/ Forside/ Teknologi / Hardware / Skærme / Spørgsmål
10  peet49 1562
LCD tv - Samsung eller Philips
Fra : leCid
Vist : 3856 gange
100 point
Dato : 24-08-07 00:56

Jeg står foran at skulle anskaffe mig et nyt LCD tv, og jeg har udset mig to muligheder. Hvad bør jeg vælge?

Philips 32PFL5522D TV:
http://www.pricerunner.dk/pi/2-896557/TV/Philips-32PFL5522D-Produkt-Info

eller

Samsung LE-32R86BD TV:
http://www.pricerunner.dk/pi/2-981667/TV/Samsung-LE-32R86BD-Produkt-Info

Jeg ved, at de er i den billige ende, og naturligvis kan man få bedre kvalitet, hvis man lægger nogle tusinde oveni. Jeg ved også, at jeg får mere billedrørs-tv for pengene.

Meeen... jeg vil meget gerne have et par kloge sammenligninger af disse to modeller, da det nu engang skal være et af dem. Håber I kan hjælpe!

Mvh.
René

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 24-08-07 01:19

Jeg vil ikke "kloge" mig....men dette link kan du selv studere.
Der er måske et par "guldkorn" du kan bruge i din søgning efter det rigtige TV.

http://www.flatpanels.dk/fokusartikel.php?subaction=showfull&id=1169844738&archive=&start_from=&

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : peet49

Dato : 24-08-07 07:37

Mellem Philips og Samsung vinder Samsung.

Kommentar
Fra : pk2dk99

Dato : 24-08-07 09:12

Hej med dig
jeg selv har samsung 40" lcd.
Den er super super godt
Jeg kan bedste lige samsung og har høret meget om kvalitet af samsung. Bare køb samsung. Men altid kigge priser på. www.edbpriser.dk

Held og lykke

Kommentar
Fra : rotw

Dato : 24-08-07 09:38

der er et minus ved samsung lyden er ikke særlig god da de mener at folk bruger tvet sammen men en forstærker

Accepteret svar
Fra : maler-fidusen

Modtaget 100 point
Dato : 24-08-07 10:11

Jeg har hørt at samsung skulle være bedst i test og har da også været i Hi-fi klubben og få dem demontreret. M86 modelen i 37" var der flere som ikke forhandlede i starten da der var en fejl på så de fleste kom retur. M87 mdl. (design forskel) var der ikke problemer med i 37". Så skal du bare vælge om du vil købe dansk eller udenlandsk mdl. Køber du den danske koster den mere men her får du 2 års pixels garanti, den har du ikke på det udenlandske - og jeg er også blevet oplyst at hvis der opstår problemer kan du få det rep. i danmark hvis det er dansk model men er det udenlandsk kan du risikere at det skal sendes ud og du derfor må undvære det længere.
Samsung har ikke lige god lyd i alle mdl. men det har philiphs nu heller ikke. Man anbefaler til de fleste LCD at man købe eksterne højtalere - her kan man få nogle "slim" nogle man kan hænge på væggen ved siden af - jeg ville tage en tur i Hi-gi klubben og få en demo hvis jeg var dig, her kan du også se ved normal tv signal kontra en DVD.
Sharp laver også gode tv'er og i flere phillips tv'er er der sharp komponenter (det fik vi ihvt. fortalt)
Der er lige kommet nogle nye sharp modeller.
Vores info er at sharp, samsung og loewe er de førende på LCD markedet.
Held og lykke med dit køb.

Kommentar
Fra : leCid

Dato : 24-08-07 12:48

Tak for de mange input.
Jeg tror det ender med, at vi snupper Samsung tv-et, selvom den unge sælger i Electric City ihærdigt forsøgte at overbevise os om, at Samsung ikke var noget at samle på...!

Mvh.
René

Godkendelse af svar
Fra : leCid

Dato : 24-08-07 12:49

Tak for svaret maler-fidusen.

Kommentar
Fra : maler-fidusen

Dato : 24-08-07 13:20

no problem - jeg vil lige sige at vi ikke har haft gode erfaringer med sælgerne i electric city og el-giganten - de ved ikke altid liiige hvad de taler om og er kommet med forkerte oplysninger og rodet rundt i modeller mv. .... tror man skal ind i special forretningerne for at få kyndig vejledning. Men jeg tror personligt at samsung er et rigtig godt valg - ville selv betale lidt mere og få en dansk model.

Kommentar
Fra : Onfire

Dato : 29-12-07 17:12

Iflg. teknikere fra bla. Sony er Samsungs Fladsskærme de absolut bedste. Sony har vistnok selv valgt at samarbejde med Samsung.

I virkeligheden er der kun 4 mærker (ca.) der laver hele deres fjernsyn... De andre køber delene af andre fabr.