/ Forside/ Teknologi / Administrative / MS-Office / Spørgsmål
10  EXTERMINA.. 4373
XP Sikkerhedskopiering
Fra : ocorner
Vist : 728 gange
100 point
Dato : 22-08-07 12:56

Har prøvet at lave en sikkerhedskopi af system i fejlsikker tilstand men xp´s sikkerhedskopi vil ikke køre backup i fejlsikker tilstand.

Har nu kørt den som admin.
Men nu kommer mit spørgsmål?

Hvis nu min computer går ned og jeg kan starte i fejlsikker tilstand kan jeg så restore min backup?
altså køre sikkerhedskopi programmet?

Eller er det jo ikke meget ved at gøre det.

P.s backup er ikke fra computer til computer men til USB drev.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-08-07 13:21

Da du ikke kan lave den i fejlsikret kan du heller ikke indlæse i fejlsikret....

Hvad skulle logikken også være...

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-08-07 13:23

Nå - jeg misforstår vist dit spørgsmål...

Du laver en alm. backup men vil indlæse den i fejlsikret..... - korrekt ?????

Kommentar
Fra : ocorner

Dato : 22-08-07 13:34

Jep har lavet en system backup og vil høre om det så er muglig at restore den i fejlsikker tilstand.

Eller en tip til en backup program der er beder en windows som kan køre i fejlsikker.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-08-07 13:40

Du kan jo lave en repair med din CD....

Jeg tror egentlig ikke der er noget i vejen for at indlæse en backup i fejlsikret, men hvad skulle formålet være ???

Er den så syg så den "kun" fungerer i fejlsikret er det jo systemet det er galt med, og så må en repair være bedre....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-08-07 13:43

Må indrømme at jeg aldrig har prøvet det da jeg ikke ser formålet.

Men det er da nemt at undersøge....

Du starter da bare op i fejlsikret og ser om du kan indlæse den - så ved du det til en anden gang....

Kommentar
Fra : ocorner

Dato : 22-08-07 13:44

tja, men hvis det er din system restore der er i stykke det var det ved mig sidst. så er det da rart at kunne hente den fra et andet drev. Det er jo det jeg har gjort med XP backup men er jo ikke sikke på
om det virker.

Kommentar
Fra : ocorner

Dato : 22-08-07 13:46

nå må lige smutte men vil da prøve din ide når jeg kommet til bage ;)

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-08-07 13:50

Din system restore skal jo ikke ligge på harddisken

Kommentar
Fra : ocorner

Dato : 22-08-07 14:39

tihi rifi jeg skrev forkert.
Citat
tja, men hvis det er din system restore der er i stykke det var det ved mig sidst.

Skulle stå
Da min systen gik ned sidst var det i systemgendannelsen som XP selv laver der var gået i stykker så kunne ikke genskabe en tidligere version.

Kan systemgendannelsen automatisk gemmes på et usb Harddisk???

Det er jo det jeg bruger backup programmet til nu, tror jeg nok

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-08-07 14:55

Citat
Kør systemgendannelse. Du kan ikke fortryde gendannelseshandlingen, hvis du kører i fejlsikret tilstand, men du kan køre Systemgendannelse igen og vælge et andet gendannelsespunkt (hvis et sådant findes).

Citat
Startup Repair. Startup Repair er et genoprettelsesværktøj i Windows, som kan løse visse problemer, f.eks. problemer med manglende eller beskadigede systemfiler, der kan forhindre Windows i at starte. Det er placeret på Windows installationsdisken og er muligvis, alt afhængigt af din computer, også gemt på computerens harddisk. Yderligere oplysninger finder du under Startup Repair: ofte stillede spørgsmål.

Disse gælder Vista....

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 22-08-07 18:55

ØHHH!
Kan man i det hele taget lave en sikkerhedskopi af systemet mens det kører? Når maskinen arbejder kørere der processer i baggrunden hele tiden, dette betyder at der sker ændringer på systemdrevet, så jeg kan ikke lige se at man kan lave en sikkerhedskopi af det.
Det rigtige at gøre hvis du vil sikre dig at kunne gendanne systemdrevet komplet ved en total 'død', er at lave et 'image' af hele dit C-derv, med et rigtig image-program, f.eks. Symantec Norton Ghost, Driveimage fra Zyquest, eller et lignede program. Jeg tror ikke du kan bruge den indbyggede sikkerhedskopifunktion i XP til at sikre sytemet.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-08-07 19:26

Korrekt....

Systemgendannelse kan du ikke gemme "fremmede" steder....
Systemfejl skal enten rettes med repair eller gendannelse....

Et image er det ideelle, men kræver stadig at du først kan installere win og derefter programmet inden du kan indlæse imaget.....

Der arbejdes stadig, når tiden tillader det, på et system der er selvbootende og kan indlæse et image - men det er ikke så ligetil

Kommentar
Fra : disken

Dato : 23-08-07 10:51

Der arbejdes stadig, når tiden tillader det, på et system der er selvbootende og kan indlæse et image - men det er ikke så ligetil.
-----------------------------------
Acronis har da systemet.
Indsættes der en Acronis Bootdisk, booter den op i dine RAM.
Hvorefter du bare leder efter din Image fil,
som du kan have liggende på drevet eller på en DVD, eller flere.
Klikker ENTER og følger instrukser, om hvor du vil gendanne
om du vil lave andet, MENS DU ER IGANG.
Meget simpelt.
Og dit system bliver gendannet, til indholdet ''datoén'' af det ''brændte''
Det tager CA: 1 minut pr gigabyte, at gendanne et system.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-08-07 11:31

Ja - disken....

Du er inde på noget af det rigtige...

Det er godt nok DriveImage jeg forsøger med, men det er egentlig underordnet.....

Kan være jeg lige skal tjekke op på en "gammel" maskine hvor godt Acronis klarer opgaven.....

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-08-07 11:33

Helt rart at læse noget man kan forstå

Kommentar
Fra : ocorner

Dato : 23-08-07 11:48

Det lyder jo næsten som norton Ghost, kan jo også køre fra bootable enhed og hente din Image fil over netværk m.m

Har brugt metoden ved masse installation af flere computer men samme config.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-08-07 12:36

Citat
Det lyder jo næsten som norton Ghost

Ja - der er mange om buddet - men de opfylder ikke helt det der var meningen....

Jeg forstår så ikke helt at DU har et problem hvis du bruger den...

Kommentar
Fra : ocorner

Dato : 23-08-07 12:44

Det bruger jeg ikke, det var da jeg var under uddannelse og supporter skolens computer med installation.

Men det er en anden historie.

Jeg har helle ikke en problem, men spurte bare om hvordan sikkerhedskopi I XP funger.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 23-08-07 13:00

OK

Kommentar
Fra : Brassovitski

Dato : 27-08-07 08:32

Et image lavet brændt direkte ned på en stribe DVD'r med Norton ghost, kan startes direkte fra den første DVD, vel at mærke når firstboot er sat til DVD'drevet.