/ Forside/ Interesser / Dyr / Hunde / Spørgsmål
10  vaxen 2670
Hundefoder igen igen.
Fra : Sallus
Vist : 588 gange
25 point
Dato : 22-08-07 18:18

Nu har jeg fået sat råfodringen lidt i system og det går rigtig godt, han har taget på, klør sig mindre, og er allerede blevet pænere i pelsen, og er til lige ganske frisk og fræk. Men men. Jeg har lavet noget grøntmiks bestående af 20% grønsager, 10% rå svinehjerter og 10% kyllingekød. Jeg har brugt færdig hakket kyllingekød. Nu var der så en smule slim i hans afføring. Det var der også engang hvor jeg havde givet ham færdig hakket oksekød, det som vi bruger til hakkebøffer. Er der nogen der ved om der kan være en sammenhæng, eller hvad årsagen ellers kan være?

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 22-08-07 19:01

Det bedste råd jeg kan give er at prøve dig frem

Prøv at erstat farsen med noget du selv skærer i små tern så du kan blande med grøntmixen..

Vaxen

Kommentar
Fra : Sallus

Dato : 22-08-07 20:29

Hej Vaxen.
Ja der er nok ikke andet at gøre.Men ved du hvad det evt. kan skyldes? Som sagt så fungerer det rigtigt godt. Det er også som om han er blevet en gladere hund. Har brugt procent-satserne og nogle af indgridienserne fra linket til Kiplers som du henviste til.
Tusinde tak.

Accepteret svar
Fra : vaxen

Modtaget 25 point
Dato : 22-08-07 21:04

Jeg skal ikke kunne sige, hvorfor tarmsystemet producerer mere slim ved hakket kød. Men det er da muligt at det er for "skrapt" for din hunds "begyndermave".
Der går lige lidt tid før maven igen producerer enzymerne der skal til, for at omsætte det rå optimalt.

Men jeg synes bestemt, du skal sende Marie fra kiplers-siden en email med dit spørgsmål. Hun ved også, hvad der ret og vrang angående hundens afføring - og hvordan man skal fortolke det.

Dejligt at høre, at din hund ser ud til at trives på sin nye kost

Vaxen

Kommentar
Fra : Sallus

Dato : 22-08-07 21:10

Jamen jeg er også bare så glad og lettet, og sender dig mange venlige tanker kan du tro. Jeg prøver lige at maile til hende.

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 22-08-07 21:30

Tak skal du have

Godkendelse af svar
Fra : Sallus

Dato : 02-09-07 19:57

Tak for svaret vaxen.