/ Forside/ Teknologi / Telekommunikation / ADSL / Spørgsmål
10  CLAN 640
Server med speedstream 2601 router
Fra : wirco
Vist : 402 gange
25 point
Dato : 13-09-01 08:54

hej..

Jeg vil gerne aktivere nogle porte på min router så jeg kan lave spil servere.. primært Rune..
Jeg har været inde på min routers adresse og prøve at intaste forskellige data i specielle internet applikationer,
men det virker ikke...??
Er der nogen der ved hvordan osv man får det op at køre..??
TDC yder selvfølgelig ikke support på hvordan man sætter deres egen router op!! Det er jo klart :(( Det ville også være og strække den!!

Mvh

michael

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 13-09-01 09:23

It seems wirco wrote:
>TDC yder selvfølgelig ikke support på hvordan man sætter deres egen
>router op!! Det er jo klart :(( Det ville også være og strække den!!

Spørg i TDC's interne grupper. De hedder tele.*

--
Simon Skals <spam@gid.dk>
"Never attribute to competence what can adequately be explained by luck."

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 13-09-01 12:06

"wirco" <wirco.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
news:ZGYn7.8080$9V5.429278@news000.worldonline.dk...

> TDC yder selvfølgelig ikke support på hvordan man sætter deres egen
> router op!! Det er jo klart :(( Det ville også være og strække den!!

Aner en hvis ironi? TDC skal da ikke yde support på at sætte alle folks 100 vis af sære programmer,
spil og netværk op. Og ja , det ER klart.

*Xray

Kommentar
Fra : Nyhedsbruger

Dato : 16-09-01 23:54

Ser ud til vi snart skal tilbage til den gamle 'gratis pizza med Netexpres'
diskussion igen.

--
Jeg repræsenterer med denne udtalelse mig selv og ikke TDC Internet
"*Xray" <mrsmooth@nospam.privat.dk> skrev i en meddelelse
news:9nq3ub$q27$1@sunsite.dk...
>
> "wirco" <wirco.news@kandu.dk> skrev i en meddelelse
> news:ZGYn7.8080$9V5.429278@news000.worldonline.dk...
>
> > TDC yder selvfølgelig ikke support på hvordan man sætter deres egen
> > router op!! Det er jo klart :(( Det ville også være og strække den!!
>
> Aner en hvis ironi? TDC skal da ikke yde support på at sætte alle folks
100 vis af sære programmer,
> spil og netværk op. Og ja , det ER klart.
>
> *Xray
>

Accepteret svar
Fra : Dennis.J

Modtaget 25 point
Dato : 21-09-01 17:33

Har du været inde og slå Hostmapping / NAT til i routeren ?og angivet hvilken IP den pc har som spillet ligger på ?

DJ

Kommentar
Fra : munkstrup

Dato : 28-11-01 09:08

Har du fået løst problemet.

jeg har det samme problem

Kommentar
Fra : wirco

Dato : 29-11-01 17:56

Til dem som spiller smarte over mit spørgsmål!!!!!
Nej det er IKKE klart at de ikke yder support..!!!
Det har ikke en skid med mærkelige programer at gøre.. det drejer som om at aktivere nogle porte et sted i deres software ting som følger med til deres router. Og når man sælger en vare med tilhørende funktioner, skal de sku da også yde support på deres eget lort!
Hvad der er klart er at de selvfølgelig ikke kan hjælpe mig med hvilke porte det drejer sig om. Men da i høj grad hvor og hvordan man bruger deres "smarte" side... men tak for hjælpen ellers..... FJOLSER!! (Xray/Johnny Bjergged)

Ja det har jeg.. du skal skrive dit spils port nr i udp i specielle internet funktioner :)
Munkstrup

Kommentar
Fra : brain

Dato : 17-12-01 14:56

hej...
jeg har samme problem med en speedstream 2601 til en counterstrike server...
jeg har opdateret routeren i henhold til opasias hjemmeside, men når hostmapping er slået til er der væsentligt DÅRLIGERE ping, en hvis man feks kører med en PPPoE client....jeg ringede derfor til Teledanmark for at høre på dette, og efter at være blevet stillet om en 2-3 gange (som sædvanligt), fik jeg det gyldne svar...sådan er det bare, sagde en af de "kloge" hoveder inde på deres hotline....problemet er der dog ikke hvis man nøjes med at åbne de porte som halflife bruger...mærkeligt nok...forklaringen skulle lyde på, at routeren bliver mere "stresset" af at køre hostmapping, en bare at lade enkelte port-områder igennem....
jeg har prøvet at åbne for port 27000 til 27500 men det fungerer ikke ?
TIA for alle svar
brain
*icq 93616616 skriv hvis i har løsning eller samme problem...

Kommentar
Fra : ids

Dato : 14-02-02 11:06

Hej til alle

I det here sammenhænge er jeg hverken nørd eller nybegynder, jeg vil bare sætte routeren (speedstream 2601 router)til at tillad at folk kan se en ganske alm. internet server (IIS 4.0/FrontPage). Hvordan gøre man det, en detailleret beskrivelse er velkomen og ka sikkert bruges af mange.

Tak

Kommentar
Fra : runemunch

Dato : 04-03-02 23:53

luk nu jeres gylle om tdc og hjælp mig med mit problem

Kommentar
Fra : udiet.dk

Dato : 31-03-02 14:51

Prøv at se på denne side http://www.dsl-faq.dk/program/ftpserver.asp

Kommentar
Fra : jakuza

Dato : 22-05-02 23:55

Dit Netexpress med SS2601 er ikke garanteret funktionalitet med servere mv. Du har derfor valgt et forkert produkt fra starten og burde have haft Pro@ccess hvor man kan telnette til din router og opsætte den for dig. Desuden er der tidsbegrænsning på hvor lang nedetid din ADSL linie må have, på Netexpress er fejlretning "kun" hurtigst muligt. Man skal ikke yde support på SS2601 opsætning til servere, når kundevilkårene ikke garantere dette. Netexpress er tiltænkt almindelige private brugere, og dermed ikke server opsætning. Man har kun lovet dig et hul ud på internettet og email - intet andet. Der supporteres standard opsætning på port 25,80,110 og dermed fuld adgang til nettet. Desuden vil en Netexpress med SS2601 og hostmapping og NAT slået TIL, på en ADSL over 512/128, sænke hastigheden med 40-60%, da din SS2601 indeholder en svag CPU. Benyt istedet Cisco router eller en anden router der er bedre end Speedstream, herved vil der ikke være hastighedsproblemer. Hvis du har fast IP på Netexpress er denne stadig DHCP tildelt og dermed dynamisk tildelt, dvs at du IKKE må definere den manuelt i din router, for så får du fejl. Det må man godt hos Pro@ccess.

Men du kender sikkert alt dette, derfor er metoden at forsøge igennem www.dsl-faq.dk og evt. deres forum, ellers her på www.kandu.dk eller www.eksperten.dk

/JAKUZA