/ Forside/ Teknologi / Multimedie & design / Fonts / Spørgsmål
10  Bille1948 320
link til fonde i microsoft word?
Fra : NinaM
Vist : 686 gange
100 point
Dato : 30-01-03 15:10

Er der en side hvor man let og overskueligt kan se de forskellige fonte der er tilgængelige i microsoft word? Jeg vil gerne have dem på en side så man ikke skal bruge tid på at klikke rundt, og listet med navnet på font og hvorvidt den er truetype eller ej.

Kommentar
Fra : NinaM

Dato : 30-01-03 15:11

mente fonte ikke fonde...

Kommentar
Fra : lillemig

Dato : 30-01-03 15:22

Foreslår du søger på www.google.com og skriver "fonte" eller "skrifttyper" markerer danske sider. Jeg kan sagtens finde nogle men foreslår du selv ser/vælger dem

Kommentar
Fra : zonker

Dato : 30-01-03 17:16

Hej Nina

Det er faktisk ubegrænset, da du jo selv har mulighed for at installere adskillige ekstra fonte.

Hvis du bruger windows XP ligger de installerede fonte i :

start -> indstillinger -> kontrolpanel -> skrifttyper

Sådan som jeg læser dit spørgsmål spørger du om hvilke fonte du har installeret og hvis det er det du mener, kan du ikke bruge ovenstående svar til noget, da de kun henviser til links med fonte du kan downloade og ikke som allerede er installeret ?

Kommentar
Fra : NinaM

Dato : 30-01-03 20:42

Jeg har vist ikke formuleret mit spørgsmål særlig klart, beklager, prøver igen.
Det jeg gerne ville var at få et overblik over de mest almindelige fonte.
Altså lidt sådan som ved dette link:
http://www.f-data.dk/fonts.htm
Det er klart og overskueligt, men jeg ville gerne have en lidt længere liste (fx. de 30-100 mest brugte, læsbare fonte som også indeholder æ ø å, gerne med eksempler i fed og kursiv) og med det sande navn for fonten lige ved siden af. Sådan cirka. Jeg vil gerne have et direkte link. Google er forsøgt, men jeg drukner i NEW FONTS!, FREE FONTS! etc og jeg bliver gammel og grå inden jeg får kigget alle de sider igennem. Ellers tak.

Kommentar
Fra : fusses

Dato : 30-01-03 23:11

Hej Ninam

Hvis du har mulighed for at opgrader til word 2000. Her bliver alle fronts vist, når man vil se hvad man har liggende ved at klikke på fronts !!

fusses

Kommentar
Fra : fusses

Dato : 30-01-03 23:15

ups fonts.....

Accepteret svar
Fra : fusses

Modtaget 100 point
Dato : 31-01-03 19:32

Hej igen Ninam

Fandt dette lille god program til dig X-Fonter

http://users.pandora.be/eclypse/

Efter downloadning kan du sorter alle dine fonts....alså dem du ikke "kan" læse mm

Håber dit problem ér ved at være løst!!

fusses

Godkendelse af svar
Fra : NinaM

Dato : 24-02-03 21:19

Tak for svaret fusses.