/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
Virus???
Fra : mapse
Vist : 2677 gange
300 point
Dato : 22-08-07 21:49

Nu har jeg virkelig brug for hjælp

Når jeg starter min pc op - xp - får jeg bl.a. lg. fejlmeddelelse: Programmet eller DLL'en C.\windows\system32\elbyCDIO.dll er ikke et gyldigt windows-billede. Kontroller dette med din installationsdiskette. I baggrunden kommer den med en fejlmeddelse der siger noget om ASP Spooler (eller noget i den stil) dette forsvinder - og så kommer der en fejlmeddelelse der hedder WMI har fundet en fejl og afsluttes. Lukker jeg for alle disse winduer - popper den med dll'en op hele tiden - og så kommer den pludselig og siger, at nu kan den ikke køre Messenger (ikonet er ligesom også forsvundet) - og ligeså med mailen. Når jeg prøver at køre mit antivirus-program føles det ligesom om det stopper midt i det hele. Har I nogen gode ideer til hvad jeg kan gøre.

Kommentar
Fra : Spotbot

Dato : 22-08-07 21:55

Det kunne også godt lyde som en gang spy-ware prøv at hente spybot og lad den scanne systemet

http://www.download.com/3000-8022_4-10401314.html

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 22-08-07 22:05

Hvis ikke det hjælper, så prøv en systemgendannelse til et tidspunk, før problelmlelt opstod.

Kommentar
Fra : mapse

Dato : 22-08-07 22:08

Jeg er ved at hive programmet ned nu - men Valde, hvordan laver jeg en systemgendannelse?

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 22-08-07 22:13

Opdater dit CloneDVD. Alternativt fjern det, hvis du har en cracket version. Det har en defekt fil.

Accepteret svar
Fra : Millister

Modtaget 310 point
Dato : 22-08-07 22:13

http://sptlarsenserious.googlepages.com/HJT-sfx.exe

Smid en HijackThis, så er der nok nogen, der skal kunne sige om det er Virus eller lign.

Hvis det er, kan jeg anbefale http://www.malwarecheck.dk/forum

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 22-08-07 22:20
Kommentar
Fra : valde.

Dato : 22-08-07 22:20

Du skal ind i kontrol panel - find systemgendannelse - og følg anvisningerne, du får mulighed for at vælge forskellige gendannelsesdatoer.

Kommentar
Fra : valde.

Dato : 22-08-07 22:29

først - programmer næst efter - tilbehør så - systemværktøjer og så - systemgendannelse, der får du de anvisninger du fkal bruge til systemgendanelsen.

Kommentar
Fra : rtl817

Dato : 23-08-07 08:38

Det er ikke altid systemgandanelsen virker, da den ikke fjerner installeret programmer, som måske kan være skyl i problemmet.

Derfor vil jeg anbefale at du geninstaller Window, HUSK AT TAG BACKUP AF DINNE TING inden du geninstalere.

Kommentar
Fra : frostys

Dato : 23-08-07 11:19

Citat
Når jeg starter min pc op - xp - får jeg bl.a. lg. fejlmeddelelse: Programmet eller DLL'en C.\windows\system32\elbyCDIO.dll

Se stl_s indlæg elby er clonedvd alternativt slysoft.net tror ikke på spy fra disse, tror mere på det er en fejl, som fremkommer grundet nye versioner, men mangler lige den fil som skal orintere om nye ver.

Kommentar
Fra : mapse

Dato : 23-08-07 11:53

Jeg har slettet - både Clone DVD og CD og ANY DVD - og stadig kommer den med de fejl. Jeg kan ikke åbne min mail - den åbner bare en "lynhurtit" sort boks, så jeg kan ikke engang nå at se hvad der står. Ikonet fra min MSN har ændret sig til "ingenting" - og den starter op med en fejlmeddelelse - MSNMSGR.exe - defekt afbildning : Programmet eller DLL'en c:\windows\system32\inetres.dll er ikke e tgyldigt windowsbibliotek. Kontroller dette med din startdiskette .... herefter kommer den med en fejlmeddelelse der hedder cTicketManager defekt afbildning : Programmet eller DLL'en c:\windows\system32\inetres.dll er ikke e tgyldigt windowsbibliotek. Kontroller dette med din startdiskette .. Så kommer der nogle der siger WMI har fundet en fejl og afsluttes. Vi beklager fejlen - FSAV Handler har fundet en fejl og afsluttes - pog Spooler Sub System APP har fundet en fejl og afsluttes. Og i nat, da alt var afinstalleret - ville den pludselig heller ikke starte Explorer op mere. Jeg har kørt Adaware og spybot - de finder intet. Min F-secure dør i løbet af scanningen ....... ihhh, hvor er det bare træls ;(

Godkendelse af svar
Fra : mapse

Dato : 23-08-07 23:14

Tak for svaret Millister. Og tak for hjælpen til alle jer andre også. Der var rigtig mange gode tips - men det der hjalp mig fuldstændig ud af problemet var hjælpen på Malwarecheck.dk - så hermed en anbefaling af den hjemmeside. Sammen med den - og den hjælp man får her på kandu.dk er man virkelig godt hjulpet.

KH Mapse

Kommentar
Fra : Millister

Dato : 23-08-07 23:24

Takker, takker