

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 25-08-07 19:59

det er rigtigt firewall og andre sikkerhedsprogrammer skal lukkes ned - så husk det - lad den også starte op igen når du skal

for at slette alle rester af messenger så gør sådan:

gå i start - kør - kopier dette ind i kør :

RunDll32 advpack.dll,LaunchINFSection %windir%\INF\msmsgs.inf,BLC.Remove

klik ok

genstart din pc og hent windows live messenger - genstart og husk at give din firewall ok til at den kører efter genstart.

ps hvilken firewall bruger du ???

Kommentar
Fra : Millister

Dato : 25-08-07 21:43

Har du tjekket at Windows firewall ikke er slået automatisk til, når du har slået den anden firewall fra..?

Selv om det ikke burde være noget problem..

Hvad køre du i det hele taget af sikkerheds programmer? (Hvis det nu er noget andet det stopper Messenger)

Kommentar
Fra : Nanabanana

Dato : 25-08-07 22:18

arh... jeg ved det slet ikke... ok... hvor mange firewall har jeg??? hm... har noget der hedder zonealarm? Der kan jeg skrue helt ned for firewall... og så har jeg windows firewall (ved ikke, om det er en selvfølge, men nu skriver jeg den!), som jeg kan slå fra...

ok... nu prøver jeg at slette msn igen, slå alt firewall - som jeg har kendskab til - fra, genstarte computeren, installere msn igen og genstarte computeren igen... :)

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 26-08-07 00:26

Citat
det er rigtigt firewall og andre sikkerhedsprogrammer skal lukkes ned
hvorfor er det nødvendig ? Jeg har da bare hentet og instaleret uden at slå noget fra,
Citat
firewall har været slået fra det sidste stykke tid...
skynd dig at slå den til, du bør ikke være koblet på internettet uden mindst Windows firewall, ZoneAlarm er heller ingen hindrig for Windows Live Messenger, når programmet starter, spørger ZoneAlarm om programmet må gå på nettet, giv den tilladelse, hvis du er kommet til at nægte Messenger tilladelse, kan du inde i ZoneAlarm firewallen ændre og give tilladelse til at gå på nettet, den indbyggede i Windows er der ingen problemer med. Kan du ikke skrive nøjagtig hvilken fejl meddelelse du får ? Det vil være lettere at hjælpe når vi ved hvad problemet er

Kommentar
Fra : Nanabanana

Dato : 26-08-07 01:05

Jo, det vil jeg gøre. men nu må jeg sove. Har slået Firewall (begge to) til for lang tid siden... mit forsøg mislykkedes nemlig, selv om jeg prøvede alt muligt... slået til, ikke slået til, den ene slået til osv.
godnat

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 26-08-07 01:08

Du må ikke have to firewall slået til samtidig, de kan konfligte og slet ikke virke eller virke forkert, sov godt og kom med detaljer i morgen