/ Forside/ Teknologi / Operativsystemer / MS Windows / Spørgsmål
10  pallebhan.. 24310
windows kunne ikke starte...
Fra : Clausvell
Vist : 521 gange
50 point
Dato : 22-08-07 21:44

Hej jeg får denne meddelse af windows...

windows kunne ikke starte, fordi denne fil er beskadiget eller mangler :
\windows\system32\config\system

Du kan forsøge at repare denne fil ved at starte windowsinstallation, ved hjælp af installationsprogrammets cd rom...vælg ´r´ i det første skærmbillede for at repare...

Hvad gør jeg ???

P.s jeg har prøvet en utal af de kommadoer jeg får ved at skrive help derinde, altså listen over alle de kommandoer der findes til dette.

Mvh C

Accepteret svar
Fra : CarstenGP

Modtaget 60 point
Dato : 22-08-07 21:53

Jeg ville nok som det første, finde ud af om harddisken fejler noget.

Du kan hente et diagnostiseringsværktøj til din harddisk hos producenten.
Det kan brændes på en boot-cd, som du så kan starte op på og tjekke disken.

Ellers kan det være en virus... men som sagt find ud af om din disk er i orden.

Her er et rigtig godt link til værktøj...:
http://www.tacktech.com/display.cfm?ttid=287

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-08-07 22:13

Du kunne jo også lige prøve det den foreslår....

Citat
Du kan forsøge at repare denne fil ved at starte windowsinstallation, ved hjælp af installationsprogrammets cd rom...vælg ´r´ i det første skærmbillede for at repare...

Sæt din windows CD i og kør en repair (r)

Godkendelse af svar
Fra : Clausvell

Dato : 22-08-07 22:23

Tak for svaret CarstenGP.

Jeg vil prøve at gå videre med det på fredag når jeg skal se de venner der ved mere om den slags end jeg gør

Kommentar
Fra : Clausvell

Dato : 22-08-07 22:31

hej refi...

ja det vil jeg prøve på fredag.....men problemet ligger i at når jeg har trykket på r for at reparer, så ender jeg ude i sort skærm med flg c:\windows> der bliver vist

og fandt ud af at jeg kunne skrive help for at faa en oversigt over alle kommandoer...

Men hvad jeg fandt ud af nu er at der er en beskrivelse af dette problem
Her er linket
http://support.microsoft.com/kb/269075/da

ved du om jeg bruge dette

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-08-07 22:38

Kun hvis du kører win2000