/ Forside/ Teknologi / Internet / Sikkerhed / Spørgsmål
10  molokyle 6481
"Your privacy is in danger!"
Fra : MissXX
Vist : 1352 gange
300 point
Dato : 22-08-07 11:35

Øv, øv!

Min søsters computer har denne trojanske hest. Og jeg kan ikke komme af med den.

Hun har TDC's sikkerhedspakke, som ikke kan fjerne den. I går aftes hentede jeg Ad-Aware, som kan finde den, og fjerne den. Men lige så hurtigt som den forsvinder, kommer den igen og indtager skrivebordet! Hva' kan jeg gøre?

Venlig hilsen MissXX

Accepteret svar
Fra : miritdk

Modtaget 310 point
Dato : 22-08-07 11:37

opret dig som bruger her http://www.malwarecheck.dk/forum/ (gratis)

gå i kategorien hijackthis logs og følg vejledningen - læg derefter loggen ind samme sted

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 22-08-07 11:40

Mange trojanere kan fjernes med SuperAntiSpyware: http://www.superantispyware.com/downloads/SUPERAntiSpyware1241.exe

Her er en installationsvejledning: http://www.spywarefri.dk/manualer/superantispyware-manual.htm

Det er dog 'sikrere' at få en sikkrheds ekspert til at kigge på din computer. Følg trygt miritdk's råd

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : D9N

Dato : 22-08-07 12:01

Miritdk ja men nu stiller hun spørgsmålet her, så prøv dog at hjælpe hende her istedet ??

eller giver det ikke trafik på jeres site ??

MissXX
inden du skal ud i de større opgaver, så prøv at scanne med denne ..
http://www.xblock.com/download/xclean_micro.exe

og evt også med Ewido
http://download.ewido.net/ewido_micro.exe

samt installer Superantispyware
http://www.superantispyware.com/downloadfile.html?productid=SUPERANTISPYWAREFREE
den skal du huske at opdatere, lukke den ned, og starte den op igen, og så opdatere den på pop op boksen ved uret , og så scanne med den, den er gratis, og vil beskytte dig mod en del spyware ...

vh
D9N

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-08-07 12:05

Da spørgsmålet er lagt i sikkerhed så vent bare.....

Arlet eller stl_s skal nok dukke op.....

I mellemtiden kan du så hente hijackthis fra linket......

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 22-08-07 12:13

Stl_s har en guide i hvordan i lægger en log på Kandu: http://sptlarsenserious.googlepages.com/HijackThis Hijack This kan også hentes i dette link

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 22-08-07 12:36

D9N Du er da for viderekommene .

Trafik på Malware Check er da ligemeget. Siden er gratis. Det primære er at brugeren får hjælp, og så er det da være lige meget hvor det foregår.

Hvorfor skal du iøvrigt altid blande dig i andres svar ? Kom med dine egne forslag, og lad være med at blande dig i andres forslag.

Kommentar
Fra : MissXX

Dato : 22-08-07 13:17

Tusind tak for jeres svar indtil videre.

Jeg prøver jeres forslag når jeg kommer hjem, er på arbejde lige nu.

For mig er det ligemeget hvordan jeg får hjælp, bare jeg kommer af med problemet!

Kommentar
Fra : D9N

Dato : 22-08-07 13:56

stl_s
Citat
D9N Du er da for viderekommene .

Trafik på Malware Check er da ligemeget. Siden er gratis. Det primære er at brugeren får hjælp, og så er det da være lige meget hvor det foregår.

Hvorfor skal du iøvrigt altid blande dig i andres svar ? Kom med dine egne forslag, og lad være med at blande dig i andres forslag.

jamen det er så din mening, men hvis det er ligemeget, hvorfor så flytte spørgsmålet her fra til din side ? og du har ikke hjulpet MissXX i denne tråd endnu .. jeg har på intet tidspunkt blandet mig i dit svar i dennne tråd, men givet mit bud på en løsning så MissXX kan komme videre hurtigst muligt ... med hensyn til din markedsføring, så koster det bruger på Kandu.dk og dermed slagtes sitet ... og så kan du jo klappe i hænderne over det ...

D9N

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-08-07 14:02

Citat
så koster det bruger på Kandu.dk og dermed slagtes sitet ... og så kan du jo klappe i hænderne over det ...

Nu er du sgu lidt langt ude....

Der går absolut INTET fra Kandu.....

