/ Forside/ Interesser / Hus og have / Hus og have / Spørgsmål
10  trimare46 9702
sæt låge på intgr. køleskab
Fra : klemme2006
Vist : 10528 gange
100 point
Dato : 22-08-07 21:08

Jeg er ved at sætte et integreret køleskab op. Det er den type hvor skabslågen hænger på sine egne hængsler. Nu er der simpelthen ikke plads til køleskabslågen, idet køkkenskabshængslerne kommer alt for tæt på køleskabslågens stabler. Køkkenet er fra IKEA, og hængslerne er identiske med svanes og kviks. Er der et eller andet med at man kan få hængsler der rager mindre ud fra korpus? Electrolux svarer ikke på sine mails, så hjælp er meget velkomne.

Kommentar
Fra : janik

Dato : 22-08-07 21:41

Det køleskab du sætter lågen skal være til indbygning er den det??
Ellers er der flere måder at sætte dem på ,hvad er det for et køleskal??

Kommentar
Fra : stilkene

Dato : 22-08-07 21:43

Hvis køleskabet er beregnet til intregering, så skal det passe.
Du er vel sikker på at det er entregerbar køleskab?

Kommentar
Fra : klemme2006

Dato : 22-08-07 21:49

Det er jeg helt sikker på: Det er ikke noget håndtag, det er dårligt lakeret og det står i monteringsanvisningen. Skabet hedde electrolux 34800.

Kommentar
Fra : janik

Dato : 22-08-07 22:06

Ja det kan jeg godt se men hvis du har problemer med at montere lågen
skal du kontakte ikea .
Det jeg har monteret fik jeg det hele fra køkken firmaet.
Mit er monteret med glideskinner på køleskab og på lågen så satte
jeg købeskabet ind, førte skinnerne ind og klikkede lågen i hænglserne.
Jeg ved ikke om det hjælper dig noget,? held og lykke..

Kommentar
Fra : klemme2006

Dato : 22-08-07 22:28

Hej Janik

Sådan ser mit også ud i instruktionsbogen. Ikeaskabet fungerer nu fint. Det gør køleskabet også. Men kun hver for sig?

Ikeahængsler står 20 mm. ud fra skabets inderside, som den slags jo gør. Køleskabet synes kun det bør rage 10 mm ud.

Men tak for indsatsen. Jeg må køre til Frederecia, når nu de ikke svarer. Det må kunne lade sig gøre.

Kommentar
Fra : janik

Dato : 22-08-07 22:33

Ja det kan det da du skal bare have noget der passer sammen..held og lykke med det..

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-08-07 13:22

Miseren er vel at det køleskab IKKE passer med det indbygningsskab du har købt....

Umiddelbart lyder det som om dit køleskab er for bredt - eller skabet for smalt....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-08-07 13:31

Som jeg forventede....

Dit køleskab er 56 cm bredt...

Ikea´s indbygningsskabe er beregnet til 54 cm....

Så der har du dine 2 cm....

Kommentar
Fra : klemme2006

Dato : 23-08-07 17:20

Det var da også naivt af mig at tro at et integreret køleskab kan være i et standartskab. Det ville da også være for nemt.

Jeg mangler nu kun 4 mm, Refi, men det er nu også nok.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-08-07 17:30

Du må lege "ole opfinder" - de 2 ting passer desværre IKKE sammen

Kommentar
Fra : janik

Dato : 23-08-07 23:30

mit integreret køleskab står nu i en standartskab og det kan de alle sammen..

Kommentar
Fra : refi

Dato : 24-08-07 09:07

Citat
mit integreret køleskab står nu i en standartskab og det kan de alle sammen

Ja med en klaphammer og en sav kan meget lade sig gøre....

Men hvis ikke det passer sammen er det altså ikke let - det kræver målene på de to ting er beregnet til hinanden....

Du behøver ikke gå længere end til det skab happii reklamerer så meget for i øjeblikket....

Det er 5 cm. dybere end "normalt" - og passer derfor ikke ind ret mange steder - men det er BILLIGT