/ Forside/ Teknologi / Udvikling / C/C++ / Spørgsmål
10  strarup 270
god manual (hardware)
Fra : jedi_bjerre
Vist : 416 gange
50 point
Dato : 21-08-07 22:03

Hey har lige fået programmering på htx, og vores lærebog er pænt sagt noget L***(out-of-date idg).
Så er der nogen som kan anbefale en god manual/lærebog, skrevet på dansk, og let at læse?
Hilsen Thomas

Kommentar
Fra : jlfrid

Dato : 21-08-07 22:06

http://nyttf.dk/?pagetype=book&vareid=57123772

Her er der en læreog i struktureret programering - oven i købet på tilbud....
Lidt om bogen:

"Object Pascal med Delphi" giver læseren en grundig introduktion til den del af udviklingsmiljøet Delphi, der vedrører programmering af konsol-applikationer, det vil sige programmer der afvikles i tekstbaserede vinduer.

Programmering drejer sig ikke kun om at lære syntaksen for et sprog. Det handler nok så meget om at lære at konstruere algoritmer, der løser en given opgave effektivt og hurtigt. Derfor er der gennem hele bogen lagt stor vægt på at tage stilling til konkrete problemer: Et problem med datalogisk indhold introduceres, der foretages efterfølgende valg af datastrukturer, og derefter formuleres der algoritmer med henblik på at løse problemet ved struktureret programmering i Pascal. Netop Pascal er med sin gennemtænkte syntaks særdeles velegnet til algoritmisk programmering, og det er uden tvivl det bedste programmeringssprog for begyndere.

Kommentar
Fra : BertelBrander

Dato : 21-08-07 22:47

Jeg har aldrig mødt nogen læsevenlige C++ bøger skrevet på dansk.
Hvis det er C++ i almindelighed:
http://www.acceleratedcpp.com/

Du skriver hardware i overskriften, er der noget specielt du tænker på?

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 22-08-07 04:08

Danske lærebøger om C++ er en mangelvare !!!

Her er lidt på engelsk:

http://www.cplusplus.com/doc/tutorial/

http://www.cprogramming.com/tutorial.html

</MOLOKYLE>

Kommentar
Fra : jedi_bjerre

Dato : 22-08-07 21:58

okay, kan godt være der findes fine andre programmer til programmering, men nu har min skole valgt at anvende C++, så det skal vi, jeg ved at der findes en PDF udgave af IDG bogen, jeg giver pointene til den første som gir det korrekt link, har jeg besluttet efter at have fået af vide at bøgerne er i mangelvare