Og lad os så stoppe den smalltalk inden spørgeren bliver jaget væk - så er der jo gået noget fra Kandu

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 22-08-07 14:18

D9N jeg fatter ikke at du gør sådan et problem ud af det. Du er jo selv forumadmin, og så må du da vide, at der nogle gange bliver linket videre. Det sker da masser af gange i mange fora, hver eneste dag. Der går da ikke noget fra nogen af den grund.

Hvad er det for en markedsføring du snakker om ? Jeg gentager lige Malware Check er gratis.

Og hvorfor skulle jeg prøve at "slagte" Kandu, og klappe i hænderne over det ? Hvor i alverden får du de besynderlige tanker fra ?

Kommentar
Fra : chaufrat

Dato : 22-08-07 14:27

Hej stl_s!!

TAK for din altid sobre måde at være på + din store hjælpsomhed nu og da du var en del af Spywarefri.dk

Hilsen fra chaufrat

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 22-08-07 14:34

Tak til dig Chaufrat

Kommentar
Fra : D9N

Dato : 22-08-07 14:48

Stl_s jamen hvorfor hjælper du dem så ikke her ... be dem smide deres Hijackthis logs her istedet ... istedet for at flytte dem over på et andet site, hvor de skal oprette en bruger, oprette endnu et spørgsmål, for at få hjælp ... og næste gang så bruger de så det site istedet, og dermed er brugeren væk fra Kandu.dk

og ja jeg er forum admin på andre sites, og der er det ikke tilladt at flytte problemerne væk fra ..

et er at linke til programmer, løsninger osv.. men det er bare ikke det der er sket her ... og så hedder det markedsføring

D9N

Kommentar
Fra : chaufrat

Dato : 22-08-07 15:01

Jeg er helt sikker på at stl_s selv kan besvare det spørgsmål du stiller D9N. Nu er det jo ikke hvad denne tråd handler om!!! Men som bruger af :

http://www.malwarecheck.dk

Synes jeg det er en god ide at komme ind på en side der informerer lidt om diverse problemer + informerer om de værktøjer man kan bruge inden man sender sin log ind!! Det gør det jo lidt nemmere for den der skal hjælpe dig med problemet.

Jeg kan MEGET anbefale malwarecheck.dk!!

Jeg er en ganske almindelig bruger uden nogen særlig større viden om PC mm!!

MVH chaufrat

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-08-07 15:07

Må også indrømme at som tingene her udvikler sig er spørger bedre tjent med at besøge www.malwarecheck.dk

Der er FRED og RO til at løse problemet UDEN indblanding...

Kommentar
Fra : D9N

Dato : 22-08-07 15:10

tja ingen af jer har hjulper MissXX endnu ..

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 22-08-07 15:15

D9N Hvorfor beder du ikke selv om en HijackThis log. Du kan jo godt der, siger du jo .

Citat
og ja jeg er forum admin på andre sites, og der er det ikke tilladt at flytte problemerne væk fra ..

Ok, jamen der laver DU reglerne, selv om jeg syntes de er besynderlige. Under alle omstændigheder er viderelinkning ikke forbudt på Kandu.

Undskyld mig, men jeg begriber stadigvæk ikke, at du bebrejder Kandu`s brugere, at de linker andre brugere videre til mit site, eller alternativt Spywarefri. De gør det vel, fordi brugeren der kan få hjælp i fred og ro, uden alle disse endeløse diskussioner her.

Hvis du vil kalde det for markedsføring, så ok. Jeg kan ikke få øje på det.

Kommentar
Fra : refi

Dato : 22-08-07 15:15

Det er også svært at hjælpe folk der ikke er tilstede

Så tak du dig selv for udviklingen

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 22-08-07 15:20

Nu vi snakker om markedsføring, og links til egne sider http://www.find-unlocker.dk/index.php/index.html

Og så reklamefinancieret

Kommentar
Fra : chaufrat

Dato : 22-08-07 15:20

Kan vel ikke undre at jeg er enig med stl_s! Jeg har ikke viden så jeg kan hjælpe MissXX derfor anbefaler jeg narturligvis et sted hvor jeg er blevet hjulpet. Kan ikke se noget galt i det. Det det handler om er jo at blive hjulpet. Mener jeg. Andre kan have en anden mening og det er da helt OK

MVH chaufrat

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 22-08-07 15:26
Kommentar
Fra : D9N

Dato : 22-08-07 15:31

stl_s øh det er så ikke min side, men en side hvor man kan finde en unlocker hvis man har en telefon der skal åbnes, og jeg henviser udelukkende til siden, når der ikke er en gratis løsning til unlock ...

så det var et skidt eksempel *S* kig evt i min historik ...

