/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Langsom XP
Fra : ticc
Vist : 469 gange
100 point
Dato : 30-01-03 17:10

Her på det sidste er min PC begyndt at køre rigtig langsomt, alting kører i slowmotion (undtagen internettet mærkeligt nok). Jeg har forsøgt at defragmentere C-drevet, men det vil den slet (kunne godt for en måned siden). Jeg har kontrolleret for virus, men ikke fundet noget. Af programmer har jeg faktisk ikke installeret andet end Win XP og drivere til scanner, printer osv. Hvad kan der mon være galt?

Kommentar
Fra : zonker

Dato : 30-01-03 17:21

Det lyder som en reinstallation af din maskine er nødvendig...

Kommentar
Fra : xou

Dato : 30-01-03 17:26

ctrl+alt+delete -vælg ydeevne -hvor høj er cpu forbruet oppe.
i går var min pluselig oppe på 100%,jeg gjorder så det :
start-programmer-tilbehør-systemværktøjer-systemgendannelese-
og ikke haft problemmer siden altså igår...
når internet explorer er åbnen vælg funktioner.internet indstilliger-slet filer(midlertidig internet filer)kan
osse hjælpe.

Kommentar
Fra : emesen

Dato : 30-01-03 17:26

>faktisk ikke indstalleret andet
Prøv at gå tilbage til før du installerede et eller andet ved hjælp af gendannelse, og se om det hjælper.
Emesen.

Accepteret svar
Fra : Steffansteffan

Modtaget 110 point
Dato : 30-01-03 17:50

Prøv at slette dine temp-filer:

C-drevet > Windows > Temp > Slet alle filerne du skal ikke være bangefor det

og:

Start > Kør > Skriv Msconfig > Start > Fjern flubeben fra alle de programmer som du ikke bruger. Men også f.eks. Realplayer er tungt.

og:

Kør en defragmentering.

Du skal genstarte mellem hver ting.

Hvis dette ikke virker skal du nok formater dit c-drev.

/Steffan

Kommentar
Fra : als

Dato : 30-01-03 19:21

Har erfaring for at dette kan skyldes en masse spyware, så hvis du ikke har en spywarescanner så skulle du prøve at downloade ad-aware fra Lavasoft. Den fjerner spyware. http://www.lavasoft.de
Nu er det jo sådan at en helt ny version 6.0 forventes en af de nærmeste dage, men du kan stadig downloade den "gamle" Du kan iøvrigt få den med en dansk sprogfil.

Kommentar
Fra : ticc

Dato : 30-01-03 20:03

Tak for svarene indtil videre, jeg vil straks gå i gang med de foreslåede ting.
Thomas