/ Forside/ Interesser / Helbred / Ernæring / Spørgsmål
10  erling_l 304
Sukker/fedt-fri-kur. Vær med?
Fra : Nanabanana
Vist : 792 gange
100 point
Dato : 22-08-07 00:14

Halløj.
Vidste ikke helt, hvad overskriften skulle være! Nå... MEN:
Er der nogle kandu-mennesker, som vil være med til i en måned ikke at spise slik, chokolade, chips, kage, popcorn etc? :) Det fik jeg lige lyst til, så nu har I chancen for at være med... Lav selv den usunde liste længere... :)
Dette er egentlig ikke et spørgsmål, hvor jeg kan acceptere det rigtige svar, men... trænger til lidt motivation - og det får man, hvis man er flere om at gøre det sammen.
Jeg starter i morgen. :)

Kommentar
Fra : jeb3

Dato : 22-08-07 06:45

Hejsa...

Jeg startede faktisk i mandags, så jeg er bare med

Holder du så denne tråd åben til fælles brug og erfaringsudveksling?

Me husk, at tørrede bababchips indeholder en hel del sukker.. :´-(
Dem elsker jeg. Men holder mig på måtten

Kommentar
Fra : jeb3

Dato : 22-08-07 06:45

Men lige en ting...

VI skal have lidt fedt, for at hjernen kan fungere.
Men jeg spiser kun rapsolie til madlavning. Ingen smør eller andet.

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 22-08-07 11:19

Ja, husk endelig, at hverken sukker eller fedt må tages hundrede procent væk fra kosten..

Sukkeret skal bare ikke være hvidt sukker, sparsomt med frugtsukker (her skal man vælge, for de sukkerfyldte frugter - blandt andet modne bananer og tørrede frugter er fremragende kalium-kilder og calium er noget vi med vores saltforbrug har rigtig godt at få masser af for at vores celler fungerer ordentligt). Masser af komplekse sukkerstoffer (kulhydrater fra grøntsager).

Fedt - vores nerveceller er belagt med fedtstof og dette fedtstof bevirker, at neuronerne kan springe fra sted til sted - jo mere man tærer på dette fedstof, jo langsommere kommer nervesystemet til at virke... Det er bestemt ikke ønskeligt, derfor SKAL kroppen have ihvertfald 60 g. fedt i døgnet.

Men klart - ingen mennesker har brug for chips og lakridser (chokolade er noget heeeeelt andet - det er jeg HELT sikker på er et must for mennesket )

God fornøjelse med det! (Jeg hopper ikke på her - jeg er lige startet på prednisolonkur og aner ikke, hvad det fører med sig, så jeg skal ikke afgive nogle løfter. Det ville dog være sundt specielt under de omstændigheder)

Vaxen

PS til Nana: Håber du har det godt
Husk masser af det gode

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 22-08-07 12:18

Hvordan skal det organiseres?
Citat
trænger til lidt motivation - og det får man, hvis man er flere om at gøre det sammen.

online fællesskab, ok vi ser da ikke dellerne.

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 22-08-07 14:49

Hvadeøh...

Hvad måler og vejer du egentlig, Nanabanana?

Er målgruppen overvægtige, der vil blive normalvægtige.

Eller normalvægtige, der gerne vil være tyndere..?

Eller slanke, der...........

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 22-08-07 15:01

Det er nemlig det, Birgitta

MEN - Selv den sidste gruppe har godt af ikke at spise hvidt sukker og slik - hvis kalorierne til gengæld indtages på den sunde måde i stedet for...

Ingen tvivl om, at hun godt ved det , Vel Nana?

Vaxen

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 22-08-07 15:20

...den sidste gruppe spiser næppe slik...

ELLER andre kalorier.

--Jeg prøver bare at få afdækket hvilken kategori Nanabanana hører til...
Eller andre deltagere.

Hvis jeg selv skulle deltage så ville jeg tilhøre den 2. gruppe: BMI på 25, -vil da gerne tabe 5-10 kilo. Højde 182 og vægt 83.

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 22-08-07 15:41

Citat
...den sidste gruppe spiser næppe slik...

ELLER andre kalorier.

Det er langt fra rigtigt.... Mange i denne gruppe spiser meget mere end både du og jeg tilsammen
Spørgsmålet er, hvad der sker bagefter..

Vaxen

Kommentar
Fra : Birgitta

Dato : 22-08-07 15:46

vi tænker på forskellige grupper...

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 22-08-07 15:50

Det er jeg ikke så sikker på at vi gør...

Kommentar
Fra : Nanabanana

Dato : 23-08-07 17:41

jeb3: Godt du er med! ja, jeg holder "spørgsmålet" åbent, så vi kan motivere hinanden! :) Sund olie, avocado, nødder, fede fisk og andet sundt fedt er ok. Det fedt, jeg snakker om, er fedtet fra smør, kager, chokolade etc.

Vaxen: Halløj... Lang tid siden... Tja... det går godt. Har desværre taget på. Typisk, ik?
Til dit andet spørgsmål...: jo... det ved jeg skam godt. hm...

Teil: Skal du se mine deller, før du får motivation?

Birgitta: Man behøver ikke gå på sukker/fedt-fri kur for at tabe sig. Vi fylder os med bras, så lidt sundhed ville passe fint i min krop.

Til Birgitta og Vaxen: vil I ikke være rigtig søde at tage diskussionen et andet sted? Vaxen? Please... for min skyld?

Kommentar
Fra : Nanabanana

Dato : 23-08-07 17:42

Og for resten jeb3: Så lad os starte! ;)

Kommentar
Fra : jeb3

Dato : 23-08-07 19:57

He he.

Jeg gør det ikke kun for at tabe mig, men mest for at blive sund, og leve måske et par dage længere.

Alle ungerne er med på idéen, bortset fra en enkelt.

Men jeg er gået et skridt videre.... Har ikke fået kaffe hele ugen Til gengæld har jeg ikke været så tung i hovedet, som ellers efter en lang dag foran computeren med kaffe ved siden af.

På arbejde har jeg gulerødder, riskager som jeg brækker lidt i stykker, diverse frugter og rosiner.

Jeg savner egentlig ikke sukker og fedt ----- endnu

Hvedebrød har vi også droppet - næsten. Vi er enige om at søndag må vi få hjemmelavede rundstykker, men ellers har jeg bagt en masse lækkert rugbrød, og rugboller.

De smager forrygende.

Kommentar
Fra : Nanabanana

Dato : 23-08-07 20:59

Hjemmebag er altid godt! Er også begyndt at bage rigtig meget til glæde for alle
Men ja... sidst jeg tog en sundhedskur som denne, blev jeg også dejlig klar i hovedet, fik renere hud og sov bedre. Så det kan betale sig! ;)

Kommentar
Fra : vaxen

Dato : 23-08-07 22:28

Nana - selvfølgelig skal tråden ikke spoleres - Ikke en lyd mere off topic herfra

God fornøjelse alle sammen

Vaxen

Kommentar
Fra : Nanabanana

Dato : 23-08-07 23:14

Tak Vaxen - du er en super kandubruger!