D9N

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 22-08-07 15:36

Din egen eller ej, der er da et fedt bannerlink til denne side på den http://www.d9n.dk/

Se, nu fik du noget reklame her. Er du ikke glad

Kommentar
Fra : D9N

Dato : 22-08-07 15:43

og ?? jeg henviser stadig på INTET tidspunkt til min side ... men hjælper folk HER ... det gør du stadig ikke ...

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 22-08-07 15:50

D9N stl_s er ikke uden grund - blandt andet - toppen i sikkerhed på kandu - og andre fora - så hjælpsomheden er der ikke noget galt med - doh !!!!

Top 10 brugere
Sikkerhed # Navn Point
1 stl_s 27778
2 arlet 24077
3 miritdk 12264
4 als 8451
5 tedd 8112
6 BjarneD 7338
7 pallebhan.. 5383
8 briani 4242
9 molokyle 3816
10 refi

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 22-08-07 15:51

D9N flyt lige øjnene ud til venstre på siden. Jeg er ifølge statistikken, den der har hjulpet mest på Kandu i sikkerhedskategorien.

Iøvrigt henviser jeg kun selv til min egen side, når brugeren har brug for en vejledning fra den.

Men det kan du vel også gøre et stort problem ud af.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 22-08-07 15:58

for i øvrigt

hvis du D9N synes det er så forrædderisk at linke - så var det mig og ikke stl_s der linkede.

Desuden - hvorfor gør du ikke vrøvl over molekyles link til spywarefri ???? (som desuden ER en kommerciel side da de yder hjælp mod betaling og sælger produkter)

Kommentar
Fra : D9N

Dato : 22-08-07 15:59

Citat
Iøvrigt henviser jeg kun selv til min egen side, når brugeren har brug for en vejledning fra den

Ævl ...

kan du ikke se MissXX's log her på siden ?? kan du ikke guide hende her på siden ??

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 22-08-07 16:03

Hvad handler denne tråd om+?

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 22-08-07 16:06

Tråden handler om ævler.

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 22-08-07 16:07

Citat
kan du ikke se MissXX's log her på siden ?? kan du ikke guide hende her på siden ??

Kan du ikke selv gøre det ? Du mener jo du er kvalificeret til det . Jeg skal ikke forstyrre dig.

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 22-08-07 16:09

Citat
- Ubesvarede 4
- Besvarede 11
- Annullerede 12
- Slettede 0
Ialt 27

En mis som er hundemassør, dog (ikke dog) ikke god til at lukke
sine spørgsmål.

Kommentar
Fra : Manse9933

Dato : 22-08-07 16:11

Annullerede 12
Det forstår jeg godt,det nye kandu,alt andet end spørgsmålet

Kommentar
Fra : D9N

Dato : 22-08-07 16:15

jamen Stl_s det er jo netop det jeg har gjort ... læs mit første svar ...

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 22-08-07 16:18

hvad så når resterne skal væk så skidtet ikke dukker op igen ??? kan du klare den D9N ???

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 22-08-07 16:18

Jeg ser ikke, at du beder om en log .

Kommentar
Fra : D9N

Dato : 22-08-07 16:22

nej men henviser til de programmer som fjerner hendes problem ... ergo en løsning her, ikke en flytning af hendes spørgsmål ...

Kommentar
Fra : MissXX

Dato : 22-08-07 16:39

Tak skæbne, bølgerne går højt her!

Jeg takker mange gange for jeres iver.... Og går i gang med at løse problemet inden længe, Jeg har oprettet mig som bruger på www.malwarecheck.dk hvor jeg så satser på lidt mere kvalificeret hjælp. Skal lige have en ostemad og en kop kaffe, så jeg kan gå i gang med at lave den der log.

Og tak til Teil, som åbenbart går op i mine spørgsmål, og virkelig gør en indsats for at hjælpe....

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 22-08-07 16:41

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 22-08-07 16:41

Velbekomme mis

Kommentar
Fra : MissXX

Dato : 22-08-07 16:51

Så skulle loggen være lagt ind....

Kommentar
Fra : Daxxa

Dato : 22-08-07 17:34

Hold da kæft en omgang ævl

Kommentar
Fra : Millister

Dato : 22-08-07 18:13

Synes man ser flere og flere eksempler som det her....

Folk er begyndt at oprette tråde bare for at hakke på hinanden...

Det er ikke godt for Kandu....

kan i ikke skændes over pm'er

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 22-08-07 18:54

Indrømmet, det er ikke særligt klædeligt for kandu, det her. Normalt har jeg slet ikke lyst til at deltage i sådan noget, men syntes jeg var nødt til at kommentere.

