/ Forside/ Interesser / Fritid / Andet fritid / Spørgsmål
10  Klaudi 3672
Snus/Skrå.
Fra : Sygate
Vist : 13502 gange
111 point
Dato : 21-08-07 21:54

Kan det passe at man ikke må købe snus tobak i Danmark i portioner?
Guderne må vide hvorfor. Men er der nogle mennesker herinde der ved det?

Hvad er skrå så?

Og hvordan bruger man skrå?

Så var der en anden gut der bildte mig ind at man i udlandet kan få snus man sniffer op i næsen helt bogstavligt. Deraf navnet.. er det også korrekt?

Ja mange spørgsmål i et

Håber der er en der kender lidt til det..

Kommentar
Fra : Teil

Dato : 21-08-07 22:01

Du kan købe det hele i sverige.

Kommentar
Fra : jlfrid

Dato : 21-08-07 22:03

Hejsa,

Du kan læse en hel del om tobakkens historie på denne side

http://www.orlik.com/sw475.asp

ja... det blev "sniffet" op i næset - deraf navnet snustobak - utroligt men sandt! hihi

Kommentar
Fra : alimak

Dato : 21-08-07 22:21

Skrå er en slags tobak der ser ud som lakris. som man tygger på eller lægger bag leben.Det sælges i dk som Oliver Twist.
Du kan læse om det her:http://pressport.dk/pressrelease_read.asp?ID=1320
alimak

Accepteret svar
Fra : jakjoe

Modtaget 111 point
Dato : 22-08-07 01:48

Snus på norsk.
En fortælling om fordele og ulemper ved brugen af snus.

http://home.no.net/skolisse/faktaom1.htm

Mere snus
http://snusguide.wordpress.com/
http://www.snusforeningen.dk/forside.htm

Kan det passe at man ikke må købe snus tobak i Danmark i portioner?
Ja det siger loven.
Citat
Lov om fremstilling, præsentation og salg af tobaksvarer

§ 19. Salg af pulveriseret tobak i form af snus pakket i porøse portionsbreve eller lignende til indlægning i mundhulen er ikke tilladt.

Guderne må vide hvorfor. Men er der nogle mennesker herinde der ved det? Ja

Hvad er skrå så? Forklaring på skrå og snus.

Citat
Snus og skrå

At tygge tobak har været brugt af menneskeheden i 7000 år.

Nutidens skrå består af tobaksblade, tilsat en række sødestoffer såsom honning, lakrids og rom.

Snus er tobaksblade, som tørret og skåret eller pulveriseret, hvorefter de er tilsat menthol, pebermynte olie, kamfer og udtræk af f.eks. roser.

Og hvordan bruger man skrå? Det skal tygges.

Nu fik jeg vist det hele med.

mvh
jakjoe

Kommentar
Fra : molokyle

Dato : 22-08-07 05:15

Jeg bruger skrå når jeg opholder mig steder hvor der er rygeforbud og jeg vil bestemt IKKE anbefale at tygge en skrå ... ihvert fald ikke før at den er ved at være 'udtjent'.

Skråen lægges mellem kind og gumme og afgiver dermed langsomt sin smag og virkning. Det er giver faktisk en 'bedre' virkning i form af at tage rygetrang end div. 'kunstige' midler som nikotintyggegummi, -spray, -pastiller, -plastikrør og hvad 'afvendingsbranchen' nu finder på af mere eller mindre vellykkede ryge-alternativer. ( Det meget effektive nikotinplaster undtaget !)

Når skråen er ved at være 'færdig' efter ca. 15-20 minutter kan man hive den sidste smag og virkning ud ved at tygge på resterne.

Oliver Twist Original ...er en udmærket skrå.

I Sverige er snus noget 'andet' end i danmark. Det er en klæbrig sort tobaksmasse, der benyttes præcis som skrå i Danmark. ( Kys en svensk pige på discotek, så vil I vide hva' jeg mener )

'Rigtig' snus (til næsen) har jeg prøvet et par gange, men de sorte snotklatter det adstedkommer er nu ikke ligefrem nogen æstetisk nydelse for hverken brugeren eller andre.

</MOLOKYLE>

Godkendelse af svar
Fra : Sygate

Dato : 22-08-07 21:37

Tak for hjælpen allesammen.

Kommentar
Fra : jakjoe

Dato : 22-08-07 22:09

Jeg har ikke prøvet snus eller skå.....jo, den lille "dameskrå"...
kan ikke huske navnet...der er mange år siden.

Siger tak.

mvh
jakjoe