/ Forside/ Interesser / Andre interesser / Smalltalk / Spørgsmål
10  Camillasm.. 12371
Svinetransporter
Fra : Mosebaek
Vist : 721 gange
50 point
Dato : 22-08-07 18:08

Undskyld mig,men er begrebet:Svinetransporter,ikke ved at gå op i "hat og briller".Jeg fornemmer sagens alvor,for de implicerede.Jeg skal for en ordens skyld sige,at jeg ikke har en dyt at gøre med hverken landbrug eller transport .(Murer).Men jeg synes følgende artikel er usmageligt,eller hvis den smager af noget,må det være af propaganda.Citat Landbrugsavisen:
Citat
Kvinde dræbt i ulykke med grisetransport. En trafikulykke nær Ringsted kostede onsdag formiddag en kvinde livet. En grisetransport var involveret.En kvinde er blevet dræbt i en trafikulykke med en grisetransport. Ulykken skete omkring klokken 11 på landevejen mellem Haslev og Ringsted, oplyser TV2 Øst.
Kvinden ville foretage en u-vending, men overså lastvognen, der kørte ind i siden af bilen. Chaufføren kom ikke noget til.
Grisene er på nuværende tidspunkt blevet læsset om og kørt videre til slagteriet i Ringsted.
Det er kun godt tre uger siden, at en grisetransport kostede to kvinder livet, da taget blæste af transporten og ramte den minibus, kvinderne sad i.

Kvinden her,har jo altså,selv lavet en brøler,u-vending,der koster hende livet.(Tragisk for de efterladte).Men at kæde det sammen med ulykken på Vejle Fjord broen,er skudt over målet.Vejle ulykken skyldtes,efter medie`erne at dømme,rent slendrian fra vognmandens side.Derimod må vognmanden,impliceret i denne dags ulykke,vel være uskyldig.Misforstå mig ikke,jeg bliver fandens harm,når vi ser billeder af grise,der ligger kvalt i overlæssede lastbiler.Men at slå plat på folks levebrød,sålænge det er lovligt,synes jeg er ringe.

Mosebaek.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-08-07 18:40

Det kan jeg kun give dig ret i.....

Om det var en grisetransport, en grusbil eller andet godt er fuldstændig sagen uvedkommende.....

Kommentar
Fra : dova

Dato : 22-08-07 18:41

Jo, du har helt ret, at det i det der tilfælde ikke var grisetransportchaufførens skyld....og det var nu heller ikke fordi det var en grisetransport, at den ulykke skete på Vejlebroen.

Det kunne være sket med så mange andre lastbiler der kommer ud i kraftig blæst, hvor enten selve bilen eller godset kan flyve af i uheldige tilfælde.

M.h.t. grisetransporterne (og andre dyretransporter) mener jeg man hovedsageligt burde koncentrere sig om de forhold dyrene transporteres under.

Men det kommer man desværre ikke til livs før al eksport af levende dyr forbydes.

mvh dova

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-08-07 18:44

Citat
Men det kommer man desværre ikke til livs før al eksport af levende dyr forbydes.

Den bliver lidt svær at gennemføre....

Vil du flytte slagterierne ud på gårdene ???

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 22-08-07 19:03

Citat
og det var nu heller ikke fordi det var en grisetransport, at den ulykke skete på Vejlebroen.
Fuldkommen korrekt.Det sker for alle,der ikke har styr på tingene.Vi kan bare se,hvad der ligger af tabte sager på motorvejene.Er ikke selv en helgen:Har mistet en murerbalje èn gang.En modgående sættevogn,"sugede" den op fra traileren.Der lå en bil bagved.Det gav sved på panden.Der skete heldigvis ikke noget.Siden da,har jeg altid et stykke reb med.

Mosebaek.

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 22-08-07 19:22

Øhh..Der faldt vist en "finke af panden" (eller hvad det nu hedder) for dova.
Der hælder jeg mere til refi`s anskuelse:
Citat
Den bliver lidt svær at gennemføre....

Vil du flytte slagterierne ud på gårdene ???
Jeg vil jo påstå,at over hele verden,er transport af (andre) levende dyr,en betingelse for menneskets beståen.Men det skal gøres på en ordentlig måde.

Mosebaek.

Accepteret svar
Fra : refi

Modtaget 50 point
Dato : 22-08-07 19:30

Ret skal så være ret...

Dova skrev EXPORT, jeg læste det som TRANSPORT

Sorry....

Kommentar
Fra : dova

Dato : 22-08-07 20:04

Kommentar
Fra : buch78

Dato : 22-08-07 20:39

Lige til en oplysning.

så syntes jeg ikke at ulykken på vejle fjord broen skyltes sjusk..
hængeren er ca 1,5 år gammel.. og man kan spørge sig selv om
hvornår man sidst har været under sin bil for at tjekke om noget er slidt .

der er efter min mening kørt alt for højt op med de stakkles lastbiler

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 22-08-07 20:45

Undskyld,også fra mig dova.Som konen siger:Jeg skal ha`en nr.stærkere i læsebriller.Jeg indrømmer der er en vis forskel på Eksport og Transport.

