/ Forside/ Interesser / Hus og have / Vand og VVS / Spørgsmål
10  e.c 2605
temperaturmåling
Fra : jps6
Vist : 405 gange
20 point
Dato : 30-01-03 15:58

hvordan kan jeg fjernmåle (temperatur) min fastbrændselskedel evnt. med alarm ved feks. 80 gr.
helst elektrisk

Accepteret svar
Fra : 3773

Modtaget 30 point
Dato : 30-01-03 16:15

f. eks en Carel IRDRC. Kan køre med to følere. Kan bruges mellem -50 og +90. 4 relæer i udgange. Kan købes ved kølefirmaer. Kr 1521,- + moms

Kommentar
Fra : jps6

Dato : 31-01-03 17:45

jeg forvendtede en georg gearløs løsning til en pris hvor vi andre fattigfolk kan være med

n.b. min ide er at bruge trækstyringen som signalgiver (jeg kan desværre ikke se om det er mugligt at vise tegninger i kandu)

Kommentar
Fra : zantos

Dato : 16-12-04 15:39

en elektrisk (PT100) føler samt et tilhørende display.Føleren(på st.med knappenåls hoved) limes direktr på afgangs rør fra keddel. Pris desværre ukent. Min kommer fra industrien!!!!!!