/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
Persienner på plastvinduer
Fra : slander
Vist : 8080 gange
200 point
Dato : 22-08-07 21:11

Hvordan monterer man persienner på et plastvindue men vippe funktion.
Har ikke lyst til at lave huller i mine plastvinduer, så jeg tænkte om der findes et beslag der på en eller anden måde kan monteres på vinduet??

Hvis i kender en løsning må i gerne smide et link til hvor stumperne kan købes

Takker og håber på et hurtigt svar..

slander

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 22-08-07 21:23

Et eller andet sted skal du lave huller, øverst i karmen, vægen
eller loftet. Kun du ved hvordan det ser ud omkring vinduet.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-08-07 21:24

Selvfølgelig findes der et beslag, men det skal BORES op....

Hvad havde du ellers forestillet dig skulle holde persieneren fast....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-08-07 21:25

Hvis du "håber" på et beslag du blot kan klemme på - så glem det....

Så bliver vinduet utæt....

Accepteret svar
Fra : jangchr

Modtaget 210 point
Dato : 22-08-07 21:26

du kan købe beslag til    Persienner her,til 19 kr

http://www.netgardiner.dk/alutilb.php

Kommentar
Fra : jangchr

Dato : 22-08-07 21:29

Citat
Hvis du "håber" på et beslag du blot kan klemme på - så glem det....

Så bliver vinduet utæt....

Passer ikke
Jeg har også vinduer med vippe funktion og jeg købte plastik-beslag i silvan til at klemme på og mine vinduer er ikke utæte

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-08-07 21:32

Citat
Jeg har også vinduer med vippe funktion og jeg købte plastik-beslag i silvan til at klemme på og mine vinduer er ikke utæte

Kan du ikke lige vise dem....

Hvor klemmer du dem på ?????

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-08-07 21:43

Nå nu tror jeg jeg ved hvad du tænker på....

Der er en persienner der er klemt indvændig i vinduet ikke ?????

Som denne:

http://www.abc-persienner.dk/speciallosninger.htm

Kommentar
Fra : jangchr

Dato : 22-08-07 21:45

Citat
Kan du ikke lige vise dem....

Hvor klemmer du dem på ?????

Det er jo lidt svær at vise dem

Men det er både metal og plastik,man sætte metalet fast i persienner øverst revne og så er der en slags låseordning som man skubber på plads og plasyikholderne skubber man ned i den lille mellemrum der er i vinduet,man skulle tror at vinduet bliver utæt,når man lukker vinduet,men det gør de alså ikke

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-08-07 22:01

Det lyder spændende - hvor har du købt dem ???

Kommentar
Fra : jangchr

Dato : 22-08-07 22:07

Citat
Som denne:

http://www.abc-persienner.dk/speciallosninger.htm

Nej,de ser ikke sådan ud

Kommentar
Fra : jangchr

Dato : 22-08-07 22:08

Citat
Det lyder spændende - hvor har du købt dem ???

I silvan,jeg kan ikke lige husle hvad de kostede

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-08-07 22:10

Jeg bøjer mig ærbødigst i støvet hvis de er så "simple"....

Skal til Silvan i morgen - nu er jeg nysgerrig

Kommentar
Fra : jangchr

Dato : 22-08-07 22:12

Jeg kan da lige prøve at tage et billed af dem med mobilen og så lægge billedet på nettet

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-08-07 22:17

Gerne....

Kommentar
Fra : slander

Dato : 22-08-07 22:23

ja jeg glæder mig også til at se et billede, og enten skal jeg i silvan imorgen eller også bestiller jeg ved netgardiner..

og indtil videre tak for hjælpen her i tråden, lader den lige køre lidt endnu inde jeg lukker den..

slander

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-08-07 22:34

Ja vent lige på billedet....

Kommentar
Fra : jangchr

Dato : 22-08-07 22:52

Jeg kan sgu ikke finde billedet i telefonen,når jeg sætter data-kabelet i,så det kan godt være at det lige tager lidt tid imden jeg finder ud af hvor billederne ligger,de skulle ligge i karmera-albumet,men der åbenbart ikke nogen

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-08-07 22:55

Vi venter - bare spørgsmålet ikke bliver lukket.....

Kommentar
Fra : slander

Dato : 22-08-07 22:58

jeg venter med at lukke det..

Kommentar
Fra : jangchr

Dato : 22-08-07 23:17

Jeg kan simpelthen ikke få dem frem fra telefonen(forstår ikke hvorfor jeg ikke kan se dem)men som sagt,så var det altså i silvan jeg købte dem og de er ret nemme at monter,sorry for det med billederne

Kommentar
Fra : slander

Dato : 22-08-07 23:21

så lukker vi bare tråden, svar det har jeg jo fået.

Godkendelse af svar
Fra : slander

Dato : 22-08-07 23:22

Tak for svaret jangchr.

det gik jo dejligt hurtigt.

mvh slander

Kommentar
Fra : jangchr

Dato : 22-08-07 23:23

Ja,på nær det med billedet

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-08-07 23:24

Jeg takker også....

Du har fortjent det.......

Stoler da på det er rigtigt - jeg har bare aldrig set dem.....

Kommentar
Fra : slander

Dato : 22-08-07 23:48

REFI

hvis du også gerne vil se billedet så er det her http://www.slander.dk/noname.jpg beklager den ringe kvalitet