Mosebaek.

Kommentar
Fra : mulleni

Dato : 22-08-07 20:55

Den sammenligning er helt grotesk... af de to ulykker. De har jo overhovedet ingen sammenhæng. Men selvom det er en tragisk begivenhed osv. troede jeg faktisk lige, da jeg læste overskriften at den handlede om noget helt andet.

Jeg er selv kvinde, så ingen mands chuvenist her, men nogle mænd sammenligner jo også kvinder med grise, så derfor kunne jeg ikke lade være at grine af at en journalist overhovedet vil skrive sådan noget, eller skal man stille spørgsmålet er det han mener at

KVINDER = SVIN?????

det regner vi ikke med vel..

Go' debat, man kan bare høre at nogle ikke ved hvordan landbruget hænger sammen og sådan er det jo sommetider.

mvh
Mulleni

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 22-08-07 21:04

Citat
så syntes jeg ikke at ulykken på vejle fjord broen skyltes sjusk..

Jeg skal ikke dømme vognmanden på nogen måde.De eneste fakta jeg har,er de samme,som de fleste andre nok har.Nemlig fra aviser og tv.(Og de kan være af tvivlsom art).Men jeg har en bror,der har kørt smågrise transporter i ca.10 år.Jeg ved han går i bilen flere gange daglig,med højtryksrenser m.m.(Hver gang et læs er afleveret).Jeg tror altså,han med mellemrum lige kaster et blik rundt for lige at se,om det hele funker.Men jeg ved godt alt skal gå stærk,nu om stunder.

Mosebaek.

Kommentar
Fra : mulleni

Dato : 22-08-07 21:08

Citat
Jeg skal ikke dømme vognmanden på nogen måde

En ting er helt sikker, den ulykke på vejlefjord broen er manglene vedligeholdelse, og set i baglyset af den tragiske ulykke som det er, så er det GODT at det var vognmanden selv der kørte, for det er ham som har vedligeholdelses pligten på taget.
Det kan en chauffør ikke se, så må han jo se om han evt kan bringe sagen videre om det er et værksted som ikke har gjort sin pligt ordenlig.

Og sådan som din bror agere, ja det tror jeg 95% af alle vogmand som køre agere.

Mvh
Mulleni

Kommentar
Fra : buch78

Dato : 22-08-07 21:14

> Mulleni
Nu er vognmanden ikke dømt endnu..

Spørgsmålet om det er dårlig veligeholdelse eller om hængeren er fejl opbygget skal først afgøres i retten og med det tempo som de har så før vi nok først svaret engang i det nye år

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 22-08-07 21:31

Citat
KVINDER = SVIN?????

Nej,Mulleni.Kvinder er absolut ikke sammenlignlig med svin.Selvom de kan være nogle grise.
Det kan mænd sågu`osse være.(Sku`jeg hilse og sige,fra min bedre halvdel).
Men jeg er glad for,du også kan se måden,journalister bearbejder sådan en sag på:
"Vi gi`r den lige en gang grisetransport,så bliver den sku`slugt med hud og hår".
Det synes jeg er svineri.

Mosebaek.

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 23-08-07 03:33

Enig med dig Mosebaek, 2 tragiske ulykker, helt uden sammenhæng og ikke sammenlignenlige, det er tilfældig at der sker 2 færdsels ulykker, hvor dyretransporter indblandet, med kort tid imellem, men når en dyretransport forulykker, er der risiko for at de ombord værende dyr kommer til skade, kan det tænkes at journalisten har haft dette i tankerne ? (jeg har ikke set nogen af nyheds udsendelserne, kun læst om dem, på online nyheder)

Kommentar
Fra : Mosebaek

Dato : 23-08-07 08:53

Citat
kan det tænkes at journalisten har haft dette i tankerne ?

Ok o.v.n. det kan være således.Jeg tror nu det mest er "cool cash",de tænker på.De er gode til at "justere" sagen,så der kommer ekstra (grise) kød på. En fjer.....

Mosebaek.

Godkendelse af svar
Fra : Mosebaek

Dato : 23-08-07 19:15

Tak for svaret refi.
Jeg skal jo ha`lukket tråden,og er som mange gange før,i tvivl om point-givning.Denne gang er det ekstra svært,for jeg er faktisk enig med alle indlæggene.Men refi har vist haft flest indlæg.Fik rettet en "mis",som jeg også dumpede i:
Citat
Dova skrev EXPORT, jeg læste det som TRANSPORT

Men tak for alle indlæggene.

Mosebaek.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-08-07 19:27

Selv tak....