Kommentar
Fra : arlet

Dato : 22-08-07 19:51

Så fik vi renset MissXX´s maskine, så den kører godt igen..

MissXX -> Jeg syntes at du skal give pointene til Miritdk, som lagde henvisningen til Malware Check, for der kunne du få renset din computer uden støj fra nogle, der ikke har meget forstand på hvad de snakker om..

Kommentar
Fra : MissXX

Dato : 22-08-07 19:57

Ingen tvivl, disse points skal gå til Miritdk!

Men jeg kunne også godt tænke mig at belønne I to andre, som har taget det hårde slæb med mig. Vil I tage imod disse points?

Kommentar
Fra : arlet

Dato : 22-08-07 20:00

Nej, det vil jeg ikke

Miritdk har fortjent dem, jeg har point nok..

Bare glad for at kunne hjælpe

Kommentar
Fra : stl_s

Dato : 22-08-07 20:00

Points betyder ikke noget for mig. Hovedsagen er at dit problem blev løst

Kommentar
Fra : ocorner

Dato : 22-08-07 20:00

av, hvor har i travlt, jeg syntes der er dejlig vi slipper for de lange hijackthis logs.

Dem er jo ikke ret mange der får noget ud af det, så helt i orden med mig der bliver linket til en side, hvor det høre til.

Hvis der opstår noget nyt som vi alle har brugfor andgående malervare m.m kommer det jo i tips fra de godt sikkerheds/virus folk så hvor er problemet.

Kommentar
Fra : D9N

Dato : 22-08-07 20:00

Lol arlet og hvad var kuren så ?

ud over i tog smitfraudfix først ??

men humor er det da...

D9N

Kommentar
Fra : arlet

Dato : 22-08-07 20:05

D9N -> Kuren var at missxx havde en smitfraud infektion, som skal tages med et, ja rigtig gættet smitfraudfixet

Kommentar
Fra : MissXX

Dato : 22-08-07 20:08

For mig, som er ganske almindelig bruger at både en PC samt Kandu er SmitFraudFix en by i Rusland. Derfor var "kuren" perfekt til mig. Og jeg er glad for at der findes folk, som straks hjælper når man har et specifik problem i stedet for at starte en diskusion!

Bedre hjælp, end den jeg har fået, tvivler jeg på at jeg har kunnet få andetsteds.

Jeg lukker lige spørgsmålet lidt senere, det er sku meget morsomt at følge D9N's brok!

Til Teil >>> Denne gang lukker jeg spørgsmålet, hvis du skulle være i tvivl.... Nu er jg jo så også fået løst mit problem, i forhold til andre situationer.

Kommentar
Fra : Millister

Dato : 22-08-07 21:26

Det er da utroligt som du bliver ved D9N...

Citat
Jeg lukker lige spørgsmålet lidt senere, det er sku meget morsomt at følge D9N's brok!

men nu står den vist på fri brok..

Kommentar
Fra : o.v.n.

Dato : 23-08-07 03:02

Jeg forstår godt at MissXX flyttede til et andet forum en sådan log kunne også være lagt her på Kandu, det er sket masser af gange og spørgeren har fået kvalificeret hjælp, af stl_s for eksempel, men skal Kandu til at være et forum, hvor alle hakker på alle, ja så gider jeg ikke være her venter lidt endnu og ser om ikke stormen lægger sig

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 23-08-07 10:20

tror stormen har lagt sig storm og missXX fik en undskyldning oven i hjælpen

Godkendelse af svar
Fra : MissXX

Dato : 23-08-07 12:49

Tak for svaret miritdk.

Din besvarelse har været så god, at jeg blev nødt til at give dig lidt flere points.

Skrevet af D9N:

Citat
...med hensyn til din markedsføring, så koster det bruger på Kandu.dk og dermed slagtes sitet ... og så kan du jo klappe i hænderne over det ...

Tja... Men jeg startede her på Kandu.dk. Og gennem dette forum blev jeg guidet videre, så jeg kunne få løst mit problem. Uden Kandu.dk havde jeg ikke anet hvad jeg skulle gøre.

Tak til alle jer, som har forsøgt at hjælpe og vejlede mig.

Kommentar
Fra : miritdk

Dato : 23-08-07 17:57

orv altså - missXX - du har været bruger siden 2003 og blev slet ikke forskrækket helt ud af kandu - der kan man bare se

(gad vide om jeg fik straffepoint her for dårlig opførsel )

have a nice rest og the day